Nieuw: leadgeneratie- & growth hacking training

> Blog > Nieuw: leadgeneratie- & growth hacking training

Op 18 mei 2020 Trainingen Met 0 reacties
nieuw: leadgeneratie en growth hacking training

Wil je graag leren hoe je leads stimuleert, klanten aantrekt en hoe je je bedrijf écht kan laten groeien? Vanaf begin juni kun je daarvoor bij ons terecht! Wij bieden namelijk vanaf nu een leadgeneratie training en growth hacking training aan.


Wat is leadgeneratie?

Leadgeneratie is het proces waarin bedrijven hun doelgroep online aantrekken met de intentie om meer leads en klanten te genereren.

Leadgeneratie draait dus om het aantrekken van leads en klanten. Om de term ‘leadgeneratie’ goed te kunnen begrijpen, is het van belang dat de term ‘lead’ ook duidelijk is. Een lead geeft aan dat iemand interesse heeft getoond in de producten of diensten die je bedrijf levert. Concrete voorbeelden van een lead zijn bijvoorbeeld een contactaanvraag, een nieuwsbriefinschrijving of een brochure download. Door dit soort leads te stimuleren kun je gemakkelijker verkopen genereren en klanten aantrekken.


Voorbeeld

  • Situatie: Een verhuurder van vergaderruimtes maakt een informatiepakket en verzend deze handmatig naar honderden prospects. Dit in de hoop dat de ontvangers een ruimte gaan boeken. Deze actie kost veel tijd en de respons is zeer beperkt.
  • Uitvoering: Met kennis van leadgeneratie is het informatiepakket op de website geplaatst, waar de bezoekers deze kunnen downloaden in ruil voor hun e-mailadres. Een week na de download volgt een herinnering met daarin de melding dat de agenda met boekingen voor ruimtes vol loopt en dat je daarom snel een datum moet reserveren. Daarnaast wordt de ontvanger uitgenodigd om een belafspraak in te plannen met een medewerker. Dit pakket op de website is vervolgens gepromoot in blogs en op social media.
  • Resultaat: Deze manier van leadgeneratie leverde geautomatiseerd 15 nieuwe leads per maand op. Hiervan boekte gemiddeld 40% ook een ruimte. De eigenaar was bovendien verbaasd dat er geen veelvuldig persoonlijk contact nodig was om boekingen binnen te halen. Meer klanten, in minder tijd!


Leadgeneratie training

Leer tijdens onze leadgeneratie training in één dag hoe je het aantal leads en klanten laat groeien. Dankzij de praktische tips en jarenlange ervaring van de trainer, kun je na de training direct aan de slag met het leadgeneratie proces van jouw business!


Wat is growth hacking?

Growth hacking is het proces waarin bedrijven met een klein marketingbudget een enorme groei bereiken. In dit proces wordt continue geëxperimenteerd, geleerd en geoptimaliseerd.

De successen van growth hacking kunnen groot zijn, waardoor steeds meer bedrijven geïnteresseerd raken in growth hacking. Een ‘growth hack’ is niet een trucje dat je op iedere organisatie toe kan passen. Sterker nog, dit kan zelden. Growth hacking gaat om het uitvoeren van korte experimenten die bijdragen aan de groei van je organisatie.


Voorbeeld

  • Resultaat: Dropbox is enorm gegroeid dankzij het idee om gebruikers elkaar te laten uitnodigen.
  • Idee: Een nieuwe gebruiker kreeg 250MB cloud-opslag, wat verdubbelde als je een andere gebruiker uitnodigde. Daardoor was geen advertentiebudget nodig voor nieuwe klanten. Slechts een stukje opslagruimte. Deze geslaagde actie startte met een simpel experiment; wat de basis is voor iedere ‘growth hack’.


Growth hacking training

Leer tijdens de growth hacking training in twee dagen hoe je jouw bedrijf kan laten groeien door middel van growth hacking. Met voorbeelden, tools, strategieën uit de praktijk en een andere mindset doe je inspiratie op en ga je direct aan de slag met het opzetten en analyseren van experimenten voor jouw bedrijf of idee!


Trainer Jorian Damen

Jorian Damen


Ik help ambitieuze organisaties te groeien in klanten en omzet. Dit is mogelijk dankzij de inzet van ‘growth hacking’ technieken: snel vooruitgang boeken door korte experimenten met data-gedreven marketing. Hiermee realiseren we samen een hoger websitebezoek, een beter presterende website, meer leads en een tijdbesparing voor je onderneming. Ik verzorg sinds 2018 workshops, trainingen en colleges. Daarnaast schrijf ik regelmatig marketingblogs voor grote platformen als Frankwatching, IMU en De Ondernemer.