Google specialist training (incl. examens)

> Trainingen > Google specialist training (incl. examens)


De Google specialist training is een 8-daagse training waarbij je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht verkrijgt in het bekende drieluik van Google in de vorm van (1) Google Analytics, (2) Google Ads en (3) SEO.

Na het volgen van deze training ben je volwaardig ‘Google specialist’ en kun je onder andere via Google Analytics website statistieken meetbaar maken en interpreteren, gericht adverteren via Google Ads en via SEO je website beter vindbaar en zichtbaar maken binnen de organische zoekresultaten van Google.

Bovendien leg je het officiële Google Analytics- én Google Ads Search examen van Google af zodat je direct beschikt over wereldwijd erkende en veelgevraagde certificeringen.


Opbouw van de training

De Google specialist training (incl. examens) bestaat uit acht trainingsdagen en is samengesteld op basis van drie trainingen die perfect op elkaar aansluiten:



1. Google Analytics

Google Analytics maakt het gedrag van de bezoekers van je website inzichtelijk. In drie dagen verkrijg je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in Google Analytics. Alle basis- en maatwerk facetten passeren de revue. Met de opgedane inzichten kun je je Google Analytics account (zowel de huidige UA- als nieuwe GA4 versie) tot in diepte inrichten, analyseren en interpreteren.

Bovendien leg je het officiële Google Analytics examen van Google af zodat je direct beschikt over een wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering.


Direct resultaat

  • Je verkrijgt diepgaande kennis over Google Analytics, zodat je zelf Google Analytics accounts (zowel huidige UA- als nieuwe GA4 accounts) kunt opzetten en geavanceerd kunt inrichten volgens de geldende privacyrichtlijnen (AVG).
  • Je verkrijgt diepgaande kennis over geavanceerde tracking technologieën (o.a. cros domain-, user ID- en enhanced e-commerce tracking), zodat je ieder Google Analytics account kunt voorzien van de voor dat account meest geschikte tracking technologie(ën).
  • Je kunt belangrijke online marketing activiteiten meetbaar maken en interpreteren.
  • Je kunt de belangrijke KPI’s van je website via een meetplan inzichtelijk maken en interpreteren via conversies (inclusief gebeurtenissen) en trechters.
  • Je kunt zelf geavanceerde rapporten en dashboards opstellen die de wensen van jou en/of een organisatie bevatten.
  • Op basis van grondige geavanceerde statistische analyses leer je kansen ontdekken, zodat je het rendement van een website kunt verhogen.
  • Geslaagd voor het officiële Google Analytics examen, zodat je bent voorzien van een wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering. Mocht je onverhoopt het examen niet behalen, dan kun je daags na de training het examen in eigen tijd gratis (en onbeperkt) digitaal herkansen.
  • De training wordt gebaseerd op het eigen Google Analytics account (en aanvullend je vragen), zodat je direct tijdens en na de training met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.
  • Bij afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.


Programma

Dag 1

  • Introductie Google Analytics en uitleg kernbegrippen.
  • Google Analytics huidige UA-versie vs. nieuwe GA4-versie.
  • Werking van Google Analytics dataverzamelingen.
  • Installatie van de Google Analytics trackingcode.
  • Privacyrichtlijnen in Google Analytics (AVG).
  • Meetplan ontwikkelen.
  • Account structureren.
  • Instellen van filters.
  • Conversies meetbaar maken.
  • Interface en data interpretatie.
  • Belangrijkste basisrapporten analyseren.


Dag 2

  • Geavanceerde inrichting (o.a. aangepaste definities en gegevens importeren).
  • Cross domain tracking.
  • User ID tracking.
  • Toepassing van reguliere expressies.
  • Virtual pageviews meten.
  • Gebeurtenissen meetbaar maken via Google Tag Manager.
  • Campagneverkeer meetbaar maken en analyseren (o.a. van Google Ads, Facebook en LinkedIn).
  • Zoekopdrachten op de site meetbaar maken.
  • Multi-channel conversie metingen.
  • Enhanced e-commerce tracking.
  • Geavanceerde analysetechnieken toepassen.
  • Aangepaste rapporten opstellen.
  • Belangrijkste gevorderdenrapporten analyseren.


