Google Tag Manager training

> Trainingen > Google Tag Manager training


Google Tag Manager is dé tool om tags (stukjes code) te injecteren op je website, zonder tussenkomst van je webbouwer. Met deze tags kun je tools als Google Analytics en -Ads, evenals niet-Google tools als Facebook, eenvoudig op je website integreren. Bovendien kun je alle gewenste handelingen (zoals bijvoorbeeld klikken op links en buttons) op je website verzamelen, wanneer je Google Tag Manager op een juiste wijze implementeert. Zodoende hoef je niet meer te rusten op de schouders van je webbouwer en heb je de meetbaarheid van je website en marketingcampagnes volledig in eigen handen.

In de Google Tag Manager training verkrijg je praktisch inzicht in hoe Google Tag Manager werkt en hoe je de tool kunt toepassen voor je eigen website en marketingcampagnes. Je gaat ook daadwerkelijk aan de slag met het inrichten van je eigen Google Tag Manager account, zodat je aan het eind van de training een goede basis-inrichting hebt staan.


Direct resultaat

  • Je verkrijgt kennis over Google Tag Manager, zodat je zelf Google Tag Manager accounts kunt opzetten en installeren op websites.
  • Je kunt een Google Tag Manager account met een folderstructuur voor tags, triggers en variabelen een duidelijk overzicht geven.
  • Je kunt trackingcodes/meetpixels van Google Analytics, Google Ads, Facebook/LinkedIn en overige tools implementeren via Google Tag Manager.
  • Je kunt de belangrijkste gebeurtenissen voor websites doormeten in Google Analytics.
  • Je kunt geavanceerde trackingscripts implementeren, waaronder het meten van betrokkenheid, klikken op buttons, formulier verzendingen, e-commerce, 404-errors en AVG/GDPR.
  • De training wordt gebaseerd op het eigen Google Tag Manager account (en aanvullend je vragen), zodat je direct tijdens de training aan de slag kunt.
  • Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.


Programma

  • Introductie Google Tag manager.
  • Uitleg werking van Google Tag manager (tags, triggers, variabelen en dataLayers).
  • Structureren van een overzichtelijk account met folders, tags, triggers en variabelen.
  • Google Tag Manager installeren op je website.
  • Google Tag Manager implementeren voor trackingcodes/meetpixels van:
    • Google Analytics.
    • Google Ads (remarketing en conversiemeting).
    • Facebook/LinkedIn (Insights).
    • Overige tools (o.a. Hotjar).
  • Gebeurtenissen meetbaar maken voor:
    • Klikken op links (uitgaand, telefoonnummers en e-mailadressen).
    • Klikken op buttons.
    • PDF downloads.
    • Interactie met YouTube video’s.
    • Formulier verzendingen.
  • Geavanceerd gebruik van Google Tag Manager:
    • Betrokkenheid van bezoekers bepalen via scrolldiepte en zichtbaarheid van elementen.
    • AVG/GDPR toepassen via het opzetten van een cookiemuur.
    • Implementeren van bestaande scripts (o.a. muisbeweging (hover) over elementen).
    • E-commerce voor het doormeten van online verkopen in Google Analytics.
    • 404-error aanroepingen doormeten.
    • Het gebruik van Lookup en Regex Tables.
    • Tags debuggen en previewen.


Doelgroep

Wil je zelf aan de knoppen leren draaien of juist meer inzicht verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze training geschikt voor jou. Douro Media is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.

Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit. Ontdek direct hoe cursisten de training hebben beoordeeld


Voorkennis

Voorkennis van Google Tag Manager is niet noodzakelijk. Het is praktisch wanneer je de diverse Google tools kent en toegang hebt tot een Google Tag Manager account, dan wel van tevoren een Google Tag Manager account gratis hebt gecreëerd. Dan kun je tijdens de training direct concreet met tags en triggers aan de slag.


Trainer

Alex van Holland

Alex van Holland

Alex is een enthousiaste data gedreven online marketeer met ruim 10 jaar ervaring. Met Google Tag Manager bepaalt hij de betrouwbaarheid van gegevens voor diverse stakeholders binnen een diversiteit aan opdrachtgevers. Lees meer over Alex


Trainingsdata

Vr 14 apr 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Vr 14 apr 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Wo 28 jun 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Wo 28 jun 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Vr 6 okt 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Vr 6 okt 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Wo 13 dec 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Wo 13 dec 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen
Vr 14 apr 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Wo 28 jun 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Vr 6 okt 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Wo 13 dec 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen
Vr 14 apr 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Wo 28 jun 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Vr 6 okt 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Wo 13 dec 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen



Hebben meerdere collega’s dezelfde leerwensen?

