Google Analytics, dé tool om inzicht te krijgen over de bezoekers van je website. Door de statistische gegevens op een effectieve wijze te analyseren kun je hierop inspelen om zo je online marketingdoelen te verhogen. Maar hoe zet je deze tool effectief in?
In de Google Analytics gevorderden training verkrijg je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in Google Analytics. Meer maatwerk facetten als onder andere aangepaste definities, tracking technologieën en aangepaste rapporten passeren de revue. Met de opgedane inzichten kun je je Google Analytics account tot in diepte inrichten, analyseren en interpreteren.
Direct resultaat
- Je verkrijgt diepgaande kennis over Google Analytics, zodat je zelf Google Analytics accounts kunt opzetten en geavanceerd kunt inrichten.
- Je verkrijgt diepgaande kennis over geavanceerde tracking technologieën (o.a. cros domain-, user ID- en enhanced e-commerce tracking), zodat je ieder Google Analytics account kunt voorzien van de voor dat account meest geschikte tracking technologie(ën).
- Je kunt belangrijke online marketing activiteiten meetbaar maken en interpreteren.
- Je kunt de belangrijke KPI’s van je website inzichtelijk maken en interpreteren via conversies (inclusief gebeurtenissen) en trechters.
- Je kunt zelf geavanceerde rapporten opstellen die de wensen van jou en/of een organisatie bevatten.
- Op basis van grondige geavanceerde statistische analyses leer je kansen ontdekken, zodat je het rendement van een website kunt verhogen.
- De training wordt gebaseerd op het eigen Google Analytics account (en aanvullend je vragen), zodat je direct tijdens en na de training met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.
- Bij afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.
Programma
- Korte overview van de inhoud van de Google Analytics basis training.
- Geavanceerde inrichting (o.a. aangepaste definities en gegevens importeren).
- Cross domain tracking.
- User ID tracking.
- Toepassing van reguliere expressies.
- Virtual pageviews meten.
- Gebeurtenissen meetbaar maken via Google Tag Manager.
- Campagneverkeer meetbaar maken en analyseren (o.a. van Google Ads, Facebook en LinkedIn).
- Zoekopdrachten op de site meetbaar maken.
- Multi-channel conversie metingen.
- Enhanced e-commerce tracking.
- Geavanceerde analysetechnieken toepassen.
- Aangepaste rapporten opstellen.
- Belangrijkste gevorderdenrapporten analyseren.
Doelgroep
Wil je zelf aan de knoppen leren draaien of juist meer inzicht verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze training geschikt voor jou. Douro Media is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.
Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit. Ontdek direct hoe cursisten de training hebben beoordeeld
Voorkennis
Voorkennis van Google Analytics is noodzakelijk. Beheers je vrijwel ieder van de onderwerpen die aan bod komen in de Google Analytics basis training? Dan is de Google Analytics gevorderden training de meest geschikte training voor jou.
Trainer
|
Jasper SchenkJasper is meer dan 10 jaar actief in online marketing. Als eigenaar van online marketing agency Joovo helpt hij bedrijven en agencies over de hele wereld om rendement in online campagnes inzichtelijk te krijgen via Google Analytics. Lees meer over Jasper |
Trainingsdata
Wo 7 jun 2023van 10.00 tot 16.00 |
Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Wo 7 jun 2023van 10.00 tot 16.00 |
Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Wo 9 aug 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Wo 9 aug 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Ma 2 okt 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Ma 2 okt 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Wo 6 dec 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Wo 6 dec 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Wo 7 jun 2023van 10.00 tot 16.00 |
Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Wo 9 aug 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Ma 2 okt 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Wo 6 dec 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Wo 7 jun 2023van 10.00 tot 16.00 |
Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Wo 9 aug 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Ma 2 okt 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Wo 6 dec 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Hebben meerdere collega’s dezelfde leerwensen?
Ga voor een incompany training
Door te kiezen voor een incompany training maken alle collega’s direct dezelfde ontwikkeling door, ontvang je concrete tips en verbeterpunten voor jullie Google Analytics account en kan de training volledig op maat worden aangeboden. Al vanaf drie deelnemers komen wij graag langs. Lees meer over een incompany training
Google Analytics gevorderden training
Eerstvolgende training
Start gegarandeerd | |
Wo 7 jun 2023 | |
in Rosmalen óf | |
Virtueel | |
Bekijk alle data |
Voor 595,- |
(excl. BTW) |
|
Inschrijven | Optie nemen |
Kosteloos aanmelden met STAP-budget |
1 dag van 10.00 – 16.00 uur | |
Klassikaal (fysiek) óf virtueel | |
Maximaal 8 personen | |
Inclusief studiemateriaal | |
Inclusief drinken en heerlijke lunch | |
Certificaat van deelname |
-
Hoe kan ik het STAP-budget aanvragen?
Je kunt één keer per kalenderjaar het STAP-budget toegekend krijgen. Het is daarbij niet van belang of je het maximale subsidie budget hebt aangevraagd. Je kunt alle stappen terugvinden op onze STAP-budget pagina.
-
Wanneer kan ik het STAP-budget aanvragen?
Op 3 juli 2023 start de eerstvolgende aanvraagronde voor trainingen die starten tussen 31 juli 2023 en 3 maart 2024. Na inschrijving voor een training ontvang je van ons het daarvoor benodigde STAP-aanmeldingsbewijs. Tevens informeren we je uitgebreid welke stappen je dient te nemen om het STAP-budget aan te vragen.
-
Wat als ik het STAP-budget niet verkrijg?
Wanneer je het STAP-budget niet krijgt toegewezen en/of het STAP-budget reeds in het tijdvak is verbruikt, dan zit je nergens aan vast. Je kunt je inschrijving dan kosteloos annuleren óf natuurlijk doorzetten naar een volgend tijdvak.
-
De training die ik wil volgen kost meer dan € 1.000 (incl. BTW). Kan ik of mijn werkgever meebetalen?
Wanneer een training meer dan € 1.000 (incl. BTW) kost dan dien je het restbedrag zelf of door je werkgever te (laten) betalen. Het STAP-budget wordt uiteraard in mindering gebracht op de trainingskosten. Je (werkgever) ontvangt dan een separate factuur voor het resterende bedrag.
-
Kan ik het STAP-budget verdelen over meerdere trainingen?
Nee, dat is helaas niet mogelijk.
Wij verzorgen al onze trainingen hybride, waardoor je bij je inschrijving kunt kiezen voor klassikale of virtuele deelname aan de training.
De training wordt klassikaal (bij ons op locatie) gegeven. Wil je dezelfde training liever virtueel volgen? Neem dan vanuit je (thuis)werkplek digitaal deel aan de reguliere klassikale training. We garanderen dezelfde kwaliteit en bovendien kun je altijd tussentijds switchen van virtueel naar klassikaal en andersom. Lees meer