Dag 3

  • App tracking.
  • Google Analytics API / Measurement protocol.
  • Instellen van aangepaste meldingen.
  • Experimenten maken (koppeling met Google Optimize).
  • Dashboards samenstellen (koppeling met Google Data Studio).
  • Training ter voorbereiding op het examen.
  • Afleggen van het officiële Google Analytics examen.


Trainer

Jasper Schenk

Jasper Schenk

Jasper is meer dan 10 jaar actief in online marketing. Als eigenaar van online marketing agency Joovo helpt hij bedrijven en agencies over de hele wereld om rendement in online campagnes inzichtelijk te krijgen via Google Analytics. Lees meer over Jasper



2. Google Ads

In drie trainingsdagen verkrijg je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in Google Ads om de zichtbaarheid en vindbaarheid van je website te vergroten. Alle basis- als de meer geavanceerde facetten passeren de revue. Met de opgedane inzichten kun je je Google Ads campagne tot in diepte inrichten, analyseren en optimaliseren.

Bovendien leg je het Google Ads Search examen van Google af zodat je direct beschikt over een tweede wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering.


Direct resultaat

  • Je verkrijgt diepgaande kennis over Google Ads, zodat je zelf Google Ads accounts kunt opzetten en geavanceerd kunt inrichten.
  • Je verkrijg inzicht in het gebruik van de Google Ads Editor, zodat je de Google Ads campagne op een efficiënte wijze leert managen.
  • Je kunt de belangrijke Google Ads activiteiten onderbrengen in een doelstelling en met biedmanagement sturen op de ROI.
  • Je verkrijgt inzicht in wanneer je op welk moment de diverse advertentiemogelijkheden en remarketing kunt inzetten.
  • Op basis van grondige geavanceerde statistische analyses leer je kansen ontdekken, zodat je het rendement van de Google Ads campagne kunt verhogen.
  • Geslaagd voor het Google Ads Fundamentals- en Search examen, zodat je bent voorzien van een wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering. Mocht je onverhoopt het examen niet behalen, dan kun je daags na de training het examen in eigen tijd gratis (en onbeperkt) digitaal herkansen.
  • De training wordt gebaseerd op het eigen Google Ads account (en aanvullend je vragen), zodat je direct na de training met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.
  • Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.


Programma

Dag 1

  • Introductie Google Ads en uitleg kernbegrippen.
  • Account structureren (via campagnes en advertentiegroepen).
  • Campagne-instellingen (o.a. type netwerk, budget, taal- en locatietargeting).
  • Zoekwoordonderzoek en implementatie via zoekwoordtypen.
  • Advertentieteksten opstellen.
  • Biedmanagement (basis).
  • Conversies meetbaar maken.
  • Koppeling met Google Analytics.


Dag 2

  • Geavanceerde campagne-instellingen (o.a. automatische- en geavanceerde biedstrategieën en advertentieplanning).
  • Biedmanagement op basis van doelstelling (sturen op ROI).
  • Advertentiemogelijkheden (o.a. advertentie-extensies en -aanpassers).
  • Resultaten analyseren en optimaliseren (o.a. segmenteren, veilinggegevens en kwaliteitsscores).
  • Tips en tricks ter bevordering van het rendement van campagnes.


Dag 3

  • Gespecialiseerde campagnetypen in het Zoeknetwerk (o.a. dynamische zoekadvertenties en Shopping).
  • Inzetten van remarketing in het Display Netwerk.
  • Inzetten van zoekdoelgroepen.
  • Optimalisatiescore (aanbevelingen van Google).
  • Tools voor campagneplanning (prestatie- en zoekwoordplanner).
  • Google Ads-manager account.
  • Gebruik van Google Ads Editor.
  • Rapporten creëren via de rapporteditor.
  • Conversie-attributie voor het Zoeknetwerk.
  • Training ter voorbereiding op het examen.
  • Afleggen van het Google Ads Search examen.


Trainer

arne verwoert

Arne Verwoert

Arne is al ruim 10 jaar dagelijks actief als online marketing specialist. Als gecertificeerd Google Ads professional vindt hij het fascinerend om Google Ads campagnes op te zetten, te optimaliseren en te laten renderen. Lees meer over Arne



3. SEO

Om je website beter zichtbaar en vindbaar te maken in de organische zoekresultaten van zoekmachines besteden we gedurende twee trainingsdagen uitgebreid aandacht aan SEO. De SEO trainingsdagen bestaan uit de pijlers techniek, tekst en linkpopulariteit. Per aspect komen alle belangrijke optimalisatie mogelijkheden aan bod, zodat je het rendement van websites vanuit organische zoekresultaten kunt verhogen.


