Zoals Bill Gates ooit zei content is ‘king’! Want content is de motor van een moderne marketing aanpak. Maar zie je door de bomen het bos nog? Hoe breng je alle content in lijn met de doelen van je organisatie? En hoe ontwikkel je een effectieve contentstrategie die inspeelt op de informatiebehoefte van je doelgroep? En hoe benut je nieuwe kansen via social media, influencers of podcasts maximaal?
In deze training gaan we dieper in op alle ins en outs van contentstrategie en -marketing. Daarbij duik je in de wereld van contentmarketing en kom je er met veel kennis en nieuwe ideeën weer uit. Ontdek wat de kracht van contentmarketing is. Hoe je met een goed verhaal mensen verbindt met jouw business. En met slimme content de klantbeleving kunt vergroten.
Je leert welke keuzes je kunt maken om een goed onderbouwd contentplan te maken waarmee je jouw organisatie bij de doelgroep scherp op de kaart zet. En hoe je dit plan op een efficiënte manier uitvoert en optimaliseert. Daarbij krijg je de nieuwste trends en inspirerende voorbeelden uit binnen- en buitenland mee. Maar belangrijker nog: je gaat zelf aan de slag met jouw eigen praktijk.
Direct resultaat
- Je leert verschillende contentstrategie modellen kennen en toepassen.
- Je kunt een gedegen contentstrategie opzetten en koppelen aan meetbare doelen en KPI’s.
- Je kunt een effectieve contentkalender inrichten, meten en bijsturen.
- Je kunt draagvlak creëren en stakeholders meenemen, zodat je praktische obstakels bij de implementatie van je contentstrategie kunt overwinnen.
- Je kunt consistente en creatieve content creëren op allerlei kanalen.
- Je leert wat kwalitatieve en effectieve content is en kunt deze voor ieder doel creëren.
- Je kunt content op continue basis optimaliseren en efficiënt laten vermenigvuldigen.
- De training geeft je tools, actuele kennis en inspiratie, zodat je direct tijdens de training aan de slag kunt.
- Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.
Programma
Dag 1 – Startpunten voor een slimme contentstrategie
- Waarom contentstrategie en -marketing?
- De ideale doelgroep(en) in kaart brengen.
- De customer journey en relevante touchpoints bepalen.
- Contentstrategie modellen en hoe deze toe te passen.
- Hoe stel je meetbare doelen en hanteer je KPI’s?
- Samenwerken aan het inrichten van een efficiënt contentmarketing proces.
- Het 7W model als leidraad voor je contentmarketing plan.
- Workshop: doelstellingen bepalen en persona’s ontwikkelen.
Dag 2 – Vanuit merk en organisatie naar content met power
- Hoe ontwikkel je een impactvolle en eigen merk boodschap?
- Storytelling en contentcreatie geïnspireerd op een sterke redactionele formule.
- De informatiebehoefte van de doelgroep vertalen in een contentconcept.
- Bepalen rol en structurele invulling van contentformats.
- Meer engagement via storytelling: de rol van social media & influencers.
- Keuze van contenttypes voor een doelgroep gerichte inzet.
- Hoe gebruik je data & praktische tools ter ondersteuning?
- Workshop: brainstorm voor inhoud & creatie content.
Dag 3 – Contentdistributie & timing: optimaliseer het resultaat van je marketinginspanning
- Timing is everything: datadriven marketing en campagne planning.
- Bouwen aan een cross channel contentplatform: the big plan.
- Content als driver voor inbound marketing.
- Tactische inzet kanalen voor optimale contentdistributie.
- Inrichten en monitoren van een effectieve contentkalender.
- Nieuwe ontwikkelingen voor je contentstrategie de komende jaren.
- Workshop: opzetten van een contentmarketing plan.
Doelgroep
Ben je webredacteur, communicatiemanager- en adviseur, SEO-specialist, marketeer of houd je je op een andere wijze bezig met de online content van organisaties? Dan is deze training geschikt voor jou. Douro Media is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.
Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit. Ontdek direct hoe cursisten de training hebben beoordeeld
Voorkennis
Voorkennis van contentstrategie (of marketing in het geheel) is niet noodzakelijk.
