Facebook en Instagram zijn prachtige kanalen om in contact te treden met bestaande en nieuwe doelgroepen. Een juiste inrichting van advertising campagnes zorgt voor een goede fundering voor het verkrijgen van betaald succes.
In de Facebook & Instagram advertising specialist training verkrijg je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in de advertentie mogelijkheden van Facebook en Instagram. Alle basis- als de meer geavanceerde facetten passeren in de Facebook & Instagram advertising specialist training de revue. Met de opgedane inzichten kun je je Facebook & Instagram advertising campagne tot in diepte inrichten, analyseren en optimaliseren.
Direct resultaat
- Je kunt de belangrijke doelstelling(en), doelgroep(en) en strategie(ën) van je Facebook en Instagram advertising activiteiten bepalen.
- Je verkrijgt inzicht in hoe je goed converterende content, foto’s en video’s kunt creëren.
- Je verkrijgt diepgaande kennis over Facebook (Ad platform) & Instagram advertising, zodat je zelf campagnes kunt opzetten en geavanceerd kunt inrichten.
- Je kunt binnen Instagram zogeheten Visuals en Stories advertentie campagnes structureren en optimaliseren.
- Je kunt de belangrijke Facebook en Instagram advertentie activiteiten meetbaar maken en interpreteren.
- Je kunt campagnes via een volledige online verkoop funnel opzetten en met een experimentele strategie het rendement maximaliseren.
- Je kunt geavanceerde mogelijkheden als remarketing, in-debt Look-a-like- en Custom audiences inzetten.
- Op basis van grondige geavanceerde statistische analyses leer je kansen ontdekken, zodat je het rendement van de campagne kunt verhogen.
- De training wordt gebaseerd op het eigen Facebook en Instagram account (en aanvullend je vragen), zodat je direct tijdens en na de training met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.
- Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.
Opbouw van de training
De Facebook & Instagram advertising specialist training bestaat uit twee trainingsdagen en is samengesteld op basis van twee trainingen die perfect op elkaar aansluiten:
- Facebook & Instagram advertising basis training
- Facebook & Instagram advertising gevorderden training
Programma
Dag 1
- Introductie in Facebook & Instagram advertising.
- Doelstelling(en), doelgroep(en) en strategie(ën) bepalen.
- Content:
– Creëren van goed converterende content.
– Gebruik van foto’s en video’s (tips en tools). - Facebook Ad platform:
– Structuur van advertentie campagnes.
– Facebook Business Manager.
– Doelstelling(en), doelgroep(en), budget en content bepalen. - Instagram Advertising:
– Nuances ten opzichte van Facebook.
– Visuals en Stories Ads. - Installeren van de conversie pixels.
Dag 2
- Rendement maximaliseren via de experimentele strategie (o.a. A/B testen).
- Geavanceerde campagne-instellingen (o.a. automatische- en geavanceerde biedstrategieën en advertentieplanning).
- Ads opzetten via volledige online verkoop funnel.
- Resultaten analyseren en optimaliseren (o.a. segmenteren en de beoordeling van ratioscores).
- Inzetten van remarketing.
- Inzetten van in-debt Look-a-like audiences en Custom audiences.
- Toepassen van de doelgroep statistieken tool om direct potentiële klanten te targeten.
- Geavanceerde mogelijkheden van de tracking pixels.
- Tips en tricks ter bevordering van het rendement van campagnes.
Doelgroep
Wil je zelf aan de knoppen leren draaien of juist meer inzicht verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze training geschikt voor jou. Douro Media is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.
Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit. Ontdek direct hoe cursisten de training hebben beoordeeld
Voorkennis
Voorkennis van Facebook & Instagram advertising is niet noodzakelijk.
Trainer
|
Bilal MousaouiVanuit jarenlange ervaring heeft Bilal reeds tientallen bedrijven (waaronder Philips, Bolsius en BookSpot) kunnen ondersteunen om middels de kracht van social media meer omzet te genereren en te groeien als bedrijf. Als trainer ligt zijn kracht in de diepgang van de online advertentie platformen en het bereiken van de ideale doelgroep om deze groep te overtuigen om over te gaan op een conversie. Lees meer over Bilal |
Trainingsdata
Di 21 en 28 jun 2022van 10.00 tot 16.00 |
Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Di 21 en 28 jun 2022van 10.00 tot 16.00 |
Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Ma 1 en 8 aug 2022van 10.00 tot 16.00 |
Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Ma 1 en 8 aug 2022van 10.00 tot 16.00 |
Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Di 13 en 20 sep 2022van 10.00 tot 16.00 |
Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Di 13 en 20 sep 2022van 10.00 tot 16.00 |
Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Ma 24 en 31 okt 2022van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Ma 24 en 31 okt 2022van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Di 6 en 13 dec 2022van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Di 6 en 13 dec 2022van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Di 21 en 28 jun 2022van 10.00 tot 16.00 |
Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Ma 1 en 8 aug 2022van 10.00 tot 16.00 |
Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Di 13 en 20 sep 2022van 10.00 tot 16.00 |
Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Ma 24 en 31 okt 2022van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Di 6 en 13 dec 2022van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Di 21 en 28 jun 2022van 10.00 tot 16.00 |
Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Ma 1 en 8 aug 2022van 10.00 tot 16.00 |
Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Di 13 en 20 sep 2022van 10.00 tot 16.00 |
Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Ma 24 en 31 okt 2022van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Di 6 en 13 dec 2022van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Hebben meerdere collega’s dezelfde leerwensen?
Ga voor een incompany training
Door te kiezen voor een incompany training maken alle collega’s direct dezelfde ontwikkeling door, ontvang je concrete tips en verbeterpunten voor jullie Facebook & Instagram accounts en kan de training volledig op maat worden aangeboden. Al vanaf drie deelnemers komen wij graag langs. Lees meer over een incompany training
Facebook & Instagram advertising specialist training
Eerstvolgende training
Start gegarandeerd | |
Di 21 en 28 jun 2022 | |
in Rosmalen óf | |
Virtueel | |
Bekijk alle data |
Voor 990,- |
(excl. BTW) |
|
Inschrijven | Optie nemen |
Training volgen met het STAP-budget |
2 dagen van 10.00 – 16.00 uur | |
Klassikaal (fysiek) óf virtueel | |
2 tot maximaal 8 personen | |
Inclusief studiemateriaal | |
Inclusief drinken en heerlijke lunch | |
Certificaat van deelname |
Wij verzorgen al onze trainingen hybride, waardoor je bij je inschrijving kunt kiezen voor klassikale of virtuele deelname aan de training.
De training wordt klassikaal (bij ons op locatie) gegeven. Wil je dezelfde training liever virtueel volgen? Neem dan vanuit je (thuis)werkplek digitaal deel aan de reguliere klassikale training. We garanderen dezelfde kwaliteit en bovendien kun je altijd tussentijds switchen van virtueel naar klassikaal en andersom. Lees meer