De customer journey (of klantreis) beschrijft alle fasen die een (potentiële) klant doorloopt vanaf het moment dat deze met je merk of organisatie in aanraking komt. In de buyer journey gaat het om het eerste contactmoment tot de uiteindelijke aankoop. Alleen stopt de customer journey niet na deze aankoop. Je wilt dat je klant een herhaalaankoop doet en loyaal blijft. Customer journey marketing gaat daarom om overtuigen en optimaliseren, zodat je maximale conversie behaalt en je klant behoud.
Gedurende de eendaagse training customer journey marketing ga je aan de slag met de customer journey voor jouw merk of organisatie. Naast theorie, handvatten en tal van voorbeelden ga je vooral zelf de customer journey optekenen en in kaart brengen.
Direct resultaat
- Aan het einde van de dag heb je jouw customer journey in beeld en tal van verbeteringen en optimalisaties inzichtelijk gemaakt die je kunt doorvoeren in de praktijk.
- Je hebt uitleg gehad over hoe je de verschillende fasen van de customer journey in kaart brengt.
- Je leert hoe je de huidige en gewenste customer journey kunt optekenen en optimaliseren. Zo kijk je naar je eigen prestaties en ook naar ontwikkelingen in de markt en wat je concurrenten doen en waar je doelgroep behoefte aan heeft. Op deze manier breng je de gaps in kaart, de zogenaamde optimalisaties in jouw customer journey.
- Je hebt uitleg gehad over de verschillende tools die je kunt gebruiken.
- Je leert hoe je activiteiten kunt prioriteren en hoe je jouw customer journey doorlopend kunt optimaliseren.
- Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.
Programma
- Introductie customer journey marketing.
- Uitleg over de verschillende fasen van de buyer en user journey.
- Analyseren van de huidige customer journey van je organisatie/merk.
- Analyseren van relevante trends, ontwikkelingen en concurrentie.
- Het in kaart brengen van de wensen en behoeften van je doelgroep.
- Je gewenste customer journey optekenen en gaps in kaart brengen.
- Toepassing van belangrijke tools en handvatten.
- Prioriteren van optimalisaties en het maken van een plan met concrete acties.
- Meten is weten, hoe je de customer journey doorlopend analyseert en optimaliseert.
Doelgroep
De training customer journey marketing is bedoeld voor iedereen die binnen zijn organisatie aan de slag wil met de customer journey en wil leren hoe je customer journey marketing optimaal kunt toepassen. Douro Media is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.
Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit. Ontdek direct hoe cursisten de training hebben beoordeeld
Voorkennis
Voorkennis van customer journey marketing is niet noodzakelijk.
Trainer
|
Linda HovestadAls marketing consultant helpt Linda organisaties bij het ontwikkelen van de marketingstrategie en hun positionering die vervolgens worden vertaald naar onderscheidende proposities en online campagnes. Om jezelf als organisatie op de juiste manier te kunnen positioneren is het belangrijk dat je weet waar je voor staat, wat je kernwaarden en drijfveren zijn, wat jou uniek maakt, zodat je vanuit je Why het juiste verhaal verteld aan je doelgroep. Storytelling is hiervoor de ideale tool. En de basis voor een winnende contentstrategie. Linda geeft je dan ook de tools, kennis, inspirerende voorbeelden en technieken mee om direct na de training met storytelling aan de slag te gaan binnen je organisatie. Lees meer over Linda |
Trainingsdata
Ma 24 apr 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Ma 24 apr 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Ma 26 jun 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Ma 26 jun 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Wo 30 aug 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Wo 30 aug 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Ma 23 okt 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Ma 23 okt 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Wo 20 dec 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Wo 20 dec 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Ma 24 apr 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Ma 26 jun 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Wo 30 aug 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Ma 23 okt 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Wo 20 dec 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Ma 24 apr 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Ma 26 jun 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Wo 30 aug 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Ma 23 okt 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Wo 20 dec 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Hebben meerdere collega’s dezelfde leerwensen?
Ga voor een incompany training
Door te kiezen voor een incompany training maken alle collega’s direct dezelfde ontwikkeling door, ontvang je concrete tips en verbeterpunten voor voor het laten groeien van jullie bedrijf of idee en kan de training volledig op maat worden aangeboden. Al vanaf drie deelnemers komen wij graag langs. Lees meer over een incompany training
Customer journey marketing training
Eerstvolgende training
Ma 24 apr 2023 | |
in Rosmalen óf | |
Virtueel | |
Bekijk alle data |
Voor 595,- |
(excl. BTW) |
|
Inschrijven | Optie nemen |
Kosteloos aanmelden met STAP-budget |
1 dag van 10.00 – 16.00 uur | |
Klassikaal (fysiek) óf virtueel | |
Maximaal 8 personen | |
Inclusief studiemateriaal | |
Inclusief drinken en heerlijke lunch | |
Certificaat van deelname |
-
Hoe kan ik het STAP-budget aanvragen?
Je kunt één keer per kalenderjaar het STAP-budget toegekend krijgen. Het is daarbij niet van belang of je het maximale subsidie budget hebt aangevraagd. Je kunt alle stappen terugvinden op onze STAP-budget pagina.
-
Wanneer kan ik het STAP-budget aanvragen?
Op 1 mei 2023 start de eerstvolgende aanvraagronde voor trainingen die starten tussen 29 mei en 30 september 2023. Na inschrijving voor een training ontvang je van ons het daarvoor benodigde STAP-aanmeldingsbewijs. Tevens informeren we je uitgebreid welke stappen je dient te nemen om het STAP-budget aan te vragen.
-
Wat als ik het STAP-budget niet verkrijg?
Wanneer je het STAP-budget niet krijgt toegewezen en/of het STAP-budget reeds in het tijdvak is verbruikt, dan zit je nergens aan vast. Je kunt je inschrijving dan kosteloos annuleren óf natuurlijk doorzetten naar een volgend tijdvak.
-
De training die ik wil volgen kost meer dan € 1.000 (incl. BTW). Kan ik of mijn werkgever meebetalen?
Wanneer een training meer dan € 1.000 (incl. BTW) kost dan dien je het restbedrag zelf of door je werkgever te (laten) betalen. Het STAP-budget wordt uiteraard in mindering gebracht op de trainingskosten. Je (werkgever) ontvangt dan een separate factuur voor het resterende bedrag.
-
Kan ik het STAP-budget verdelen over meerdere trainingen?
Nee, dat is helaas niet mogelijk.
Wij verzorgen al onze trainingen hybride, waardoor je bij je inschrijving kunt kiezen voor klassikale of virtuele deelname aan de training.
De training wordt klassikaal (bij ons op locatie) gegeven. Wil je dezelfde training liever virtueel volgen? Neem dan vanuit je (thuis)werkplek digitaal deel aan de reguliere klassikale training. We garanderen dezelfde kwaliteit en bovendien kun je altijd tussentijds switchen van virtueel naar klassikaal en andersom. Lees meer