Direct resultaat

  • Je verkrijgt diepgaande kennis over SEO, zodat je zelf SEO kunt toepassen voor eigen websites, dan wel websites van derden.
  • Je verkrijgt diepgaande kennis over technische optimalisatie mogelijkheden, zodat je websites technisch gezien goed kunt laten indexeren door Google.
  • Je verkrijgt diepgaande kennis over het toepassen van zoekwoord-analyse, zodat je de juiste zoekwoorden leert ontdekken voor huidige- en nieuwe content.
  • Je verkrijgt inzicht in hoe je voor zoekmachines geoptimaliseerde content dient te schrijven.
  • Je verkrijgt inzicht in overige tekstuele optimalisatie mogelijkheden, zodat je websites op alle tekstuele facetten kunt optimaliseren.
  • Je verkrijgt inzicht in link earning en link bait (voorheen linkbuilding), zodat je de posities van belangrijke webpagina’s in de organische zoekresultaten structureel kunt verhogen.
  • Je bent op de hoogte van alle belangrijke updates van Google en bent toekomstproof op het gebied van SEO.
  • Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.


Programma

Dag 1

  • Introductie Google en SEO (o.a. hoe werkt de zoekmachine en belangrijke Google updates).
  • Het maken van een kwalitatief zoekwoordonderzoek.
  • Het schrijven van SEO content (ook gericht op de nabije SEO toekomst).
  • Content optimalisatie mogelijkheden (o.a. title tags, meta descriptions, H-koppen en alt-tags).
  • Link earning en link bait (voorheen linkbuilding): autoriteit opbouwen d.m.v. kwalitatieve links.
    – Het verschil tussen interne links en externe links en de waarde van deze links.
    – Hoe verkrijg je kwalitatieve links en waar moet je op letten?
    – Hoe verwerk je deze links in de content van je webpagina?

Dag 2

  • Technische optimalisatie mogelijkheden (o.a. robots.txt bestand, laadsnelheid en 404-error pagina).
  • SEO en social media.
  • Video optimalisatie voor SEO.
  • Toekomst van SEO.
  • Bespreken van veelgemaakte fouten.


Trainer

Rob van Berkel

Rob van Berkel

Rob ondersteunt al ruim 15 jaar MKB-bedrijven met online vind- en zichtbaarheid. Hij is specialist in het verzorgen van SEO trainingen op operationeel, uitvoerend en strategisch niveau voor marketing- en communicatieprofessionals. Lees meer over Rob


Doelgroep

Wil je zelf aan de knoppen leren draaien of juist meer inzicht verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze training geschikt voor jou. Douro Media is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.

Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit. Ontdek direct hoe cursisten de training hebben beoordeeld


Voorkennis

Voorkennis van Google Analytics, Google Ads en/of SEO is niet noodzakelijk.


Volg één trainingsdag gratis

Het is ook mogelijk om de Google Analytics-, Google Ads- en SEO specialist trainingen apart te volgen. Wanneer je graag alle vakgebieden wilt beheersen en de Google specialist training het best aansluit bij jouw leerwensen volg je nu tijdelijk één trainingsdag volledig gratis! Je bespaart dus direct 495,-. De korting geldt alleen wanneer je alle 8 trainingsdagen binnen één jaar tijd volgt.


Startdata

Stel zelf je training samen en kies bij inschrijving voor ieder van de drie vakgebieden de trainingsdagen die jou het best passen. De volgorde in het afleggen van de trainingsdagen van de diverse vakgebieden is naar eigen keuze. Of je nu begin met SEO, Google Analytics of juist Google Ads; iedere volgorde maakt van jou een echte online marketeer.

Wo 21 sep 2022
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Wo 21 sep 2022
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Ma 14 nov 2022
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Ma 14 nov 2022
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Wo 7 dec 2022
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Wo 7 dec 2022
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen
Wo 21 sep 2022
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Ma 14 nov 2022
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Wo 7 dec 2022
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen
Wo 21 sep 2022
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Ma 14 nov 2022
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Wo 7 dec 2022
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen



Hebben meerdere collega’s dezelfde leerwensen?

