Nieuw: content trainingen

> Blog > Nieuw: content trainingen

Op 12 mei 2020 Trainingen Met 0 reacties
nieuw content trainingen

Goed nieuws voor iedereen die zich meer wil verdiepen in content. Vanaf vandaag bieden wij nieuwe trainingen aan: een tweedaagse contentstrategie training, een tweedaagse contentmarketing training, een eendaagse storytelling training en een vijfdaagse content specialist training waarin de drie eerder genoemde trainingen zijn gecombineerd. Samen met onze bestaande SEO copywriting training hebben we nu dus vijf trainingen waarvan de focus op content ligt.


De verschillen

De overeenkomst tussen de contentstrategie-, contentmarketing-, SEO copywriting- en storytelling trainingen is dat ze allemaal vanuit de basis gebaseerd zijn op content. Voor de rest zijn de trainingen totaal verschillend van elkaar en vullen ze elkaar goed aan. Het is daardoor mogelijk om de trainingen opeenvolgend te volgen in de content specialist training of juist een training te kiezen die je losstaand wilt volgen.

Wat is precies het verschil tussen deze trainingen? En welke training past het best bij mij? Wij leggen de grootste verschillen tussen de trainingen graag aan je uit, zodat je een goede keuze kunt maken.


Contentstrategie

Het fundament waarop succesvolle contentmarketing wordt gebouwd.

Vaardigheden
De weg die bezoekers nemen dient zo soepel mogelijk te gaan en in lijn te zijn met de businessdoelen van een organisatie. Met contentstrategie ben je op strategisch niveau niet alleen bezig met de bezoeker. Je leert ook de interne organisatie op één lijn krijgen en overtuigen met datgene wat goed is voor de bezoeker.

Focus
Waarom publiceer je iets? Voor wie? Waar en wanneer publiceer je iets? Is de content die je hebt nog in lijn met het de organisatie? Is alles goed te vinden voor de bezoeker? Welke bezoekers wil je waar hebben? En wat moeten ze dan vervolgens doen?

Aan de slag!
Tijdens onze tweedaagse contentstrategie training leer je alle ins en outs van contentstrategie om vanuit een gedegen plan je strategie in werking te zetten. Bovendien ga je ook direct tijdens de training aan de slag, zodat je aan het eind van de training een goed en praktisch plan hebt staan.


Contentmarketing

Het creëren, publiceren en distribueren van goede, sterke, krachtige content.

Vaardigheden
Met contentmarketing verleid je mensen om naar je toe te komen en verbind je klanten om bij je te blijven. Dat is een heel waardevol, vaak creatief proces op zich. Contentmarketing is een hele praktische uitwerking van hoe je content inzet.

Focus
Hoe publiceer je content? Hoe meet je en verbeter je het? Op welke manier optimaliseer je het en maak je het aantrekkelijk? Hoe hou je (potentiële) klanten zo lang mogelijk vast?

Aan de slag!
Tijdens onze tweedaagse contentmarketing training leer je allerlei visies op het gebied van contentmarketing. Daarnaast leer je veel tools kennen en doe je kennis op die je zelf direct kan toepassen in je eigen organisatie.


Storytelling

Het op een verhalende manier communiceren en handelen om jouw product/dienst, maar ook jouw strategie, merk of business toegankelijk (aantrekkelijk) te maken.

Vaardigheden
Het schrijven van goede teksten en delen van krachtige verhalen maakt je organisatie aantrekkelijk en onderscheidend. Als storyteller ontdek, ontwerp en schrijf je deze verhalen.

Focus
Hoe ontdek en ontwerp je verhalen? Hoe maak je een goed verhaal en verbind je mensen daarmee?

Aan de slag!
Tijdens de eendaagse Storytelling training leer je alle ins en outs van Storytelling om vanuit nieuwe verhalen mensen te verbinden. Tijdens de training krijg je handvatten, tips & tricks zodat je direct tijdens de training met je (business)verhaal aan de slag kan.


SEO copywriting

Het schrijven van voor zoekmachines geoptimaliseerde, wervende teksten.

Vaardigheden
Met alleen goede en krachtige teksten op je website bereik je de doelgroep nog niet. Deze teksten dienen ook goed vindbaar en zichtbaar te zijn in zoekmachines zoals Google. Bij SEO copywriting ligt daar de focus op. Als copywriter kun je webteksten schrijven die goed gevonden worden op voor jou belangrijke zoekwoorden. Dit alles om het bereik van je website te vergroten.

Focus
Welke zoekwoorden ga je gebruiken? Hoe kun je zoekwoorden toepassen in je webteksten? Hoe schrijf je teksten die geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines?

Aan de slag!
Tijdens de eendaagse SEO copywriting training leer je hoe je website pagina’s beter vindbaar en zichtbaar maakt in zoekmachines zoals Google. Tevens leer je hoe je meer autoriteit opbouwt met je website door middel van linkearning, waardoor je nog beter vindbaar en zichtbaar wordt in zoekmachines.


De trainers

Rosa Romeyn

Contentstrategie-, Contentmarketing-, Storytelling- en Content specialist trainer

Rosa Romeyn


Tien jaar geleden startte ik als freelance webredacteur waarin ik al snel ontdekte dat je met verhalen mensen langer aan je kon binden. Inmiddels run ik een bureau voor contentstrategie, -marketing en storytelling. Deze combinatie heb ik niet zomaar gekozen. De kunst van het verleiden of verbinden van de online wereld met die van de menselijke wereld gaat om het vinden van de juiste verhouding tussen hoe en waarom je iets doet. In de rol van online editor en contentstrateeg heb ik die combinatie succesvol toegepast in allerlei organisaties: van overheid tot aan eenmanszaakjes. Van Bagels and Beans tot aan de top van de Rechtspraak.


Cheryl van Etten

SEO Copywriting trainer

trainer cheryl van etten


Als online marketing specialist met ruim 11 jaar ervaring werk ik dagelijks aan het boosten van online traffic vanuit een gedegen online marketing strategie. Ik ben gespecialiseerd in zoekmachine optimalisatie (SEO) en Google Ads (SEA). Deze specialisatie komt voort uit het feit dat ik het fascinerend vind, hoe Google dat enorme marktaandeel jaar op jaar weet te behouden. Door de snel veranderende online wereld leer ik nog iedere dag en gebruik ik deze kennis en ervaring om de trainingen up to date, dynamisch en interactief te houden.


Hulp bij je keuze

Wil je ondersteuning bij het maken van de juiste keuze? Wij helpen je graag bij het maken van een keuze voor een training die het best aansluit bij jouw wensen? Neem contact met ons op via 073 – 205 0791 of info@douromedia.nl. Wij staan altijd klaar voor advies op maat!