Nieuw: Google Tag Manager- en Google Data Studio training

> Blog > Nieuw: Google Tag Manager- en Google Data Studio training

Op 20 april 2020 Google Data Studio, Google Tag Manager Met 0 reacties
GTM en GDS trainingen

Google Tag Manager en Google Data Studio zijn de twee meest recent ontwikkelde tools van Google. Beide tools zijn ontzettend praktisch in het verder finetunen van je online marketing werkzaamheden. Wellicht gebruik je de tools al, wil je ze graag gebruiken of heb je er nog nooit van gehoord. Meer kennis is altijd nuttig. Vandaar dat het niet kon uitblijven dat wij vanaf nu beide tools als gespecialiseerde trainingen aanbieden.

In onderstaande tabel beantwoorden we zes vragen over Google Tag Manager en -Data Studio, zodat je direct weet wat de tools zijn en hoe je deze kunt beheersen.


Google Tag Manager

Google Data Studio

Wat is het?
De tool om gemakkelijk trackingcodes/meetpixels op je website te injecteren én website gebeurtenissen meetbaar te maken. Dit alles zonder tussenkomst van een programmeur/webbouwer.
De tool voor het maken van overzichtelijke en interactieve dashboards van samengestelde data van zowel Google- als niet-Google bronnen.

Waarom zou je deze tool gebruiken?
  • Gratis en gebruiksvriendelijk.
  • Met het eenmalig plaatsen van slechts één trackingcode kun je gemakkelijk en snel nieuwe functionaliteiten toepassen.
  • Geen tussenkomst van een programmeur/webbouwer wat kosten bespaard.
  • Website pagina’s laden sneller (dan wanneer losse trackingcodes worden geplaatst).
  • Minder foutgevoelig doordat Google Tag Manager coderingen test en eventuele fouten aangeeft.
  • Gratis en gebruiksvriendelijk.
  • Koppel gemakkelijk gegevensbronnen van Google (bijvoorbeeld Analytics of Ads) of andere datasets (bijvoorbeeld Spreadsheets, YouTube en Facebook) voor automatische up-to-date gegevens.
  • Volledige vrijheid over de opmaak en weergave van gegevens.
  • Gemakkelijk om rapporten te delen of (samen met anderen) online te bewerken.

Hoe kun je deze tool beheersen?
Verkrijg tijdens de Google Tag Manager training praktisch inzicht in de tool en richt direct je eigen account in.
Leer tijdens de Google Data Studio training alles over deze tool en richt direct je eigen dashboard in.

Wie leert je dit?
Trainer Alex vertelt je graag vanuit zijn jarenlange ervaring met Google Tag Manager hoe je het beste accounts kunt opzetten en installeren, gebeurtenissen meetbaar maakt, meetpixels/trackingcodes implementeert en nog veel meer!
Alex leert je graag hoe je volledige en overzichtelijke dashboards maakt, gegevensbronnen koppelt, zelf data toevoegt, data visualiseert, geavanceerde functies gebruikt en het gehele programma beheerst! Alex heeft 10 jaar ervaring met online marketing en heeft veel ervaring met het maken van dashboards in Data Studio.

Waar is de training?
Trainingen worden gegeven direct naast station Rosmalen in groepen van 2 tot 6 personen. Bovendien hebben we ruim voldoende gratis parkeerplekken aan de voet van ons kantoor.

Wanneer is de training?
Iedere maand vindt deze 1-daagse training plaats.

Bekijk de trainingsdagen
Iedere maand vindt deze 1-daagse training plaats.

Bekijk de trainingsdagen



Meer data = Meer inzicht = Meer omzet

Beide tools zorgen bij een juiste implementatie voor meer inzicht in je prestaties. Met Google Tag Manager verfijn je de meetbaarheid van je website, zodat je letterlijk alle ins en outs kunt registreren en vervolgens kunt analyseren in Google Analytics en Google Data Studio.

Met Google Data Studio kun je in samenspraak met collega’s de statistieken van je website via een visuele weergave eenvoudig en overzichtelijk analyseren. “Kennis is macht”, wordt vaak gezegd en dat geldt in dit geval ook. Met de juiste kennis van wat er speelt op je website kun je op basis van meer data betere inzichten verkrijgen om zodoende je marketingwerkzaamheden te optimaliseren en meer omzet te genereren.

Dat is natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan. Voordat je betere resultaten boekt, dienen Google Tag Manager en Google Data Studio op een juiste wijze te zijn ingericht. Als data onjuist wordt opgevangen en/of belangrijke statistieken ontbreken, klopt de kennis die je verzamelt ook niet.


Zo doe je juiste kennis op!

Leer tijdens onze praktijkgerichte 1-daagse Google Tag Manager training en/of 1-daagse Google Data Studio training alle ins en outs zodat je direct aan de slag kan met de tools!

Reageer