Google Tag Manager is dé tool om tags (stukjes code) te injecteren op je website, zonder tussenkomst van je webbouwer. Met deze tags kun je tools als Google Analytics en -Ads, evenals niet-Google tools als Facebook, eenvoudig op je website integreren. Bovendien kun je alle gewenste handelingen (zoals bijvoorbeeld klikken op links en buttons) op je website verzamelen, wanneer je Google Tag Manager op een juiste wijze implementeert. Zodoende hoef je niet meer te rusten op de schouders van je webbouwer en heb je de meetbaarheid van je website en marketingcampagnes volledig in eigen handen.
In de Google Tag Manager training verkrijg je praktisch inzicht in hoe Google Tag Manager werkt en hoe je de tool kunt toepassen voor je eigen website en marketingcampagnes. Je gaat ook daadwerkelijk aan de slag met het inrichten van je eigen Google Tag Manager account, zodat je aan het eind van de training een goede basis-inrichting hebt staan.
Direct resultaat
- Je verkrijgt kennis over Google Tag Manager, zodat je zelf Google Tag Manager accounts kunt opzetten en installeren op websites.
- Je kunt een Google Tag Manager account met een folderstructuur voor tags, triggers en variabelen een duidelijk overzicht geven.
- Je kunt trackingcodes/meetpixels van Google Analytics, Google Ads, Facebook/LinkedIn en overige tools implementeren via Google Tag Manager.
- Je kunt de belangrijkste gebeurtenissen voor websites doormeten in Google Analytics.
- Je kunt geavanceerde trackingscripts implementeren, waaronder het meten van betrokkenheid, klikken op buttons, formulier verzendingen, e-commerce, 404-errors en AVG/GDPR.
- De training wordt gebaseerd op het eigen Google Tag Manager account (en aanvullend je vragen), zodat je direct tijdens de training aan de slag kunt.
- Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.
Programma
- Introductie Google Tag manager.
- Uitleg werking van Google Tag manager (tags, triggers, variabelen en dataLayers).
- Structureren van een overzichtelijk account met folders, tags, triggers en variabelen.
- Google Tag Manager installeren op je website.
- Google Tag Manager implementeren voor trackingcodes/meetpixels van:
- Google Analytics.
- Google Ads (remarketing en conversiemeting).
- Facebook/LinkedIn (Insights).
- Overige tools (o.a. Hotjar).
- Gebeurtenissen meetbaar maken voor:
- Klikken op links (uitgaand, telefoonnummers en e-mailadressen).
- Klikken op buttons.
- PDF downloads.
- Interactie met YouTube video’s.
- Formulier verzendingen.
- Geavanceerd gebruik van Google Tag Manager:
- Betrokkenheid van bezoekers bepalen via scrolldiepte en zichtbaarheid van elementen.
- AVG/GDPR toepassen via het opzetten van een cookiemuur.
- Implementeren van bestaande scripts (o.a. muisbeweging (hover) over elementen).
- E-commerce voor het doormeten van online verkopen in Google Analytics.
- 404-error aanroepingen doormeten.
- Het gebruik van Lookup en Regex Tables.
- Tags debuggen en previewen.
Doelgroep
Wil je zelf aan de knoppen leren draaien of juist meer inzicht verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze training geschikt voor jou. Douro Media is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.
Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit. Ontdek direct hoe cursisten de training hebben beoordeeld
Voorkennis
Voorkennis van Google Tag Manager is niet noodzakelijk. Het is praktisch wanneer je de diverse Google tools kent en toegang hebt tot een Google Tag Manager account, dan wel van tevoren een Google Tag Manager account gratis hebt gecreëerd. Dan kun je tijdens de training direct concreet met tags en triggers aan de slag.
Trainer
|
Alex van HollandAlex is een enthousiaste data gedreven online marketeer met ruim 10 jaar ervaring. Met Google Tag Manager bepaalt hij de betrouwbaarheid van gegevens voor diverse stakeholders binnen een diversiteit aan opdrachtgevers. Lees meer over Alex |
Trainingsdata
Vr 14 apr 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Vr 14 apr 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Wo 28 jun 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Wo 28 jun 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Vr 6 okt 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Vr 6 okt 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Wo 13 dec 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Wo 13 dec 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Vr 14 apr 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Wo 28 jun 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Vr 6 okt 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Wo 13 dec 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Vr 14 apr 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Wo 28 jun 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Vr 6 okt 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Wo 13 dec 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Hebben meerdere collega’s dezelfde leerwensen?
Ga voor een incompany training
Door te kiezen voor een incompany training maken alle collega’s direct dezelfde ontwikkeling door, ontvang je concrete tips en verbeterpunten voor jullie Google Tag Manager account en kan de training volledig op maat worden aangeboden. Al vanaf drie deelnemers komen wij graag langs. Lees meer over een incompany training
Google Tag Manager training
Eerstvolgende training
Vr 14 apr 2023 | |
in Rosmalen óf | |
Virtueel | |
Bekijk alle data |
Voor 595,- |
(excl. BTW) |
|
Inschrijven | Optie nemen |
Kosteloos aanmelden met STAP-budget |
1 dag van 10.00 – 16.00 uur | |
Klassikaal (fysiek) óf virtueel | |
Maximaal 8 personen | |
Inclusief studiemateriaal | |
Inclusief drinken en heerlijke lunch | |
Certificaat van deelname |
-
Hoe kan ik het STAP-budget aanvragen?
Je kunt één keer per kalenderjaar het STAP-budget toegekend krijgen. Het is daarbij niet van belang of je het maximale subsidie budget hebt aangevraagd. Je kunt alle stappen terugvinden op onze STAP-budget pagina.
-
Wanneer kan ik het STAP-budget aanvragen?
Op 1 mei 2023 start de eerstvolgende aanvraagronde voor trainingen die starten tussen 29 mei en 30 september 2023. Na inschrijving voor een training ontvang je van ons het daarvoor benodigde STAP-aanmeldingsbewijs. Tevens informeren we je uitgebreid welke stappen je dient te nemen om het STAP-budget aan te vragen.
-
Wat als ik het STAP-budget niet verkrijg?
Wanneer je het STAP-budget niet krijgt toegewezen en/of het STAP-budget reeds in het tijdvak is verbruikt, dan zit je nergens aan vast. Je kunt je inschrijving dan kosteloos annuleren óf natuurlijk doorzetten naar een volgend tijdvak.
-
De training die ik wil volgen kost meer dan € 1.000 (incl. BTW). Kan ik of mijn werkgever meebetalen?
Wanneer een training meer dan € 1.000 (incl. BTW) kost dan dien je het restbedrag zelf of door je werkgever te (laten) betalen. Het STAP-budget wordt uiteraard in mindering gebracht op de trainingskosten. Je (werkgever) ontvangt dan een separate factuur voor het resterende bedrag.
-
Kan ik het STAP-budget verdelen over meerdere trainingen?
Nee, dat is helaas niet mogelijk.
Wij verzorgen al onze trainingen hybride, waardoor je bij je inschrijving kunt kiezen voor klassikale of virtuele deelname aan de training.
De training wordt klassikaal (bij ons op locatie) gegeven. Wil je dezelfde training liever virtueel volgen? Neem dan vanuit je (thuis)werkplek digitaal deel aan de reguliere klassikale training. We garanderen dezelfde kwaliteit en bovendien kun je altijd tussentijds switchen van virtueel naar klassikaal en andersom. Lees meer