Amazon is een van de grootste online marketplaces ter wereld. Verkopen op dit platform biedt direct toegang tot een enorme hoeveelheid klanten en kan de omzet van een bedrijf drastisch verhogen. Amazon heeft de processen zo ingericht dat elke onderneming relatief eenvoudig producten kan aanbieden. Bovendien kun je ook eenvoudig eigen private label producten verkopen via Amazon. Echter, verkopen op Amazon brengt ook nieuwe uitdagingen met zich mee. Het is eenvoudig om online te staan maar daarentegen relatief moeilijk om verkopen te genereren. Het verkoopkanaal wordt dan ook vaak omschreven als een jungle.
In de Amazon training krijg je inzicht in de juiste structuren en strategieën welke jij direct binnen je onderneming of voor eigen private label producten kunt toepassen. In 4 overzichtelijke stappen bieden wij handvatten voor het inrichten van je interne organisatie en leren wij je de strategieën welke noodzakelijk zijn om succesvol te worden op dit gigantische platform.
Direct resultaat
- Je verkrijgt kennis over verkopen via Amazon, zodat je zelf Amazon accounts kunt opzetten en inrichten.
- Je verkrijgt inzicht in het selecteren van de juiste (private label) producten en bijbehorende leveranciers.
- Je kunt een waardevolle product propositie maken die structureel bovenaan staat in de Amazon zoekresultaten.
- Je kunt Amazon advertenties creëren om budgetten op de meest winstgevende zoekwoorden in te zetten.
- Je verkrijgt inzicht in het verwerken, managen en verzenden van Amazon orders.
- Je verkrijgt inzicht in het SEO optimaliseren van je productlisting om het meest optimale rendement uit Amazon te halen.
- Je bent instaat om aan de hand van data je resultaten te monitoren en analyseren ten behoeve groei in verkopen of verbetering van andere KPI’s.
- Je leert hoe je op basis van experimenten en A/B analyses groei kunt realiseren.
- Je gaat naar huis met een lijst van concrete strategische stappen en praktische (software) tools.
- Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.
Programma
- Introductie verkopen via Amazon.
- Creëren van plan aanpak en stellen van doelen.
- Lijst met potentiële (private label) producten (met voldoende vraag/marge) samenstellen.
- Inkopen van producten bij betrouwbare (Chinese) leveranciers (o.a. zoektocht, contact leggen, betaalopties, verzekeren en verzenden).
- Amazon account aanmaken.
- Amazon account inrichten (producten opvoeren).
- Product propositie maken (o.a. toepassen van SEO via titels en zoekwoordonderzoek, foto’s maken en omschrijven, de ‘buy-box’, merknaam bedenken en registreren en design verpakking).
- Focus en belangrijke indicatoren van de ‘Amazon Customer Journey’.
- Producten lanceren en genereren van de eerste reviews.
- Inzetten van Amazon advertenties (Sponsored Ads, Display Ads en Video Ads).
- Verwerken van Amazon orders en voorraadmanagement.
- Verzenden vanuit Nederland of via Fullfillment By Amazon (FBA).
- BTW regelgeving in het buitenland (en hoe te verwerken in de administratie).
- Optimaliseren productlisting (o.a. statistieken analyseren, A/B testen, zoekwoorden verwerken in listing en reviews laten groeien).
- Uitbouwen Amazon business (o.a. meerdere producten, via social media en maillist opbouwen).
- Tips en tools voor meer verkoop.
Doelgroep
Wil je zelf bestaande- of juist nieuwe private label producten via Amazon verkopen? Dan is deze training geschikt voor jou. Douro Media is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.
Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit. Ontdek direct hoe cursisten de training hebben beoordeeld
Voorkennis
Voorkennis van verkopen via Amazon is niet noodzakelijk.
Trainer
|
Ruud KamphuisRuud is vier jaar geleden begonnen met het produceren van eigen private label producten en het verkopen daarvan op Amazon en Bol.com. Daarnaast heeft hij ruime ervaring met het beheren en groeien van online marketplaces voor MKB bedrijven die opereren in een dynamische internationale omgeving om succesvol te verkopen op Amazon en mogelijke andere online marketplaces. Lees meer over Ruud |
Trainingsdata
Dinsdag 23 februari 2021van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Neem optie |
Dinsdag 23 februari 2021van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Neem optie |
Donderdag 25 maart 2021van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Neem optie |
Donderdag 25 maart 2021van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Neem optie |
Vrijdag 23 april 2021van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Neem optie |
Vrijdag 23 april 2021van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Neem optie |
Vrijdag 21 mei 2021van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Neem optie |
Vrijdag 21 mei 2021van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Neem optie |
Woensdag 16 juni 2021van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Neem optie |
Woensdag 16 juni 2021van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Neem optie |
Dinsdag 23 februari 2021van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Neem optie |
Donderdag 25 maart 2021van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Neem optie |
Vrijdag 23 april 2021van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Neem optie |
Vrijdag 21 mei 2021van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Neem optie |
Woensdag 16 juni 2021van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Neem optie |
Dinsdag 23 februari 2021van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Neem optie |
Donderdag 25 maart 2021van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Neem optie |
Vrijdag 23 april 2021van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Neem optie |
Vrijdag 21 mei 2021van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Neem optie |
Woensdag 16 juni 2021van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Neem optie |
Andere trainingsmogelijkheden
IncompanyHebben meerdere collega’s in de organisatie dezelfde leerwens? Door te kiezen voor een incompany training maken alle collega’s direct dezelfde ontwikkeling door, ontvang je concrete tips en verbeterpunten voor succesvol verkopen via Amazon en kan de training volledig op maat worden aangeboden. Al vanaf drie deelnemers komen wij graag langs. Ontdek meer informatie over een incompany training |
1 op 1Wil je tijdens de training volledig inzoomen op jouw bedrijfscase en daarin alle tijd met de trainer hebben? Kies dan voor een een-op-een training. Voor ieder van onze trainingen is het mogelijk om deze individueel te volgen. Wanneer je interesse hebt kun je de een-op-een training optie kiezen in het inschrijfformulier. In nader overleg bepalen we dan je wensen en een trainingsdatum. |
Dinsdag 23 februari 2021 | |
Rosmalen (‘s-Hertogenbosch) óf | |
Virtueel (virtual classroom) | |
Bekijk alle data |
495,- |
(excl. BTW) all-in prijs |
1 dag van 10.00 – 16.00 uur | |
Klassikaal (fysiek) óf virtueel | |
2 tot maximaal 6 personen | |
Inclusief studiemateriaal | |
Inclusief drinken en heerlijke lunch | |
Certificaat van deelname | |
Veilig en verantwoord (coronaprotocol) |
Wij vinden het belangrijk dat jij leert op de manier die bij jou past. Daarom kan je bij je inschrijving nu kiezen voor klassikaal of virtueel. Ga je voor klassikaal? Wij zorgen voor een veilige leeromgeving, met duidelijke hygiëneregels op 1,5 meter afstand.
Wil je de training liever virtueel volgen? Kies dan voor de ‘virtual classroom’, een veilige online omgeving waar je je trainer en mededeelnemers ontmoet. We garanderen dezelfde kwaliteit.
Staat de klassikale training tegelijkertijd gepland met de virtuele training? Dan verzorgen wij de training hybride. Dit betekent dat je tussentijds kunt switchen van klassikaal naar virtueel en andersom. Lees meer