Trainer
|
Louis StommelsLouis is geregistreerd digital marketeer en heeft ruime ervaring in content marketing, mediastrategie en online campagnes. Voor zowel B2C, als B2B heeft hij succesvolle branded content projecten opgezet en uitgevoerd. Hij helpt bedrijven om inzichten uit de customer journey te vertalen in een slimme marketing aanpak en creatieve content concepten met impact. Lees meer over Louis |
Trainingsdata
Vr 1, 8 en 15 sep 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Vr 1, 8 en 15 sep 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Wo 25 okt, 1 en 8 nov 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Wo 25 okt, 1 en 8 nov 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Vr 1, 8 en 15 dec 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Vr 1, 8 en 15 dec 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Vr 1, 8 en 15 sep 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Wo 25 okt, 1 en 8 nov 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Vr 1, 8 en 15 dec 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Vr 1, 8 en 15 sep 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Wo 25 okt, 1 en 8 nov 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Vr 1, 8 en 15 dec 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Hebben meerdere collega’s dezelfde leerwensen?
Ga voor een incompany training
Door te kiezen voor een incompany training maken alle collega’s direct dezelfde ontwikkeling door, ontvang je concrete tips en verbeterpunten voor jullie contentstrategie en kan de training volledig op maat worden aangeboden. Al vanaf drie deelnemers komen wij graag langs. Lees meer over een incompany training
Contentstrategie & -marketing training
Eerstvolgende training
Vr 1, 8 en 15 sep 2023 | |
in Rosmalen óf | |
Virtueel | |
Bekijk alle data |
Voor 1.675,- |
(excl. BTW) |
|
Inschrijven | Optie nemen |
Aanmelden met 1.000,- STAP-budget |
3 dagen van 10.00 – 16.00 uur | |
Klassikaal (fysiek) óf virtueel | |
Maximaal 8 personen | |
Inclusief studiemateriaal | |
Inclusief drinken en heerlijke lunch | |
Certificaat van deelname |
-
Hoe kan ik het STAP-budget aanvragen?
Je kunt één keer per kalenderjaar het STAP-budget toegekend krijgen. Het is daarbij niet van belang of je het maximale subsidie budget hebt aangevraagd. Je kunt alle stappen terugvinden op onze STAP-budget pagina.
-
Wanneer kan ik het STAP-budget aanvragen?
Op 3 juli 2023 start de eerstvolgende aanvraagronde voor trainingen die starten tussen 31 juli 2023 en 3 maart 2024. Na inschrijving voor een training ontvang je van ons het daarvoor benodigde STAP-aanmeldingsbewijs. Tevens informeren we je uitgebreid welke stappen je dient te nemen om het STAP-budget aan te vragen.
-
Wat als ik het STAP-budget niet verkrijg?
Wanneer je het STAP-budget niet krijgt toegewezen en/of het STAP-budget reeds in het tijdvak is verbruikt, dan zit je nergens aan vast. Je kunt je inschrijving dan kosteloos annuleren óf natuurlijk doorzetten naar een volgend tijdvak.
-
De training die ik wil volgen kost meer dan € 1.000 (incl. BTW). Kan ik of mijn werkgever meebetalen?
Wanneer een training meer dan € 1.000 (incl. BTW) kost dan dien je het restbedrag zelf of door je werkgever te (laten) betalen. Het STAP-budget wordt uiteraard in mindering gebracht op de trainingskosten. Je (werkgever) ontvangt dan een separate factuur voor het resterende bedrag.
-
Kan ik het STAP-budget verdelen over meerdere trainingen?
Nee, dat is helaas niet mogelijk.
Wij verzorgen al onze trainingen hybride, waardoor je bij je inschrijving kunt kiezen voor klassikale of virtuele deelname aan de training.
De training wordt klassikaal (bij ons op locatie) gegeven. Wil je dezelfde training liever virtueel volgen? Neem dan vanuit je (thuis)werkplek digitaal deel aan de reguliere klassikale training. We garanderen dezelfde kwaliteit en bovendien kun je altijd tussentijds switchen van virtueel naar klassikaal en andersom. Lees meer