Conversie optimalisatie (CRO) zorgt ervoor dat de bezoekers op je website vaker klant worden. Dat kan doordat ze een product kopen, een afspraak maken, contact leggen, een whitepaper downloaden en allerlei andere manieren waarmee je rendement uit je website haalt.
In de conversie optimalisatie training leer je technieken om het gedrag van je bezoekers beter te begrijpen en te veranderen. Met als resultaat dat je op een effectieve manier, door te analyseren, aan te passen en te testen, je website kunt optimaliseren.
Direct resultaat
- Je leert hoe bezoekers op een website denken en doen en waarmee je hun gedrag kunt veranderen.
- Je bent zelf instaat om je website zo aan te passen dat je bezoekers makkelijker, sneller en met minder energie door je website klikken en meer informatie opnemen.
- Je bent instaat om je bezoekers een betere ervaring te geven, waardoor ze positiever tegenover je website, het product en het bedrijf staan.
- Je bent instaat om effectiever je bezoeker te overtuigen om bijvoorbeeld bij jouw bedrijf te kopen en niet bij de concurrent.
- Je leert hoe je keuzes maakt wat je als eerste gaat testen (en of dat mogelijk is) en waar de test aan moet voldoen.
- Je gaat naar huis met een concrete uitwerking van verbeterpunten van je website.
- Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.
Programma
- Werking van het brein en technieken om het gedrag van je bezoekers te veranderen.
- Veel gebruikte (psychologische)technieken met voorbeelden. Hoe krijg je aandacht, hoe houd je aandacht en hoe zet je die aandacht om in conversies.
- Uitleg waarom usability (gebruikersgemak), UX (gebruikerservaring) en persuasion (overtuiging) zo belangrijk zijn.
- Uitleg van de meest gebruikte modellen, zoals het Fogg Behavior model en de Piramide van Eisenberg.
- Standaard (optimalisatie)regels die voor elke website gelden.
- Uitleg van de funnel op een website en hoe je omgaat met de verschillende pagina’s.
- Leren hoe je je website kunt analyseren en welke tools je daarvoor kunt gebruiken.
- Praktische tips hoe je zelf tekst, beeld, formulieren, titels, overzichten etc. kunt optimaliseren.
- Welke dingen moet je niet doen op een website. De zogenaamde conversie killers.
- Wanneer het wel en niet nuttig is om te A/B testen en waar die testen aan moeten voldoen.
- Zelf aan de slag met je website, zodat je met concrete uitgewerkte verbeteringen naar huis gaat.
Doelgroep
Wil je zelf het gebruikersgemak, de gebruikerservaring en de overtuiging op de website verbeteren of juist meer inzicht verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze training geschikt voor jou. Douro Media is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.
Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit. Ontdek direct hoe cursisten de training hebben beoordeeld
Voorkennis
Voorkennis van conversie optimalisatie is niet noodzakelijk.
Trainer
|
Robbert HuismanRobbert is al ruim 14 jaar dagelijks actief als conversie optimalisatie specialist. Met zijn kennis en bewezen technieken van grote succesvolle websites zorgt hij dat het gebruikersgemak, de gebruikerservaring en de overtuiging op de website wordt verbeterd. Lees meer over Robbert |
Trainingsdata
Dinsdag 30 maart 2021van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Dinsdag 30 maart 2021van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Donderdag 29 april 2021van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Donderdag 29 april 2021van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Maandag 31 mei 2021van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Maandag 31 mei 2021van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Maandag 28 juni 2021van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Maandag 28 juni 2021van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Dinsdag 30 maart 2021van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Donderdag 29 april 2021van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Maandag 31 mei 2021van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Maandag 28 juni 2021van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Dinsdag 30 maart 2021van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Donderdag 29 april 2021van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Maandag 31 mei 2021van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Maandag 28 juni 2021van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Andere trainingsmogelijkheden
IncompanyHebben meerdere collega’s in de organisatie dezelfde leerwens? Door te kiezen voor een incompany training maken alle collega’s direct dezelfde ontwikkeling door, ontvang je concrete conversie optimalisatie tips en verbeterpunten voor je website en kan de training volledig op maat worden aangeboden. Al vanaf drie deelnemers komen wij graag langs. Ontdek meer informatie over een incompany training |
1 op 1Wil je tijdens de training volledig inzoomen op jouw bedrijfscase en daarin alle tijd met de trainer hebben? Kies dan voor een een-op-een training. Voor ieder van onze trainingen is het mogelijk om deze individueel te volgen. Wanneer je interesse hebt kun je de een-op-een training optie kiezen in het inschrijfformulier. In nader overleg bepalen we dan je wensen en een trainingsdatum. |
Dinsdag 30 maart 2021 | |
Rosmalen (‘s-Hertogenbosch) óf | |
Virtueel (virtual classroom) | |
Bekijk alle data |
495,- |
(excl. BTW) all-in prijs |
1 dag van 10.00 – 16.00 uur | |
Klassikaal (fysiek) óf virtueel | |
2 tot maximaal 6 personen | |
Inclusief studiemateriaal | |
Inclusief drinken en heerlijke lunch | |
Certificaat van deelname | |
Veilig en verantwoord (coronaprotocol) |
Wij vinden het belangrijk dat jij leert op de manier die bij jou past. Daarom kan je bij je inschrijving nu kiezen voor klassikaal of virtueel. Ga je voor klassikaal? Wij zorgen voor een veilige leeromgeving, met duidelijke hygiëneregels op 1,5 meter afstand.
Wil je de training liever virtueel volgen? Kies dan voor de ‘virtual classroom’, een veilige online omgeving waar je je trainer en mededeelnemers ontmoet. We garanderen dezelfde kwaliteit.
Staat de klassikale training tegelijkertijd gepland met de virtuele training? Dan verzorgen wij de training hybride. Dit betekent dat je tussentijds kunt switchen van klassikaal naar virtueel en andersom. Lees meer