Google Data Studio is dé tool voor het creëren van informatieve en volledig aanpasbare en interactieve dashboards die eenvoudig te delen zijn binnen de organisatie. Je kunt data van zowel Google- als niet-Google bronnen visualiseren in diagrammen en tabellen en deze uitgebreid configureren. Bovendien kun je het dashboard volledig laten voldoen aan de huisstijl. Door het ontwikkelen van een dashboard kun je resultaten overzichtelijk presenteren aan collega’s en opdrachtgevers om op basis daarvan betere beslissingen te nemen.
In de Google Data Studio training leer je om alle belangrijke KPI’s op een stijlvolle en overzichtelijk manier in een dashboard samen te voegen. Je gaat ook daadwerkelijk aan de slag met het inrichten van je eigen Google Data Studio dashboard, zodat je aan het eind van de training een goed ingericht dashboard hebt gecreëerd.
Direct resultaat
- Je kunt KPI’s bepalen, zodat je dashboard bestaat uit de belangrijkste data.
- Je kunt zowel Google- als niet-Google gegevensbronnen aan Google Data Studio koppelen en gegevens in één dashboard samenvoegen.
- Je kunt zelf data toevoegen via Google Spreadsheets om een volledig dashboard te creëren.
- Je kunt data visualiseren en vormgeven, zodat je dashboard voldoet aan de maatstaven van de organisatie.
- Je kunt geavanceerde functies toepassen om je dashboard tot in detail te kunnen finetunen.
- Je kunt dashboards eenvoudig (automatisch) verzenden/delen met anderen zodat alle belangrijke stakeholders je professionele dashboard ontvangen.
- De training wordt gebaseerd op het eigen Google Data Studio account (en aanvullend je vragen), zodat je direct tijdens de training met een concreet dashboard aan de slag kunt.
- Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.
Programma
- Introductie Google Data Studio.
- KPI’s bepalen voor je dashboard.
- Gegevensbronnen koppelen:
- Voor Google bronnen (Google Ads, -Analytics en -Search Console).
- Voor niet-Google bronnen (Facebook).
- Zelf data toevoegen via Google Spreadsheets.
- Data visualiseren met onder andere tabellen, grafieken, cirkeldiagrammen, widgets en scoreboards.
- Dashboards vormgeven (lay-out en huisstijl).
- Gebruiken van bestaande templates.
- Toepassen van geavanceerde functies zoals filters, vergelijkingen, segmenten, formules en meerdere dimensies.
- Gegevensbronnen mengen.
- Dashboards (automatisch) delen met anderen.
Doelgroep
Wil je zelf aan de knoppen leren draaien of juist meer inzicht verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze training geschikt voor jou. Douro Media is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.
Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit. Ontdek direct hoe cursisten de training hebben beoordeeld
Voorkennis
Voorkennis van Google Data Studio is niet noodzakelijk. Het is wel praktisch wanneer je de diverse Google tools kent en toegang hebt tot een Google Analytics account. Dan kun je direct een gegevensbron koppelen aan je dashboard en concreet aan de slag.
Trainer
|
Alex van HollandAlex is een enthousiaste data gedreven online marketeer met ruim 10 jaar ervaring. Met Google Google Data Studio bouwt hij begrijpelijke rapportages voor diverse stakeholders binnen een diversiteit aan opdrachtgevers. Lees meer over Alex |
Trainingsdata
Maandag 22 februari 2021van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Neem optie |
Maandag 22 februari 2021van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Neem optie |
Woensdag 24 maart 2021van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Neem optie |
Woensdag 24 maart 2021van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Neem optie |
Maandag 19 april 2021van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Neem optie |
Maandag 19 april 2021van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Neem optie |
Woensdag 26 mei 2021van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Neem optie |
Woensdag 26 mei 2021van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Neem optie |
Maandag 28 juni 2021van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Neem optie |
Maandag 28 juni 2021van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Neem optie |
Maandag 22 februari 2021van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Neem optie |
Woensdag 24 maart 2021van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Neem optie |
Maandag 19 april 2021van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Neem optie |
Woensdag 26 mei 2021van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Neem optie |
Maandag 28 juni 2021van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Neem optie |
Maandag 22 februari 2021van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Neem optie |
Woensdag 24 maart 2021van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Neem optie |
Maandag 19 april 2021van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Neem optie |
Woensdag 26 mei 2021van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Neem optie |
Maandag 28 juni 2021van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Neem optie |
Andere trainingsmogelijkheden
IncompanyHebben meerdere collega’s in de organisatie dezelfde leerwens? Door te kiezen voor een incompany training maken alle collega’s direct dezelfde ontwikkeling door, ontvang je concrete tips en verbeterpunten voor je Google Data Studio account en kan de training volledig op maat worden aangeboden. Al vanaf drie deelnemers komen wij graag langs. Ontdek meer informatie over een incompany training |
1 op 1Wil je tijdens de training volledig inzoomen op jouw bedrijfscase en daarin alle tijd met de trainer hebben? Kies dan voor een een-op-een training. Voor ieder van onze trainingen is het mogelijk om deze individueel te volgen. Wanneer je interesse hebt kun je de een-op-een training optie kiezen in het inschrijfformulier. In nader overleg bepalen we dan je wensen en een trainingsdatum. |
Maandag 22 februari 2021 | |
Rosmalen (‘s-Hertogenbosch) óf | |
Virtueel (virtual classroom) | |
Bekijk alle data |
495,- |
(excl. BTW) all-in prijs |
1 dag van 10.00 – 16.00 uur | |
Klassikaal (fysiek) óf virtueel | |
2 tot maximaal 6 personen | |
Inclusief studiemateriaal | |
Inclusief drinken en heerlijke lunch | |
Certificaat van deelname | |
Veilig en verantwoord (coronaprotocol) |
Wij vinden het belangrijk dat jij leert op de manier die bij jou past. Daarom kan je bij je inschrijving nu kiezen voor klassikaal of virtueel. Ga je voor klassikaal? Wij zorgen voor een veilige leeromgeving, met duidelijke hygiëneregels op 1,5 meter afstand.
Wil je de training liever virtueel volgen? Kies dan voor de ‘virtual classroom’, een veilige online omgeving waar je je trainer en mededeelnemers ontmoet. We garanderen dezelfde kwaliteit.
Staat de klassikale training tegelijkertijd gepland met de virtuele training? Dan verzorgen wij de training hybride. Dit betekent dat je tussentijds kunt switchen van klassikaal naar virtueel en andersom. Lees meer