Content specialist training

> Trainingen > Content > Specialist training


De content specialist training is een vierdaagse training waarbij je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht verkrijgt in (1) contentstrategie (2) contentmarketing en (3) storytelling.

Na het volgen van deze training ben je volwaardig ‘content specialist’ en kun je onder andere een contentstrategie opstellen die in lijn is met je organisatie, content publiceren en optimaliseren en sterke teksten schrijven op basis van krachtige verhalen.


Opbouw van de training

De content specialist training bestaat uit vier trainingsdagen en is samengesteld op basis van twee trainingen die perfect op elkaar aansluiten:



Contentstrategie & -marketing (dag 1 t/m 3)

Leer tijdens de eerste drie dagen hoe je de strategie van je content bepaalt. Kijk naar het grote geheel en leer o.a. hoe je content in lijn kan brengen met de doelen van je organisatie en hoe je aan de slag kan met een contentkalender. Tevens ontdek je wat de kracht van contentmarketing is. Hoe je met een goed verhaal mensen verbindt met jouw business. En met slimme content de klantbeleving kunt vergroten.


Direct resultaat

  • Je leert verschillende contentstrategie modellen kennen en toepassen.
  • Je kunt een gedegen contentstrategie opzetten en koppelen aan meetbare doelen en KPI’s.
  • Je kunt een effectieve contentkalender inrichten, meten en bijsturen.
  • Je kunt draagvlak creëren en stakeholders meenemen, zodat je praktische obstakels bij de implementatie van je contentstrategie kunt overwinnen.
  • Je kunt consistente en creatieve content creëren op allerlei kanalen.
  • Je leert wat kwalitatieve en effectieve content is en kunt deze voor ieder doel creëren.
  • Je kunt content op continue basis optimaliseren en efficiënt laten vermenigvuldigen.
  • De training geeft je tools, actuele kennis en inspiratie, zodat je direct tijdens de training aan de slag kunt.


Programma

Dag 1 – Startpunten voor een slimme contentstrategie

  • Waarom contentstrategie en -marketing?
  • De ideale doelgroep(en) in kaart brengen.
  • De customer journey en relevante touchpoints bepalen.
  • Contentstrategie modellen en hoe deze toe te passen.
  • Hoe stel je meetbare doelen en hanteer je KPI’s?
  • Samenwerken aan het inrichten van een efficiënt contentmarketing proces.
  • Het 7W model als leidraad voor je contentmarketing plan.
  • Workshop: doelstellingen bepalen en persona’s ontwikkelen.


Dag 2 – Vanuit merk en organisatie naar content met power

  • Hoe ontwikkel je een impactvolle en eigen merk boodschap?
  • Storytelling en contentcreatie geïnspireerd op een sterke redactionele formule.
  • De informatiebehoefte van de doelgroep vertalen in een contentconcept.
  • Bepalen rol en structurele invulling van contentformats.
  • Meer engagement via storytelling: de rol van social media & influencers.
  • Keuze van contenttypes voor een doelgroep gerichte inzet.
  • Hoe gebruik je data & praktische tools ter ondersteuning?
  • Workshop: brainstorm voor inhoud & creatie content.


Dag 3 – Contentdistributie & timing: optimaliseer het resultaat van je marketinginspanning

  • Timing is everything: datadriven marketing en campagne planning.
  • Bouwen aan een cross channel contentplatform: the big plan.
  • Content als driver voor inbound marketing.
  • Tactische inzet kanalen voor optimale contentdistributie.
  • Inrichten en monitoren van een effectieve contentkalender.
  • Nieuwe ontwikkelingen voor je contentstrategie de komende jaren.
  • Workshop: opzetten van een contentmarketing plan.


