Google specialist training (incl. examens)

> Trainingen > Google specialist training (incl. examens)


De Google specialist training is een 8-daagse training waarbij je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht verkrijgt in het bekende drieluik van Google in de vorm van (1) Google Analytics, (2) Google Ads en (3) SEO.

Na het volgen van deze training ben je volwaardig ‘Google specialist’ en kun je onder andere via Google Analytics website statistieken meetbaar maken en interpreteren, gericht adverteren via Google Ads en via SEO je website beter vindbaar en zichtbaar maken binnen de organische zoekresultaten van Google.

Bovendien leg je het Google Analytics én Google Ads Search examen van Google af zodat je direct beschikt over wereldwijd erkende en veelgevraagde certificeringen.


Opbouw van de training

De Google specialist training (incl. examens) bestaat uit acht trainingsdagen en is samengesteld op basis van drie trainingen die perfect op elkaar aansluiten:



Google Analytics (dag 1 t/m 3)

Google Analytics maakt het gedrag van de bezoekers van je website inzichtelijk. In de eerste drie dagen verkrijg je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in Google Analytics. Alle basis- en maatwerk facetten passeren de revue. Met de opgedane inzichten kun je je Google Analytics account tot in diepte inrichten, analyseren en interpreteren.

Bovendien leg je het Google Analytics examen van Google af zodat je direct beschikt over een wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering.


Direct resultaat

  • Je verkrijgt diepgaande kennis over Google Analytics, zodat je zelf Google Analytics accounts kunt opzetten en geavanceerd kunt inrichten.
  • Je verkrijgt diepgaand inzicht in het interpreteren van statistieken en leert ze omzetten in concrete actiepunten.
  • Je kunt belangrijke online marketing activiteiten (inclusief Google Ads) meetbaar maken en interpreteren.
  • Je kunt de belangrijke KPI’s van je website inzichtelijk maken en interpreteren via doelen (inclusief gebeurtenissen) en trechters.
  • Op basis van grondige geavanceerde statistische analyses leer je kansen ontdekken, zodat je het rendement van je website kunt verhogen.
  • Geslaagd voor het Google Analytics examen, zodat je bent voorzien van een wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering.
  • De training wordt gebaseerd op het eigen Google Analytics account (en aanvullend je vragen), zodat je direct na de training met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.
  • Je verkrijgt een professioneel adviesrapport met concreet toepasbare verbeterpunten.
  • Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.


Programma

Dag 1

  • Introductie Google Analytics en uitleg kernbegrippen.
  • Infrastructuur creëren (via meet- en implementatieplan).
  • Werking van Google Analytics en implementatie trackingcode.
  • Account structureren (via properties en weergaven).
  • Instellen van filters.
  • Conversies meetbaar maken (via doelen en e-commerce).
  • Toepassing van reguliere expressies.
  • Aangepaste dimensies en statistieken toevoegen.


Dag 2

  • Interface en data interpretatie.
  • Analysetechnieken (via secundaire dimensies en geavanceerde segmenten).
  • Realtime rapporten analyseren.
  • Doelgroep rapporten analyseren.
  • Activeren van demografische-, interesse- en Signals rapporten.
  • Acquisitie rapporten analyseren.
  • Realiseren van productkoppelingen (met o.a. Google Ads en -Search Console).
  • Analyseren van Google Ads resultaten.
  • Campagneverkeer meetbaar maken en analyseren.


Dag 3

  • Gedrag rapporten analyseren.
  • Analyseren van navigatiegedrag.
  • Zoekopdrachten op de site meetbaar maken.
  • Gebeurtenissen meetbaar maken via de Google Tag Manager.
  • Conversie rapporten analyseren.
  • Multi-channel conversie metingen.
  • Samenstellen van dashboards.
  • Aangepaste rapporten opstellen.
  • Instellen van aangepaste meldingen.
  • Training ter voorbereiding op het examen.
  • Afleggen van het Google Analytics examen.


