Google Ads, dé tool om de zichtbaarheid en vindbaarheid van je website te vergroten en online klanten te bereiken. Hoe zet je deze tool effectief in en maak je ook jouw online campagnes rendementsvol?
In de Google Ads specialist training verkrijg je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in Google Ads. Alle basis- als de meer geavanceerde facetten passeren in de Google Ads specialist training de revue. Met de opgedane inzichten kun je je Google Ads campagne tot in diepte inrichten, analyseren en optimaliseren. Bovendien leg je het Google Ads Search examen van Google af zodat je direct beschikt over een wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering.
Direct resultaat
- Je verkrijgt diepgaande kennis over Google Ads, zodat je zelf Google Ads accounts kunt opzetten en geavanceerd kunt inrichten.
- Je verkrijg inzicht in het gebruik van de Google Ads Editor, zodat je de Google Ads campagne op een efficiënte wijze leert managen.
- Je kunt de belangrijke Google Ads activiteiten onderbrengen in een doelstelling en met biedmanagement sturen op de ROI.
- Je verkrijgt inzicht in wanneer je op welk moment de diverse advertentiemogelijkheden en remarketing kunt inzetten.
- Op basis van grondige geavanceerde statistische analyses leer je kansen ontdekken, zodat je het rendement van de Google Ads campagne kunt verhogen.
- Geslaagd voor het Google Ads Search examen, zodat je bent voorzien van een wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering. Mocht je onverhoopt het examen niet behalen, dan kun je daags na de training het examen in eigen tijd gratis (en onbeperkt) digitaal herkansen.
- De training wordt gebaseerd op het eigen Google Ads account (en aanvullend je vragen), zodat je direct na de training met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.
- Je verkrijgt een professioneel adviesrapport met concreet toepasbare verbeterpunten.
- Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.
Programma
Dag 1
- Introductie Google Ads en uitleg kernbegrippen.
- Account structureren (via campagnes en advertentiegroepen).
- Campagne-instellingen (o.a. type netwerk, budget, taal- en locatietargeting).
- Zoekwoordonderzoek en implementatie via zoekwoordtypen.
- Advertentieteksten opstellen.
- Biedmanagement (basis).
- Conversies meetbaar maken.
- Koppeling met Google Analytics.
Dag 2
- Geavanceerde campagne-instellingen (o.a. automatische- en geavanceerde biedstrategieën en advertentieplanning).
- Biedmanagement op basis van doelstelling (sturen op ROI).
- Advertentiemogelijkheden (o.a. advertentie-extensies en -aanpassers).
- Resultaten analyseren en optimaliseren (o.a. segmenteren, veilinggegevens en kwaliteitsscores).
- Tips en tricks ter bevordering van het rendement van campagnes.
Dag 3
- Gespecialiseerde campagnetypen in het Zoeknetwerk (o.a. dynamische zoekadvertenties en Shopping).
- Inzetten van remarketing in het Display Netwerk.
- Inzetten van zoekdoelgroepen.
- Optimalisatiescore (aanbevelingen van Google).
- Tools voor campagneplanning (prestatie- en zoekwoordplanner).
- Google Ads-manager account.
- Gebruik van Google Ads Editor.
- Rapporten creëren via de rapporteditor.
- Conversie-attributie voor het Zoeknetwerk.
- Training ter voorbereiding op het examen.
- Afleggen van het Google Ads Search examen.
Doelgroep
Wil je zelf aan de knoppen leren draaien of juist meer inzicht verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze training geschikt voor jou. Douro Media is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.
Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit. Ontdek direct hoe cursisten de training hebben beoordeeld
Voorkennis
Voorkennis van Google Ads is niet noodzakelijk.
Trainer
|
Arne VerwoertArne is al ruim 10 jaar dagelijks actief als online marketing specialist. Als gecertificeerd Google Ads professional vindt hij het fascinerend om Google Ads campagnes op te zetten, te optimaliseren en te laten renderen. Lees meer over Arne |
Trainingsdata
Do 16, 23 en 30 jun 2022van 10.00 tot 16.00 |
Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Do 16, 23 en 30 jun 2022van 10.00 tot 16.00 |
Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Di 5, 12 en 19 jul 2022van 10.00 tot 16.00 |
Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Di 5, 12 en 19 jul 2022van 10.00 tot 16.00 |
Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Di 16, 23 en 30 aug 2022van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Di 16, 23 en 30 aug 2022van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Do 22, 29 sep en 6 okt 2022van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Do 22, 29 sep en 6 okt 2022van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Di 1, 8 en 15 nov 2022van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Di 1, 8 en 15 nov 2022van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Do 1, 8 en 15 dec 2022van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Do 1, 8 en 15 dec 2022van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Do 16, 23 en 30 jun 2022van 10.00 tot 16.00 |
Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Di 5, 12 en 19 jul 2022van 10.00 tot 16.00 |
Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Di 16, 23 en 30 aug 2022van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Do 22, 29 sep en 6 okt 2022van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Di 1, 8 en 15 nov 2022van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Do 1, 8 en 15 dec 2022van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Do 16, 23 en 30 jun 2022van 10.00 tot 16.00 |
Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Di 5, 12 en 19 jul 2022van 10.00 tot 16.00 |
Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Di 16, 23 en 30 aug 2022van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Do 22, 29 sep en 6 okt 2022van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Di 1, 8 en 15 nov 2022van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Do 1, 8 en 15 dec 2022van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Hebben meerdere collega’s dezelfde leerwensen?
Ga voor een incompany training
Door te kiezen voor een incompany training maken alle collega’s direct dezelfde ontwikkeling door, ontvang je concrete tips en verbeterpunten voor jullie Google Ads account en kan de training volledig op maat worden aangeboden. Al vanaf drie deelnemers komen wij graag langs. Lees meer over een incompany training
Google Ads specialist training (incl. examen)
Eerstvolgende training
Start gegarandeerd | |
Do 16, 23 en 30 jun 2022 | |
in Rosmalen óf | |
Virtueel | |
Bekijk alle data |
Voor 1.485,- |
(excl. BTW) |
|
Inschrijven | Optie nemen |
Training volgen met het STAP-budget |
3 dagen van 10.00 – 16.00 uur | |
Klassikaal (fysiek) óf virtueel | |
2 tot maximaal 8 personen | |
Inclusief studiemateriaal | |
Inclusief drinken en heerlijke lunch | |
Google Ads Search certificaat + certificaat van deelname |
Wij verzorgen al onze trainingen hybride, waardoor je bij je inschrijving kunt kiezen voor klassikale of virtuele deelname aan de training.
De training wordt klassikaal (bij ons op locatie) gegeven. Wil je dezelfde training liever virtueel volgen? Neem dan vanuit je (thuis)werkplek digitaal deel aan de reguliere klassikale training. We garanderen dezelfde kwaliteit en bovendien kun je altijd tussentijds switchen van virtueel naar klassikaal en andersom. Lees meer