Trainer

louis stommels

Louis Stommels

Louis is geregistreerd digital marketeer en heeft ruime ervaring in content marketing, mediastrategie en online campagnes. Voor zowel B2C, als B2B heeft hij succesvolle branded content projecten opgezet en uitgevoerd. Hij helpt bedrijven om inzichten uit de customer journey te vertalen in een slimme marketing aanpak en creatieve content concepten met impact. Lees meer over Louis



Storytelling (dag 4)

Met goede teksten en krachtige verhalen maak je je organisatie pas onderscheidend en aantrekkelijk. Tijdens deze laatste dag ga je hiermee aan de slag en leer je hoe je mensen kan verbinden met je merk of organisatie.


Direct resultaat

  • Je leert verhalen herkennen in je business.
  • Je leert wat de impact van verhalen is en waarom deze makkelijk viral gaan.
  • Je leert hoe en op wat voor manier je verhalen ontwerpt.
  • Je leert denken in beelden, in woorden en dat te verbinden met business.
  • Je krijgt handvatten hoe je met jouw (business)verhaal mensen in bewegen brengt en hoe je ze met verhalen verbindt.
  • De training geeft je tools, kennis en inspiratie, zodat je direct tijdens de training en daarna met je (business)verhaal aan de slag kunt.
  • Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.


Programma

Dag 4

  • Introductie storytelling.
  • Structuur en elementen van een verhaal.
  • Het verschil tussen storytelling, story design en story doing.
  • De werking van dynamic of emotion (en de reis van de held).
  • Het effect van verhalen en hoe deze worden ontvangen.
  • De zoektocht naar verhalen en aspecten waar je op kunt letten.
  • Het vertalen van het DNA van je business of een organisatie in een verhaal.
  • De essentie van verhalen en hoe je turning points toepast om het extra spannend te maken.
  • Omgaan met verschillende perspectieven en de overeenkomst met persona’s en je doelgroepen.
  • Het doel van een verhaal: wanneer en hoe pas je het toe.


Trainer

Linda Hovestad

Linda Hovestad

Als marketing consultant helpt Linda organisaties bij het ontwikkelen van de marketingstrategie en hun positionering die vervolgens worden vertaald naar onderscheidende proposities en online campagnes. Om jezelf als organisatie op de juiste manier te kunnen positioneren is het belangrijk dat je weet waar je voor staat, wat je kernwaarden en drijfveren zijn, wat jou uniek maakt, zodat je vanuit je Why het juiste verhaal verteld aan je doelgroep. Storytelling is hiervoor de ideale tool. En de basis voor een winnende contentstrategie. Linda geeft je dan ook de tools, kennis, inspirerende voorbeelden en technieken mee om direct na de training met storytelling aan de slag te gaan binnen je organisatie. Lees meer over Linda


Doelgroep

Ben je webredacteur, communicatiemanager- en adviseur, SEO-specialist, marketeer of houd je je op een andere wijze bezig met de online content van organisaties? Dan is deze training geschikt voor jou. Douro Media is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.

Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit. Ontdek direct hoe cursisten de training hebben beoordeeld


Voorkennis

Voorkennis van contentstrategie (of marketing in het geheel) is niet noodzakelijk.


Startdata

Wo 29 mrt, 5, 12 en 19 apr 2023
van 10.00 tot 16.00
Start gegarandeerd
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Wo 29 mrt, 5, 12 en 19 apr 2023
van 10.00 tot 16.00
Start gegarandeerd
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Vr 2, 9, 16 en 23 jun 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Vr 2, 9, 16 en 23 jun 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Vr 1, 8, 15 en 22 sep 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Vr 1, 8, 15 en 22 sep 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Wo 25 okt, 1, 8 en 15 nov 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Wo 25 okt, 1, 8 en 15 nov 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Vr 1, 8, 15 en 22 dec 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Vr 1, 8, 15 en 22 dec 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen
Wo 29 mrt, 5, 12 en 19 apr 2023
van 10.00 tot 16.00
Start gegarandeerd
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Vr 2, 9, 16 en 23 jun 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Vr 1, 8, 15 en 22 sep 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Wo 25 okt, 1, 8 en 15 nov 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Vr 1, 8, 15 en 22 dec 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen
Wo 29 mrt, 5, 12 en 19 apr 2023
van 10.00 tot 16.00
Start gegarandeerd
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Vr 2, 9, 16 en 23 jun 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Vr 1, 8, 15 en 22 sep 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Wo 25 okt, 1, 8 en 15 nov 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Vr 1, 8, 15 en 22 dec 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen



Hebben meerdere collega’s dezelfde leerwensen?