Trainer

dennis mickers

Dennis Mickers

Dennis is al ruim 10 jaar dagelijks actief als online marketing specialist. Als gecertificeerd Google Analytics professional is hij bovendien door Springest in 2015 uitgeroepen tot Beste Trainer van Nederland. Lees meer over Dennis



Google Ads (dag 4 t/m 6)

Wanneer Google Analytics goed is ingericht en de basis vormt voor je online marketing campagnes kun je via Google Ads de zichtbaarheid en vindbaarheid van je website vergroten. Tijdens trainingsdagen vier, vijf en zes verkrijg je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in Google Ads. Alle basis- als de meer geavanceerde facetten passeren de revue. Met de opgedane inzichten kun je je Google Ads campagne tot in diepte inrichten, analyseren en optimaliseren.

Bovendien leg je het Google Ads Search examen van Google af zodat je direct beschikt over een tweede wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering.


Direct resultaat

  • Je verkrijgt diepgaande kennis over Google Ads, zodat je zelf Google Ads accounts kunt opzetten en geavanceerd kunt inrichten.
  • Je verkrijg inzicht in het gebruik van de Google Ads Editor, zodat je de Google Ads campagne op een efficiënte wijze leert managen.
  • Je kunt de belangrijke Google Ads activiteiten onderbrengen in een doelstelling en met biedmanagement sturen op de ROI.
  • Je verkrijgt inzicht in wanneer je op welk moment de diverse advertentiemogelijkheden en remarketing kunt inzetten.
  • Op basis van grondige geavanceerde statistische analyses leer je kansen ontdekken, zodat je het rendement van de Google Ads campagne kunt verhogen.
  • Geslaagd voor het Google Ads Fundamentals- en Search examen, zodat je bent voorzien van een wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering.
  • De training wordt gebaseerd op het eigen Google Ads account (en aanvullend je vragen), zodat je direct na de training met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.
  • Je verkrijgt een professioneel adviesrapport met concreet toepasbare verbeterpunten.
  • Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.


Programma

Dag 4

  • Introductie Google Ads en uitleg kernbegrippen.
  • Account structureren (via campagnes en advertentiegroepen).
  • Campagne-instellingen (o.a. type netwerk, budget, taal- en locatietargeting).
  • Zoekwoordonderzoek en implementatie via zoekwoordtypen.
  • Advertentieteksten opstellen.
  • Biedmanagement (basis).
  • Conversies meetbaar maken.
  • Koppeling met Google Analytics.


Dag 5

  • Geavanceerde campagne-instellingen (o.a. automatische- en geavanceerde biedstrategieën en advertentieplanning).
  • Biedmanagement op basis van doelstelling (sturen op ROI).
  • Advertentiemogelijkheden (o.a. advertentie-extensies en -aanpassers).
  • Resultaten analyseren en optimaliseren (o.a. segmenteren, veilinggegevens en kwaliteitsscores).
  • Tips en tricks ter bevordering van het rendement van campagnes.


Dag 6

  • Gespecialiseerde campagnetypen in het Zoeknetwerk (o.a. dynamische zoekadvertenties en Shopping).
  • Inzetten van remarketing in het Display Netwerk.
  • Inzetten van zoekdoelgroepen.
  • Optimalisatiescore (aanbevelingen van Google).
  • Tools voor campagneplanning (prestatie- en zoekwoordplanner).
  • Google Ads-manager account.
  • Gebruik van Google Ads Editor.
  • Rapporten creëren via de rapporteditor.
  • Conversie-attributie voor het Zoeknetwerk.
  • Training ter voorbereiding op het examen.
  • Afleggen van het Google Ads Search examen.


Trainer

arne verwoert

Arne Verwoert

Arne is al ruim 10 jaar dagelijks actief als online marketing specialist. Als gecertificeerd Google Ads professional vindt hij het fascinerend om Google Ads campagnes op te zetten, te optimaliseren en te laten renderen. Lees meer over Arne



SEO (dag 7 en 8)

Om je website beter zichtbaar en vindbaar te maken in de organische zoekresultaten van zoekmachines besteden we op trainingsdagen zeven en acht uitgebreid aandacht aan SEO. De SEO trainingsdagen bestaan uit de pijlers techniek, tekst en linkpopulariteit. Per aspect komen alle belangrijke optimalisatie mogelijkheden aan bod, zodat je het rendement van websites vanuit organische zoekresultaten kunt verhogen.