Ga voor een incompany training

Door te kiezen voor een incompany training maken alle collega’s direct dezelfde ontwikkeling door, ontvang je concrete tips en verbeterpunten voor jullie Google Analytics/Google Ads accounts en website en kan de training volledig op maat worden aangeboden. Al vanaf drie deelnemers komen wij graag langs. Lees meer over een incompany training



Google specialist training (incl. examens)

Eerstvolgende startdatum

Wo 21 sep 2022
in Rosmalen óf
Virtueel
Bekijk alle data

Normaal 3.960,-

Nu 3.465,-

(excl. BTW)

Inschrijven Optie nemen
Aanmelden met STAP-budget


Kenmerken

8 dagen van 10.00 – 16.00 uur
Klassikaal (fysiek) óf virtueel
2 tot maximaal 8 personen
Inclusief studiemateriaal
Inclusief drinken en heerlijke lunch
Google Analytics certificaat + Google Ads Search certificaat + certificaat van deelname



Brochure downloaden


Kies voor klassikaal of virtueel

Wij verzorgen al onze trainingen hybride, waardoor je bij je inschrijving kunt kiezen voor klassikale of virtuele deelname aan de training.

De training wordt klassikaal (bij ons op locatie) gegeven. Wil je dezelfde training liever virtueel volgen? Neem dan vanuit je (thuis)werkplek digitaal deel aan de reguliere klassikale training. We garanderen dezelfde kwaliteit en bovendien kun je altijd tussentijds switchen van virtueel naar klassikaal en andersom. Lees meer



Trainingen van Douro Media zijn uniek



Persoonlijke bedrijfscase

Gebruik je eigen account om tot de beste inzichten te komen

Kleine groepen

Groepen van 2-8 personen met veel persoonlijke aandacht en interactie

Toptrainers

Zeer ervaren en gekwalificeerde trainers uit de praktijk

Beste Opleider van NL

4 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland

Niets geleerd geld terug

Niets geleerd? Dan vergoeden wij de volledige training

Perfecte nazorg

Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies

Cursisten passen nieuwe kennis bij mooie organisaties toe

t-mobile
gemeente amsterdam
abn amro
rode kruis

Veel praktijkvoorbeelden


Goede training met een fijne trainer. Training was zeer waardevol waarbij ik nieuwe Google Analytics functies heb geleerd die meteen toepasbaar zijn voor onze organisatie. De combinatie tussen theorie en praktijk was heel goed. Er worden veel praktijkvoorbeelden behandeld en het was ook mogelijk om eigen issues vanuit de praktijk direct op te pakken.

gemeente den bosch
Sogol Raissi
Gemeente ‘s-Hertogenbosch, ICT specialist
10

Enorm veel geleerd


Tijdens de 8-daagse Google specialist training heb ik enorm veel geleerd. Na het volgen van de training kan je zelfstandig aan de slag met Analytics, Ads en SEO waarbij je de juiste hulpmiddelen en tools hebt meegekregen. De verschillende trainers zijn experts op hun eigen vakgebied en beschikken over veel kennis, weten de informatie op een inspirerende en leuke manier over te brengen en weten je vragen goed te beantwoorden (ook buiten de trainingsuren om). Ik raad deze training iedereen aan die actief is op het gebied van online marketing of een eigen website/webshop heeft!

Sebastiaan van Lare
HorecaRama, online marketeer
10

Aanrader voor een ieder


De trainer is erg professioneel in het werk wat ze met enthousiasme doet. Dit enthousiasme gecombineerd met haar vermogen om uit te leggen maakt het de moeite waard. Het is een waar genoegen om de benodigde kennis, tot in de details overgedragen te krijgen. Het is een aanrader voor een ieder die met SEO worstelt.

t-mobile
Pieter Roskam
T-Mobile, marketeer
10

Onze trainingen worden vanuit 620 reviews beoordeeld met een 9,6

Lees meer reviews

dennis mickers

Nieuwsgierig geworden?

Neem direct contact op met Dennis

Bel direct 073 – 369 0515 of stuur een bericht (en ontvang binnen 1 werkdag een reactie)

    Naam

    E-mailadres

    Bericht