Ga voor een incompany training

Door te kiezen voor een incompany training maken alle collega’s direct dezelfde ontwikkeling door, ontvang je concrete tips en verbeterpunten voor jullie content en kan de training volledig op maat worden aangeboden. Al vanaf drie deelnemers komen wij graag langs. Lees meer over een incompany training



Content specialist training

Eerstvolgende training

Start gegarandeerd
Wo 29 mrt, 5, 12 en 19 apr 2023
in Rosmalen óf
Virtueel
Bekijk alle data

Voor 2.175,-

(excl. BTW)

Inschrijven Optie nemen
Aanmelden met 1.000,- STAP-budget


Kenmerken

4 dagen van 10.00 – 16.00 uur
Klassikaal (fysiek) óf virtueel
Maximaal 8 personen
Inclusief studiemateriaal
Inclusief drinken en heerlijke lunch
Certificaat van deelname



Brochure downloaden


STAP-budget veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik het STAP-budget aanvragen?

    Je kunt één keer per kalenderjaar het STAP-budget toegekend krijgen. Het is daarbij niet van belang of je het maximale subsidie budget hebt aangevraagd. Je kunt alle stappen terugvinden op onze STAP-budget pagina.

  • Wanneer kan ik het STAP-budget aanvragen?

    Op 1 mei 2023 start de eerstvolgende aanvraagronde voor trainingen die starten tussen 29 mei en 30 september 2023. Na inschrijving voor een training ontvang je van ons het daarvoor benodigde STAP-aanmeldingsbewijs. Tevens informeren we je uitgebreid welke stappen je dient te nemen om het STAP-budget aan te vragen.

  • Wat als ik het STAP-budget niet verkrijg?

    Wanneer je het STAP-budget niet krijgt toegewezen en/of het STAP-budget reeds in het tijdvak is verbruikt, dan zit je nergens aan vast. Je kunt je inschrijving dan kosteloos annuleren óf natuurlijk doorzetten naar een volgend tijdvak.

  • De training die ik wil volgen kost meer dan € 1.000 (incl. BTW). Kan ik of mijn werkgever meebetalen?

    Wanneer een training meer dan € 1.000 (incl. BTW) kost dan dien je het restbedrag zelf of door je werkgever te (laten) betalen. Het STAP-budget wordt uiteraard in mindering gebracht op de trainingskosten. Je (werkgever) ontvangt dan een separate factuur voor het resterende bedrag.

  • Kan ik het STAP-budget verdelen over meerdere trainingen?

    Nee, dat is helaas niet mogelijk.


Kies voor klassikaal of virtueel

Wij verzorgen al onze trainingen hybride, waardoor je bij je inschrijving kunt kiezen voor klassikale of virtuele deelname aan de training.

De training wordt klassikaal (bij ons op locatie) gegeven. Wil je dezelfde training liever virtueel volgen? Neem dan vanuit je (thuis)werkplek digitaal deel aan de reguliere klassikale training. We garanderen dezelfde kwaliteit en bovendien kun je altijd tussentijds switchen van virtueel naar klassikaal en andersom. Lees meer



