Snel kwalitatief goede content creëren doe je zo

> Blog > Snel kwalitatief goede content creëren

Op 26 mei 2020 Content Met 0 reacties
kwalitatief goede content creëren

In tijden waarin je behoorlijk flexibel moet zijn, wil je niet eeuwig nadenken over het maken van een blogartikel of social media posts. Zeker niet als het ook nog eens inhoudelijk goed en aantrekkelijk moet zijn.


Onder druk kun je soms (verbazingwekkend) veel produceren, maar soms ook gewoon niet. Wat dan?

Hieronder zes stappen waarmee je lekker snel fijne content neerzet, maar voordat je begint denk eerst nog even hieraan:

  • Heb je bronnen paraat zodat je er snel doorheen kunt scannen.
  • Schrijf wanneer je het meest productief bent.


Zit je goed?

Zet een timer en ga aan de slag.

  • 1. Schets eerst de Titel en vul hem als laatste definitief in (m.a.w. breek daar je hoofd als laatste over).
  • 2. Zet de belangrijkste punten uit je verhaal onder elkaar in een prettig lezende volgorde en gebruik die als tussenkopjes.
  • 3. Schets een introtekst van maximaal vier zinnen (finetunen komt hierna).
  • 4. Vul alles onder de tussenkopjes in: houd het kort en bondig! Weet je niet meer wat je moet schrijven? Zeg dan tegen jezelf: ‘Wat ik eigenlijk wil zeggen is?…’
  • 5. Maak daarna de introtekst kloppend met alles wat je net geschreven hebt.
  • 6. Zet de kers op de taart met een pakkende titel. Publiceren maar! En wees trots op jezelf dat je het gedaan hebt.


Nog meer handige tips nodig voor het maken van goede content?

Schrijf je nu in voor de training Contentmarketing en dan leert Rosa je hoe je content aantrekkelijk, helder en effectief maakt (en vooral ook leuk voor jezelf).