Direct resultaat

  • Je verkrijgt diepgaande kennis over SEO, zodat je zelf SEO kunt toepassen voor eigen websites, dan wel websites van derden.
  • Je verkrijgt diepgaande kennis over technische optimalisatie mogelijkheden, zodat je websites technisch gezien goed kunt laten indexeren door Google.
  • Je verkrijgt diepgaande kennis over het toepassen van zoekwoord-analyse, zodat je de juiste zoekwoorden leert ontdekken voor huidige- en nieuwe content.
  • Je verkrijgt inzicht in hoe je voor zoekmachines geoptimaliseerde content dient te schrijven.
  • Je verkrijgt inzicht in overige tekstuele optimalisatie mogelijkheden, zodat je websites op alle tekstuele facetten kunt optimaliseren.
  • Je verkrijgt inzicht in link earning en link bait (voorheen linkbuilding), zodat je de posities van belangrijke webpagina’s in de organische zoekresultaten structureel kunt verhogen.
  • Je bent op de hoogte van alle belangrijke updates van Google en bent toekomstproof op het gebied van SEO.
  • Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.


Programma

Dag 7

  • Introductie Google en SEO (o.a. hoe werkt de zoekmachine en belangrijke Google updates).
  • Het maken van een kwalitatief zoekwoordonderzoek.
  • Het schrijven van SEO content (ook gericht op de nabije SEO toekomst).
  • Content optimalisatie mogelijkheden (o.a. title tags, meta descriptions, H-koppen en alt-tags).
  • Link earning en link bait (voorheen linkbuilding): autoriteit opbouwen d.m.v. kwalitatieve links.
    – Het verschil tussen interne links en externe links en de waarde van deze links.
    – Hoe verkrijg je kwalitatieve links en waar moet je op letten?
    – Hoe verwerk je deze links in de content van je webpagina?

Dag 8

  • Technische optimalisatie mogelijkheden (o.a. robots.txt bestand, laadsnelheid en 404-error pagina).
  • SEO en social media.
  • Video optimalisatie voor SEO.
  • Toekomst van SEO.
  • Bespreken van veelgemaakte fouten.


Trainer

Cheryl van Etten

Cheryl van Etten

Cheryl is al ruim 10 jaar dagelijks actief als online marketing specialist. Als gecertificeerd Google Ads én SEO specialist werkt ze dagelijks aan het boosten van online traffic vanuit een gedegen online marketing strategie. Lees meer over Cheryl


Doelgroep

Wil je zelf aan de knoppen leren draaien of juist meer inzicht verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze training geschikt voor jou. Douro Media is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.

Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit. Ontdek direct hoe cursisten de training hebben beoordeeld


Voorkennis

Voorkennis van Google Analytics, Google Ads en/of SEO is niet noodzakelijk.


Volg één trainingsdag gratis

Het is ook mogelijk om de Google Analytics-, Google Ads- en SEO specialist trainingen apart te volgen. Wanneer je graag alle vakgebieden wilt beheersen en de Google specialist training het best aansluit bij jouw leerwensen volg je nu tijdelijk één trainingsdag volledig gratis! Je bespaart dus direct 495,-. Deze korting geldt alleen wanneer jij alle 8 trainingsdagen binnen één jaar tijd volgt.


Startdata

Stel zelf je training samen en kies bij inschrijving voor ieder van de drie vakgebieden de trainingsdagen die jou het best passen.

