Content specialist training

> Trainingen > Content > Specialist training


De content specialist training is een 5-daagse training waarbij je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht verkrijgt in (1) contentstrategie, (2) contentmarketing en (3) storytelling.

Na het volgen van deze training ben je volwaardig ‘content specialist’ en kun je onder andere een contentstrategie opstellen die in lijn is met je organisatie, content publiceren en optimaliseren en sterke teksten schrijven op basis van krachtige verhalen.


Opbouw van de training

De content specialist training bestaat uit vijf trainingsdagen en is samengesteld op basis van drie trainingen die perfect op elkaar aansluiten:



Contentstrategie (dag 1 en 2)

Leer tijdens de eerste twee dagen hoe je de strategie van je content bepaalt. Kijk naar het grote geheel en leer o.a. hoe je content in lijn kan brengen met de doelen van je organisatie en hoe je aan de slag kan met een contentkalender.


Direct resultaat

  • Je leert verschillende contentstrategie modellen kennen en deze toepassen.
  • Je kunt een gedegen contentstrategie opzetten en koppelen aan meetbare doelen en KPI’s.
  • Je kunt een effectieve contentkalender inrichten, meten en bijsturen.
  • Je leert draagvlak creëren en stakeholders meenemen, zodat je praktische obstakels bij de implementatie van je contentstrategie kunt overwinnen.
  • De training geeft je tools, kennis en inspiratie, zodat je direct tijdens de training met je contentstrategie aan de slag kunt.
  • Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.


Programma

Dag 1 – De basis voor een slimme contentstrategie

  • Introductie contentstrategie.
  • Contentstrategie in business context.
  • Het 7W model: pijlers voor een goede content strategie.
  • De ideale doelgroep(en) in kaart brengen.
  • De customer journey in kaart brengen.
  • Contentstrategie modellen en hoe deze toe te passen.
  • KPI’s bepalen en meetbare doelen stellen (op basis van eigen organisatie).
  • Opstellen van een strategische planning.
  • Draagvlak creëren bij stakeholders.


Dag 2 – Contentstrategie: fundament voor merk, klantwaarde en groei

  • Bouwen aan een cross channel contentplatform: the big plan.
  • Storytelling en contentcreatie geïnspireerd op een sterke redactionele formule.
  • Bepalen rol en structurele invulling van contenttypen.
  • Efficiënt organiseren van het contentproces en het managen van stakeholders.
  • Inrichten en monitoren van een effectieve contentkalender.
  • Data & tools die ondersteuning bieden.
  • Nieuwe ontwikkelingen en take-aways voor je contentstrategie de komende jaren.


Trainer

louis stommels

Louis Stommels

Louis is geregistreerd digital marketeer en heeft ruime ervaring in content marketing, mediastrategie en online campagnes. Voor zowel B2C, als B2B heeft hij succesvolle branded content projecten opgezet en uitgevoerd. Hij helpt bedrijven om inzichten uit de customer journey te vertalen in een slimme marketing aanpak en creatieve content concepten met impact. Lees meer over Louis



Contentmarketing (dag 3 en 4)

Wanneer de contentstrategie bepaalt is, ga je aan de slag met het het vermarkten van je content. Hoe maak je content aantrekkelijk, helder en effectief? Dat leer je tijdens dag 3 en 4.


Direct resultaat

  • Je kunt consistente en creatieve content creëren op allerlei kanalen.
  • Je leert wat kwalitatieve en effectieve content is en kunt deze voor ieder doel creëren.
  • Je kunt content op continue basis optimaliseren en efficiënt laten vermenigvuldigen.
  • Je leert een uitgebreide contentmarketingstrategie opzetten.
  • Je kunt storytelling inzetten in je contentmarketingstrategie.
  • De training geeft je tools, actuele kennis en inspiratie, zodat je direct tijdens de training aan de slag kunt.
  • Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.


