Op 1 juli 2023 zal de huidige UA-versie van Google Analytics worden vervangen voor de nieuwe Google Analytics 4 (GA4) versie. Ondanks dat de nieuwe GA4-versie al enige tijd live staat zijn nog weinig Google Analytics accounts daarop ingericht. Dit terwijl het juist van belang is om nu al over te stappen en een geschiedenis aan data op te bouwen. Maar wat zijn de verschillen tussen de huidige UA-versie en nieuwe GA4-versie? Hoe stap je over zonder dataverlies? En hoe richt je GA4 goed in?
In de Google Analytics 4 (GA4) training verkrijg je inzicht in de nieuwe meetwijze van GA4 en de veranderingen ten opzichte van de huidige UA-versie. Bovendien leer je GA4-accounts in te richten en verkrijg je praktisch inzicht in de meest belangrijke rapporten. Concreet wordt aangedragen hoe en welke rapporten en bijbehorende statistieken je dient te analyseren, zodat je opgedane inzichten direct toe kunt passen in het verhogen van de conversie van je website. En bovendien volledig toekomstproof bent als Google Analytics gebruiker.
Direct resultaat
- Je verkrijgt diepgaande kennis over de verschillen tussen de Google Analytics UA- en GA4-versies.
- Je verkrijgt diepgaande kennis over Google Analytics 4, zodat je zelf Google Analytics 4 accounts kunt opzetten en inrichten.
- Je verkrijgt inzicht in het interpreteren van de nieuwe Google Analytics 4 statistieken en leert ze omzetten in concrete actiepunten.
- Je weet hoe Google Analytics 4 functioneert en kunt het volgens de geldende privacyrichtlijnen installeren.
- Je kunt de belangrijke KPI’s van je website inzichtelijk maken en interpreteren via conversies (inclusief gebeurtenissen) en trechters.
- Op basis van grondige statistische analyses leer je kansen ontdekken, zodat je het rendement van een website kunt verhogen.
- De training wordt gebaseerd op het eigen Google Analytics account (en aanvullend je vragen), zodat je direct tijdens en na de training met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.
- Bij afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.
Programma
- Introductie Google Analytics 4 en uitleg kernbegrippen.
- Google Analytics huidige UA-versie vs. nieuwe GA4-versie.
- Werking van Google Analytics 4 dataverzamelingen.
- Installatie van de Google Analytics 4 trackingcode.
- Privacyrichtlijnen in Google Analytics 4 (AVG).
- Account structureren.
- Instellen van filters.
- Gebeurtenissen en conversies meetbaar maken.
- Interface en data interpretatie.
- Belangrijkste rapporten analyseren.
- Rapporten en funnels maken.
Doelgroep
Wil je zelf aan de knoppen leren draaien of juist meer inzicht verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze training geschikt voor jou. Douro Media is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.
Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit. Ontdek direct hoe cursisten de training hebben beoordeeld
Voorkennis
Je hebt al voorkennis van Google Analytics omdat je momenteel werkt met de huidige UA-versie van Google Analytics.
Trainer
|
Jasper SchenkJasper is meer dan 10 jaar actief in online marketing. Als eigenaar van online marketing agency Joovo helpt hij bedrijven en agencies over de hele wereld om rendement in online campagnes inzichtelijk te krijgen via Google Analytics. Lees meer over Jasper |
Trainingsdata
Do 1 sep 2022van 10.00 tot 16.00 |
Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Do 1 sep 2022van 10.00 tot 16.00 |
Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Wo 12 okt 2022van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Wo 12 okt 2022van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Wo 30 nov 2022van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Wo 30 nov 2022van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Do 1 sep 2022van 10.00 tot 16.00 |
Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Wo 12 okt 2022van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Wo 30 nov 2022van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Do 1 sep 2022van 10.00 tot 16.00 |
Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Wo 12 okt 2022van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Wo 30 nov 2022van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Hebben meerdere collega’s dezelfde leerwensen?
Ga voor een incompany training
Door te kiezen voor een incompany training maken alle collega’s direct dezelfde ontwikkeling door, ontvang je concrete tips en verbeterpunten voor jullie Google Analytics account en kan de training volledig op maat worden aangeboden. Al vanaf drie deelnemers komen wij graag langs. Lees meer over een incompany training
Google Analytics 4 (GA4) training
Eerstvolgende training
Start gegarandeerd | |
Do 1 sep 2022 | |
in Rosmalen óf | |
Virtueel | |
Bekijk alle data |
Voor 495,- |
(excl. BTW) |
|
Inschrijven | Optie nemen |
Aanmelden met STAP-budget |
1 dag van 10.00 – 16.00 uur | |
Klassikaal (fysiek) óf virtueel | |
2 tot maximaal 8 personen | |
Inclusief studiemateriaal | |
Inclusief drinken en heerlijke lunch | |
Certificaat van deelname | |
Veilig en verantwoord (coronaprotocol) |
Wij verzorgen al onze trainingen hybride, waardoor je bij je inschrijving kunt kiezen voor klassikale of virtuele deelname aan de training.
De training wordt klassikaal (bij ons op locatie) gegeven. Wil je dezelfde training liever virtueel volgen? Neem dan vanuit je (thuis)werkplek digitaal deel aan de reguliere klassikale training. We garanderen dezelfde kwaliteit en bovendien kun je altijd tussentijds switchen van virtueel naar klassikaal en andersom. Lees meer