Trainingen van Douro Media zijn uniek



Persoonlijke bedrijfscase

Gebruik je eigen website(s) en/of account(s) om tot de beste inzichten te komen

Kleine groepen

Groepen van max. 8 personen met veel persoonlijke aandacht en interactie

Toptrainers

Zeer ervaren en gekwalificeerde trainers uit de praktijk

Beste Opleider van NL

6 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland

Niets geleerd geld terug

Niets geleerd? Dan vergoeden wij de volledige training

Perfecte nazorg

Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies

Cursisten passen nieuwe kennis bij mooie organisaties toe

t-mobile
gemeente amsterdam
abn amro
rode kruis

Zeer leerzaam


De training die ik bij Douro Media heb gevolgd was weer zeer leerzaam. Door de trainer zijn expertise en vooral ook zijn enthousiasme is het goed te volgen. Het is een duidelijke en gestructureerde training. Aanrader!

volvo bangarage
Leonie Wagenaar
Volvo Bangarage, marketing & customer experience
10

Trainer met veel ervaring


Praktisch en diepgaande info ontvangen. Veel info en tips over hoe daadwerkelijk toe te passen. Trainer met veel ervaring en kennis en goede aandacht voor de verschillen in ervaring bij de deelnemers. Ook vooraf duidelijk en snel contact met Douro Media. Prima locatie, goed te bereiken en prima verzorgd.

rabobank
Hanneke van der Velden
Rabobank, marketing & communicatie
10

Cursus zeker aanbevelen


Een heldere cursus gegeven door een enthousiaste trainer! Alle belangrijke aspecten komen uitgebreid aan bod en veel informatie kun je direct toepassen. Bereikbaarheid is ook goed! Mooi pand, met voldoende gratis parkeerplaats en iedere dag een lekkere lunch. Ik zou de cursus zeker aanbevelen.

erem
Lindy Nijman
eReM, marketing & communication executive
9

Onze trainingen worden vanuit 682 reviews beoordeeld met een 9,6

Lees meer reviews

Iets nog onduidelijk?

Overleg met opleidingsadviseur Dennis

Kijk eens bij de veelgestelde vragen

dennis mickers
  • Kan ik voor deze training gebruik maken van het STAP-budget?

    Jazeker! Het STAP-budget is voor werkenden (in loondienst of als ondernemer/ZZP’er) én werkzoekenden. Oftewel ieder persoon die een band heeft met de Nederlandse arbeidsmarkt.

    Alle trainingen van Douro Media zijn opgenomen in het STAP-scholingsregister van de overheid. Je kunt het € 1.000,- STAP-budget inzetten als korting voor een van onze trainingen of 65% daarvan zelfs kosteloos volgen.

    Meer informatie en antwoorden op veelgestelde vragen kun je vinden op onze STAP-pagina.


  • Stel ik krijg het STAP-budget niet toegekend, kan ik mijn inschrijving dan kosteloos annuleren?

    Wanneer je het STAP-budget in eerste instantie niet krijgt toegewezen en/of het STAP-budget reeds in het tijdvak is verbruikt, dan zit je nergens aan vast. Je kunt je inschrijving dan kosteloos annuleren. Mocht het STAP-budget in het tijdvak op zijn dan kunnen we je uiteraard altijd ondersteunen bij een nieuwe aanvraag in een nieuw tijdvak.


  • Ik heb enige ervaring. Welk niveau kan ik het best volgen?

    Het merendeel van onze trainingen is zonder voorkennis te volgen. Heb je al enige ervaring en twijfel je over welk niveau je het best kunt volgen? Bekijk dan de leerdoelen en onderwerpen van de training. Kun je bij vrijwel ieder van de leerdoelen/onderwerpen een vinkje zetten omdat je de kennis beheerst dan kun je het best een gevorderden training volgen.

    Je kunt uiteraard altijd contact met ons opnemen om te kijken welke training het best bij je past.


  • Kan ik ook na de trainingsdag(en) met vragen bij jullie terecht?

    Mocht je in de dagen, weken, maanden, jaren na het volgen van de training nog vragen hebben en/of advies wensen, dan kun je altijd bij ons terecht. We begrijpen als geen ander dat wanneer je de nieuw opgedane kennis in de praktijk gaat brengen vragen kunnen opspelen. Aangezien je bekend bent met de trainer kun je direct met hem/haar contact opnemen om je vraag voor te leggen.