Programma

Dag 3 – Startpunten voor een effectieve contentmarketing aanpak

  • Introductie contentmarketing.
  • Contentmarketing in de customer journey.
  • Contentstrategie (7W model) vertalen in een klantgerichte contentmarketing aanpak.
  • Kijk door de bril van de klant: buyer persona’s formuleren en customer journey mapping.
  • Content als motor voor inbound marketing.
  • Meer engagement via storytelling: de rol van social media & influencers.
  • Overzicht contenttypes en keuzecriteria voor doelgroep gerichte inzet.


Dag 4 – Contentcreatie & distributie: optimaliseer het resultaat van je marketing inspanning

  • Timing is everything: datadriven marketing en campagneplanning.
  • Tactische inzet kanalen voor optimale contentdistributie.
  • Het creëren van relevante en engaging content met redactionele hulpmiddelen.
  • Versterk de call to action in de funnel: Cialdini & andere overtuigingstechnieken.
  • Het opstellen van een contentkalender: invulling van paid, owned & earned kanalen.
  • Samenwerken aan het inrichten van een efficiënt contentproces.
  • Praktische tools die ondersteuning bieden.


Trainer

louis stommels

Louis Stommels

Louis is geregistreerd digital marketeer en heeft ruime ervaring in content marketing, mediastrategie en online campagnes. Voor zowel B2C, als B2B heeft hij succesvolle branded content projecten opgezet en uitgevoerd. Hij helpt bedrijven om inzichten uit de customer journey te vertalen in een slimme marketing aanpak en creatieve content concepten met impact. Lees meer over Louis



Storytelling (dag 5)

Met goede teksten en krachtige verhalen maak je je organisatie pas onderscheidend en aantrekkelijk. Tijdens deze laatste dag ga je hiermee aan de slag en leer je hoe je mensen kan verbinden met je merk of organisatie.


Direct resultaat

  • Je leert verhalen herkennen in je business.
  • Je leert wat de impact van verhalen is en waarom deze makkelijk viral gaan.
  • Je leert hoe en op wat voor manier je verhalen ontwerpt.
  • Je leert denken in beelden, in woorden en dat te verbinden met business.
  • Je krijgt handvatten hoe je met jouw (business)verhaal mensen in bewegen brengt en hoe je ze met verhalen verbindt.
  • De training geeft je tools, kennis en inspiratie, zodat je direct tijdens de training en daarna met je (business)verhaal aan de slag kunt.
  • Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.


Programma

Dag 5

  • Introductie storytelling.
  • Structuur en elementen van een verhaal.
  • Het verschil tussen storytelling, story design en story doing.
  • De werking van dynamic of emotion (en de reis van de held).
  • Het effect van verhalen en hoe deze worden ontvangen.
  • De zoektocht naar verhalen en aspecten waar je op kunt letten.
  • Het vertalen van het DNA van je business of een organisatie in een verhaal.
  • De essentie van verhalen en hoe je turning points toepast om het extra spannend te maken.
  • Omgaan met verschillende perspectieven en de overeenkomst met persona’s en je doelgroepen.
  • Het doel van een verhaal: wanneer en hoe pas je het toe.


Trainer

Rosa Romeyn

Rosa Romeyn

Rosa runt een bureau voor contentstrategie, -marketing en storytelling en heeft in de rol van online editor en contentstrateeg succes geboekt in allerlei organisaties. Rosa geeft je veel tools, kennis en inspirerende voorbeelden waarmee je vol vertrouwen meters kunt maken in jouw organisatie of bedrijf. Lees meer over Rosa


Doelgroep

Wil je aan de slag met content of je hierin verder verdiepen? Dan is deze training geschikt voor jou. Douro Media is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.

Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit. Ontdek direct hoe cursisten de training hebben beoordeeld


Voorkennis

Voorkennis is niet noodzakelijk.


Startdata

Stel zelf je training samen en kies bij inschrijving voor ieder van de drie vakgebieden de trainingsdagen die jou het best passen.