Donderdag 3 september
van 10.00 tot 16.00
Start gegarandeerd
Rosmalen Inschrijven
Reserveer vrijblijvend

Dinsdag 6 oktober
van 10.00 tot 16.00
Start gegarandeerd
Rosmalen Inschrijven
Reserveer vrijblijvend

Donderdag 5 november
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Reserveer vrijblijvend

Dinsdag 1 december
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Reserveer vrijblijvend



Andere trainingsmogelijkheden

Incompany

Hebben meerdere collega’s in de organisatie dezelfde leerwens? Door te kiezen voor een incompany training maken alle collega’s direct dezelfde ontwikkeling door, ontvang je concrete tips en verbeterpunten voor je Google Analytics, Google Ads account en website en kan de training volledig op maat worden aangeboden. Al vanaf drie deelnemers komen wij graag langs. Ontdek meer informatie over een incompany training

1 op 1

Wil je tijdens de training volledig inzoomen op jouw bedrijfscase en daarin alle tijd met de trainer hebben? Kies dan voor een een-op-een training. Voor ieder van onze trainingen is het mogelijk om deze individueel te volgen. Wanneer je interesse hebt kun je de een-op-een training optie kiezen in het inschrijfformulier. In nader overleg bepalen we dan je wensen en een trainingsdatum.



Eerstvolgende startdatum

Start gegarandeerd
Donderdag 3 september
Rosmalen (direct aan station + gratis parkeren)
Bekijk alle data
Normaal 3.960,-
Nu 3.465,-

(excl. BTW) all-in prijs

√ Betaal vooraf: via factuur, iDEAL of in termijnen

Inschrijven


Reserveer vrijblijvend


Kenmerken

8 dagen van 10.00 – 16.00 uur
2 tot maximaal 6 personen
Inclusief studiemateriaal
Inclusief drinken en heerlijke lunch
Google Analytics certificaat + Google Ads Search certificaat + certificaat van deelname
Veilig en verantwoord (coronaprotocol)



Brochure downloaden



Trainingen van Douro Media zijn uniek



Persoonlijke bedrijfscase

Gebruik je eigen account om tot de beste inzichten te komen

Kleine groepen

Groepen van 2-6 personen met veel persoonlijke aandacht en interactie

Toptrainers

Zeer ervaren en gekwalificeerde trainers uit de praktijk

Beste Opleider van NL

3 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland

Niets geleerd geld terug

Niets geleerd? Dan vergoeden wij de volledige training

Perfecte nazorg

Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies

Cursisten passen nieuwe kennis bij mooie organisaties toe

t-mobile
gemeente amsterdam
abn amro
rode kruis

Veel praktijkvoorbeelden


Goede training met een fijne trainer. Training was zeer waardevol waarbij ik nieuwe Google Analytics functies heb geleerd die meteen toepasbaar zijn voor onze organisatie. De combinatie tussen theorie en praktijk was heel goed. Er worden veel praktijkvoorbeelden behandeld en het was ook mogelijk om eigen issues vanuit de praktijk direct op te pakken.

gemeente den bosch
Sogol Raissi
Gemeente ‘s-Hertogenbosch, ICT specialist
10

Enorm veel geleerd


Tijdens de 8-daagse Google specialist training heb ik enorm veel geleerd. Na het volgen van de training kan je zelfstandig aan de slag met Analytics, Ads en SEO waarbij je de juiste hulpmiddelen en tools hebt meegekregen. De verschillende trainers zijn experts op hun eigen vakgebied en beschikken over veel kennis, weten de informatie op een inspirerende en leuke manier over te brengen en weten je vragen goed te beantwoorden (ook buiten de trainingsuren om). Ik raad deze training iedereen aan die actief is op het gebied van online marketing of een eigen website/webshop heeft!

Sebastiaan van Lare
HorecaRama, online marketeer
10

Aanrader voor een ieder


Cheryl is erg professioneel in haar werk wat ze met enthousiasme doet. Dit enthousiasme gecombineerd met haar vermogen om uit te leggen maakt het de moeite waard. Het is een waar genoegen om de benodigde kennis, tot in de details overgedragen te krijgen. Het is een aanrader voor een ieder die met SEO worstelt.

t-mobile
Pieter Roskam
T-Mobile, marketeer
10

Onze trainingen worden vanuit 509 reviews beoordeeld met een 9,7

Lees meer reviews

dennis mickers

Nieuwsgierig geworden?

Neem direct contact op met Dennis

Bel direct 073 – 369 0515 of stuur een bericht (en ontvang binnen 1 werkdag een reactie)

Naam

E-mailadres

Bericht