Google Analytics, dé tool om inzicht te krijgen over de bezoekers van je website. Door de statistische gegevens op een effectieve wijze te analyseren kun je hierop inspelen om zo je online marketingdoelen te verhogen. Maar hoe zet je deze tool effectief in?
In de Google Analytics basis training verkrijg je praktisch inzicht in de meest belangrijke rapporten. Concreet wordt aangedragen hoe en welke statistieken je dient te analyseren, zodat je opgedane inzichten direct toe kunt passen in het verhogen van de conversie van je website.
Direct resultaat
- Je verkrijgt basis kennis over Google Analytics, zodat je zelf Google Analytics accounts (zowel huidige UA- als nieuwe GA4 accounts) kunt opzetten en inrichten.
- Je verkrijgt inzicht in het interpreteren van statistieken en leert ze omzetten in concrete actiepunten.
- Je weet hoe Google Analytics functioneert en kunt het volgens de geldende privacyrichtlijnen installeren.
- Je kunt de belangrijke KPI’s van je website via een meetplan inzichtelijk maken en interpreteren via conversies en rapporten.
- Op basis van grondige statistische analyses leer je kansen ontdekken, zodat je het rendement van een website kunt verhogen.
- De training wordt gebaseerd op het eigen Google Analytics account (en aanvullend je vragen), zodat je direct tijdens en na de training met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.
- Bij afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.
Programma
- Introductie Google Analytics en uitleg kernbegrippen.
- Google Analytics huidige UA-versie vs. nieuwe GA4-versie.
- Werking van Google Analytics dataverzamelingen.
- Installatie van de Google Analytics trackingcode.
- Privacyrichtlijnen in Google Analytics (AVG).
- Meetplan ontwikkelen.
- Account structureren.
- Instellen van filters.
- Conversies meetbaar maken.
- Interface en data interpretatie.
- Belangrijkste basisrapporten analyseren.
Doelgroep
Wil je zelf aan de knoppen leren draaien of juist meer inzicht verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze training geschikt voor jou. Douro Media is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.
Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit. Ontdek direct hoe cursisten de training hebben beoordeeld
Voorkennis
Voorkennis van Google Analytics is niet noodzakelijk.
Trainer
|
Jasper SchenkJasper is meer dan 10 jaar actief in online marketing. Als eigenaar van online marketing agency Joovo helpt hij bedrijven en agencies over de hele wereld om rendement in online campagnes inzichtelijk te krijgen via Google Analytics. Lees meer over Jasper |
Trainingsdata
Wo 25 mei 2022van 10.00 tot 16.00 |
Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Wo 25 mei 2022van 10.00 tot 16.00 |
Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Wo 29 jun 2022van 10.00 tot 16.00 |
Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Wo 29 jun 2022van 10.00 tot 16.00 |
Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Do 11 aug 2022van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Do 11 aug 2022van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Wo 21 sep 2022van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Wo 21 sep 2022van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Do 3 nov 2022van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Do 3 nov 2022van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Wo 7 dec 2022van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Wo 7 dec 2022van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Wo 25 mei 2022van 10.00 tot 16.00 |
Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Wo 29 jun 2022van 10.00 tot 16.00 |
Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Do 11 aug 2022van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Wo 21 sep 2022van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Do 3 nov 2022van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Wo 7 dec 2022van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Wo 25 mei 2022van 10.00 tot 16.00 |
Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Wo 29 jun 2022van 10.00 tot 16.00 |
Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Do 11 aug 2022van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Wo 21 sep 2022van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Do 3 nov 2022van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Wo 7 dec 2022van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Hebben meerdere collega’s dezelfde leerwensen?
Ga voor een incompany training
Door te kiezen voor een incompany training maken alle collega’s direct dezelfde ontwikkeling door, ontvang je concrete tips en verbeterpunten voor jullie Google Analytics account en kan de training volledig op maat worden aangeboden. Al vanaf drie deelnemers komen wij graag langs. Lees meer over een incompany training
Google Analytics basis training
Eerstvolgende training
Start gegarandeerd | |
Wo 25 mei 2022 | |
in Rosmalen óf | |
Virtueel | |
Bekijk alle data |
Voor 495,- |
(excl. BTW) |
|
Inschrijven | Optie nemen |
Training volgen met het STAP-budget |
1 dag van 10.00 – 16.00 uur | |
Klassikaal (fysiek) óf virtueel | |
2 tot maximaal 8 personen | |
Inclusief studiemateriaal | |
Inclusief drinken en heerlijke lunch | |
Certificaat van deelname |
Wij verzorgen al onze trainingen hybride, waardoor je bij je inschrijving kunt kiezen voor klassikale of virtuele deelname aan de training.
De training wordt klassikaal (bij ons op locatie) gegeven. Wil je dezelfde training liever virtueel volgen? Neem dan vanuit je (thuis)werkplek digitaal deel aan de reguliere klassikale training. We garanderen dezelfde kwaliteit en bovendien kun je altijd tussentijds switchen van virtueel naar klassikaal en andersom. Lees meer