Vr 10 jun 2022
van 10.00 tot 16.00
Start gegarandeerd
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Vr 10 jun 2022
van 10.00 tot 16.00
Start gegarandeerd
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Wo 14 sep 2022
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Wo 14 sep 2022
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Vr 18 nov 2022
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Vr 18 nov 2022
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen
Vr 10 jun 2022
van 10.00 tot 16.00
Start gegarandeerd
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Wo 14 sep 2022
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Vr 18 nov 2022
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen
Vr 10 jun 2022
van 10.00 tot 16.00
Start gegarandeerd
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Wo 14 sep 2022
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Vr 18 nov 2022
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen



Hebben meerdere collega’s dezelfde leerwensen?

Ga voor een incompany training

Door te kiezen voor een incompany training maken alle collega’s direct dezelfde ontwikkeling door, ontvang je concrete tips en verbeterpunten voor jullie content en kan de training volledig op maat worden aangeboden. Al vanaf drie deelnemers komen wij graag langs. Lees meer over een incompany training



Content specialist training

Eerstvolgende startdatum

Start gegarandeerd
Vr 10 jun 2022
in Rosmalen óf
Virtueel
Bekijk alle data

Voor 2.475,-

(excl. BTW)

Inschrijven Optie nemen
Training volgen met het STAP-budget


Kenmerken

5 dagen van 10.00 – 16.00 uur
Klassikaal (fysiek) óf virtueel
2 tot maximaal 8 personen
Inclusief studiemateriaal
Inclusief drinken en heerlijke lunch
Certificaat van deelname



Brochure downloaden


Kies voor klassikaal of virtueel

Wij verzorgen al onze trainingen hybride, waardoor je bij je inschrijving kunt kiezen voor klassikale of virtuele deelname aan de training.

De training wordt klassikaal (bij ons op locatie) gegeven. Wil je dezelfde training liever virtueel volgen? Neem dan vanuit je (thuis)werkplek digitaal deel aan de reguliere klassikale training. We garanderen dezelfde kwaliteit en bovendien kun je altijd tussentijds switchen van virtueel naar klassikaal en andersom. Lees meer



Trainingen van Douro Media zijn uniek



Persoonlijke bedrijfscase

Gebruik je eigen account om tot de beste inzichten te komen

Kleine groepen

Groepen van 2-8 personen met veel persoonlijke aandacht en interactie

Toptrainers

Zeer ervaren en gekwalificeerde trainers uit de praktijk

Beste Opleider van NL

4 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland

Niets geleerd geld terug

Niets geleerd? Dan vergoeden wij de volledige training

Perfecte nazorg

Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies

Cursisten passen nieuwe kennis bij mooie organisaties toe

t-mobile
gemeente amsterdam
abn amro
rode kruis

Zeer leerzaam


De training die ik bij Douro Media heb gevolgd was weer zeer leerzaam. Door de trainer zijn expertise en vooral ook zijn enthousiasme is het goed te volgen. Het is een duidelijke en gestructureerde training. Aanrader!

volvo bangarage
Leonie Wagenaar
Volvo Bangarage, marketing & customer experience
10

Trainer met veel ervaring


Praktisch en diepgaande info ontvangen. Veel info en tips over hoe daadwerkelijk toe te passen. Trainer met veel ervaring en kennis en goede aandacht voor de verschillen in ervaring bij de deelnemers. Ook vooraf duidelijk en snel contact met Douro Media. Prima locatie, goed te bereiken en prima verzorgd.

rabobank
Hanneke van der Velden
Rabobank, marketing & communicatie
10

Cursus zeker aanbevelen


Een heldere cursus gegeven door een enthousiaste trainer! Alle belangrijke aspecten komen uitgebreid aan bod en veel informatie kun je direct toepassen. Bereikbaarheid is ook goed! Mooi pand, met voldoende gratis parkeerplaats en iedere dag een lekkere lunch. Ik zou de cursus zeker aanbevelen.

erem
Lindy Nijman
eReM, marketing & communication executive
9

Onze trainingen worden vanuit 620 reviews beoordeeld met een 9,6

Lees meer reviews

dennis mickers

Nieuwsgierig geworden?

Neem direct contact op met Dennis

Bel direct 073 – 369 0515 of stuur een bericht (en ontvang binnen 1 werkdag een reactie)

    Naam

    E-mailadres

    Bericht