Google Analytics, dé tool om inzicht te krijgen over de bezoekers van je website. Door de statistische gegevens op een effectieve wijze te analyseren kun je hierop inspelen om zo je online marketingdoelen te verhogen. Maar hoe zet je deze tool effectief in?
In de Google Analytics basis training verkrijg je praktisch inzicht in de meest belangrijke rapporten. Concreet wordt aangedragen hoe en welke statistieken je dient te analyseren, zodat je opgedane inzichten direct toe kunt passen in het verhogen van de conversie van je website.
Direct resultaat
- Je verkrijgt basis kennis over Google Analytics, zodat je zelf Google Analytics accounts (inclusief de nieuwe GA4 accounts) kunt opzetten en inrichten.
- Je verkrijgt inzicht in het interpreteren van statistieken en leert ze omzetten in concrete actiepunten.
- Je kunt belangrijke online marketing activiteiten meetbaar maken en interpreteren.
- Je kunt de belangrijke KPI’s van je website inzichtelijk maken en interpreteren via doelen en trechters.
- Op basis van grondige statistische analyses leer je kansen ontdekken, zodat je het rendement van je website kunt verhogen.
- De training wordt gebaseerd op het eigen Google Analytics account (en aanvullend je vragen), zodat je direct na de training met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.
- Je verkrijgt een professioneel adviesrapport met concreet toepasbare verbeterpunten.
- Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.
Programma
- Introductie Google Analytics en uitleg kernbegrippen.
- Werking van Google Analytics en implementatie trackingcode.
- Account structureren (via properties en weergaven).
- Instellen van filters.
- Conversies meetbaar maken (via doelen en e-commerce).
- Interface en data interpretatie.
- Doelgroep (basis-)rapporten analyseren.
- Activeren van demografische-, interesse- en Signals rapporten.
- Acquisitie (basis-)rapporten analyseren.
- Realiseren van productkoppelingen (met o.a. Google Ads en -Search Console).
- Gedrag (basis-)rapporten analyseren.
- Conversie (basis-)rapporten analyseren.
Doelgroep
Wil je zelf aan de knoppen leren draaien of juist meer inzicht verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze training geschikt voor jou. Douro Media is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.
Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit. Ontdek direct hoe cursisten de training hebben beoordeeld
Voorkennis
Voorkennis van Google Analytics is niet noodzakelijk.
Trainer
|
Dennis MickersDennis is al ruim 10 jaar dagelijks actief als online marketing specialist. Als gecertificeerd Google Analytics professional is hij bovendien door Springest in 2015 uitgeroepen tot Beste Trainer van Nederland. Lees meer over Dennis |
Trainingsdata
Donderdag 1 april 2021van 10.00 tot 16.00 |
Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Donderdag 1 april 2021van 10.00 tot 16.00 |
Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Dinsdag 4 mei 2021van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Dinsdag 4 mei 2021van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Dinsdag 1 juni 2021van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Dinsdag 1 juni 2021van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Donderdag 1 april 2021van 10.00 tot 16.00 |
Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Dinsdag 4 mei 2021van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Dinsdag 1 juni 2021van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Donderdag 1 april 2021van 10.00 tot 16.00 |
Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Dinsdag 4 mei 2021van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Dinsdag 1 juni 2021van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Andere trainingsmogelijkheden
IncompanyHebben meerdere collega’s in de organisatie dezelfde leerwens? Door te kiezen voor een incompany training maken alle collega’s direct dezelfde ontwikkeling door, ontvang je concrete tips en verbeterpunten voor je Google Analytics account en kan de training volledig op maat worden aangeboden. Al vanaf drie deelnemers komen wij graag langs. Ontdek meer informatie over een incompany training |
1 op 1Wil je tijdens de training volledig inzoomen op jouw bedrijfscase en daarin alle tijd met de trainer hebben? Kies dan voor een een-op-een training. Voor ieder van onze trainingen is het mogelijk om deze individueel te volgen. Wanneer je interesse hebt kun je de een-op-een training optie kiezen in het inschrijfformulier. In nader overleg bepalen we dan je wensen en een trainingsdatum. |
Start gegarandeerd | |
Donderdag 1 april 2021 | |
Rosmalen (‘s-Hertogenbosch) óf | |
Virtueel (virtual classroom) | |
Bekijk alle data |
495,- |
(excl. BTW) all-in prijs |
1 dag van 10.00 – 16.00 uur | |
Klassikaal (fysiek) óf virtueel | |
2 tot maximaal 6 personen | |
Inclusief studiemateriaal | |
Inclusief drinken en heerlijke lunch | |
Certificaat van deelname | |
Veilig en verantwoord (coronaprotocol) |
Wij vinden het belangrijk dat jij leert op de manier die bij jou past. Daarom kan je bij je inschrijving nu kiezen voor klassikaal of virtueel. Ga je voor klassikaal? Wij zorgen voor een veilige leeromgeving, met duidelijke hygiëneregels op 1,5 meter afstand.
Wil je de training liever virtueel volgen? Kies dan voor de ‘virtual classroom’, een veilige online omgeving waar je je trainer en mededeelnemers ontmoet. We garanderen dezelfde kwaliteit.
Staat de klassikale training tegelijkertijd gepland met de virtuele training? Dan verzorgen wij de training hybride. Dit betekent dat je tussentijds kunt switchen van klassikaal naar virtueel en andersom. Lees meer