Bill Gates zei ooit dat content king is. Dat is het nog steeds, maar zie je door de bomen het bos nog? Hoe breng je alle content in lijn met de doelen van je organisatie? Begin je ‘from scratch’ of vanuit een bestaande situatie? Hoe breng je content op een hoger plan en hoe overwin je daarbij bestaande obstakels?
In deze training leer je alle ins en outs van contentstrategie om vanuit een gedegen plan je strategie in werking te zetten. Bovendien ga je ook direct tijdens de training aan de slag, zodat je aan het eind van de training een goed en praktisch plan hebt staan.
Direct resultaat
- Je leert verschillende contentstrategie modellen kennen en deze toepassen.
- Je kunt een gedegen contentstrategie opzetten en koppelen aan meetbare doelen en KPI’s.
- Je kunt een effectieve contentkalender inrichten, meten en bijsturen.
- Je kunt draagvlak creëren en stakeholders meenemen, zodat je praktische obstakels bij de implementatie van je contentstrategie kunt overwinnen.
- De training geeft je tools, kennis en inspiratie, zodat je direct tijdens de training met je contentstrategie aan de slag kunt.
- Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.
Programma
Dag 1 – De basis voor een slimme contentstrategie
- Introductie contentstrategie.
- Contentstrategie in business context.
- Het 7W model: pijlers voor een goede content strategie.
- De ideale doelgroep(en) in kaart brengen.
- De customer journey in kaart brengen.
- Contentstrategie modellen en hoe deze toe te passen.
- KPI’s bepalen en meetbare doelen stellen (op basis van eigen organisatie).
- Opstellen van een strategische planning.
- Draagvlak creëren bij stakeholders.
Dag 2 – Contentstrategie: fundament voor merk, klantwaarde en groei
- Bouwen aan een cross channel contentplatform: the big plan.
- Storytelling en contentcreatie geïnspireerd op een sterke redactionele formule.
- Bepalen rol en structurele invulling van contenttypen.
- Efficiënt organiseren van het contentproces en het managen van stakeholders.
- Inrichten en monitoren van een effectieve contentkalender.
- Data & tools die ondersteuning bieden.
- Nieuwe ontwikkelingen en take-aways voor je contentstrategie de komende jaren.
Doelgroep
Ben je webredacteur, communicatiemanager- en adviseur, SEO-specialist, marketeer of houd je je op een andere wijze bezig met de online content van organisaties? Dan is deze training geschikt voor jou. Douro Media is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.
Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit. Ontdek direct hoe cursisten de training hebben beoordeeld
Voorkennis
Voorkennis van contentstrategie (of marketing in het geheel) is niet noodzakelijk.
Trainer
|
Louis StommelsLouis is geregistreerd digital marketeer en heeft ruime ervaring in content marketing, mediastrategie en online campagnes. Voor zowel B2C, als B2B heeft hij succesvolle branded content projecten opgezet en uitgevoerd. Hij helpt bedrijven om inzichten uit de customer journey te vertalen in een slimme marketing aanpak en creatieve content concepten met impact. Lees meer over Louis |
Trainingsdata
Wo 14 en 21 sep 2022van 10.00 tot 16.00 |
Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Wo 14 en 21 sep 2022van 10.00 tot 16.00 |
Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Vr 18 en 25 nov 2022van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Vr 18 en 25 nov 2022van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Wo 14 en 21 sep 2022van 10.00 tot 16.00 |
Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Vr 18 en 25 nov 2022van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Wo 14 en 21 sep 2022van 10.00 tot 16.00 |
Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Vr 18 en 25 nov 2022van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Hebben meerdere collega’s dezelfde leerwensen?
Ga voor een incompany training
Door te kiezen voor een incompany training maken alle collega’s direct dezelfde ontwikkeling door, ontvang je concrete tips en verbeterpunten voor jullie contentstrategie en kan de training volledig op maat worden aangeboden. Al vanaf drie deelnemers komen wij graag langs. Lees meer over een incompany training
Contentstrategie training
Eerstvolgende training
Start gegarandeerd | |
Wo 14 en 21 sep 2022 | |
in Rosmalen óf | |
Virtueel | |
Bekijk alle data |
Voor 990,- |
(excl. BTW) |
|
Inschrijven | Optie nemen |
Training volgen met het STAP-budget |
2 dagen van 10.00 – 16.00 uur | |
Klassikaal (fysiek) óf virtueel | |
2 tot maximaal 8 personen | |
Inclusief studiemateriaal | |
Inclusief drinken en heerlijke lunch | |
Certificaat van deelname |
Wij verzorgen al onze trainingen hybride, waardoor je bij je inschrijving kunt kiezen voor klassikale of virtuele deelname aan de training.
De training wordt klassikaal (bij ons op locatie) gegeven. Wil je dezelfde training liever virtueel volgen? Neem dan vanuit je (thuis)werkplek digitaal deel aan de reguliere klassikale training. We garanderen dezelfde kwaliteit en bovendien kun je altijd tussentijds switchen van virtueel naar klassikaal en andersom. Lees meer