Ga voor een incompany training

Door te kiezen voor een incompany training maken alle collega’s direct dezelfde ontwikkeling door, ontvang je concrete tips en verbeterpunten voor jullie Google Tag Manager account en kan de training volledig op maat worden aangeboden. Al vanaf drie deelnemers komen wij graag langs. Lees meer over een incompany training



Google Tag Manager training

Eerstvolgende training

Vr 14 apr 2023
in Rosmalen óf
Virtueel
Bekijk alle data

Voor 595,-

(excl. BTW)

Inschrijven Optie nemen
Kosteloos aanmelden met STAP-budget


Kenmerken

1 dag van 10.00 – 16.00 uur
Klassikaal (fysiek) óf virtueel
Maximaal 8 personen
Inclusief studiemateriaal
Inclusief drinken en heerlijke lunch
Certificaat van deelname



Brochure downloaden


STAP-budget veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik het STAP-budget aanvragen?

    Je kunt één keer per kalenderjaar het STAP-budget toegekend krijgen. Het is daarbij niet van belang of je het maximale subsidie budget hebt aangevraagd. Je kunt alle stappen terugvinden op onze STAP-budget pagina.

  • Wanneer kan ik het STAP-budget aanvragen?

    Op 1 mei 2023 start de eerstvolgende aanvraagronde voor trainingen die starten tussen 29 mei en 30 september 2023. Na inschrijving voor een training ontvang je van ons het daarvoor benodigde STAP-aanmeldingsbewijs. Tevens informeren we je uitgebreid welke stappen je dient te nemen om het STAP-budget aan te vragen.

  • Wat als ik het STAP-budget niet verkrijg?

    Wanneer je het STAP-budget niet krijgt toegewezen en/of het STAP-budget reeds in het tijdvak is verbruikt, dan zit je nergens aan vast. Je kunt je inschrijving dan kosteloos annuleren óf natuurlijk doorzetten naar een volgend tijdvak.

  • De training die ik wil volgen kost meer dan € 1.000 (incl. BTW). Kan ik of mijn werkgever meebetalen?

    Wanneer een training meer dan € 1.000 (incl. BTW) kost dan dien je het restbedrag zelf of door je werkgever te (laten) betalen. Het STAP-budget wordt uiteraard in mindering gebracht op de trainingskosten. Je (werkgever) ontvangt dan een separate factuur voor het resterende bedrag.

  • Kan ik het STAP-budget verdelen over meerdere trainingen?

    Nee, dat is helaas niet mogelijk.


Kies voor klassikaal of virtueel

Wij verzorgen al onze trainingen hybride, waardoor je bij je inschrijving kunt kiezen voor klassikale of virtuele deelname aan de training.

De training wordt klassikaal (bij ons op locatie) gegeven. Wil je dezelfde training liever virtueel volgen? Neem dan vanuit je (thuis)werkplek digitaal deel aan de reguliere klassikale training. We garanderen dezelfde kwaliteit en bovendien kun je altijd tussentijds switchen van virtueel naar klassikaal en andersom. Lees meer



Trainingen van Douro Media zijn uniek



Persoonlijke bedrijfscase

Gebruik je eigen website(s) en/of account(s) om tot de beste inzichten te komen

Kleine groepen

Groepen van max. 8 personen met veel persoonlijke aandacht en interactie

Toptrainers

Zeer ervaren en gekwalificeerde trainers uit de praktijk

Beste Opleider van NL

6 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland

Niets geleerd geld terug

Niets geleerd? Dan vergoeden wij de volledige training

Perfecte nazorg

Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies

Cursisten passen nieuwe kennis bij mooie organisaties toe

t-mobile
gemeente amsterdam
abn amro
rode kruis

Ingezoomd op onze cases


Heel blij dat ik deze training heb gevolgd. We waren maar met 2 cursisten waardoor er veel interactie mogelijk was en er goed kon worden ingezoomd op onze cases. Heel praktisch en direct toepasbaar.

ghw
Lindsay Schuurman
GHW Assurantieadviseurs, marketeer
9

Cursus zeker aanbevelen


Een heldere cursus gegeven door een enthousiaste trainer! Alle belangrijke aspecten komen uitgebreid aan bod en veel informatie kun je direct toepassen. Bereikbaarheid is ook goed! Mooi pand, met voldoende gratis parkeerplaats en iedere dag een lekkere lunch. Ik zou de cursus zeker aanbevelen.

erem
Lindy Nijman
eReM, marketing & communication executive
9

Direct toepasbaar


Voldoende parkeergelegenheid, makkelijk bereikbaar, trainer legt alles tip top uit, leerzame training met veel praktijkvoorbeelden en als extra service ook nog advies achteraf. Een uitstekend training waar je in de praktijk veel aan hebt

de huizenbemiddelaar
Harald Meurders
De Huizenbemiddelaar, eigenaar
9

Onze trainingen worden vanuit 682 reviews beoordeeld met een 9,6

Lees meer reviews

Iets nog onduidelijk?

Overleg met opleidingsadviseur Dennis

Kijk eens bij de veelgestelde vragen

dennis mickers
  • Kan ik voor deze training gebruik maken van het STAP-budget?

    Jazeker! Het STAP-budget is voor werkenden (in loondienst of als ondernemer/ZZP’er) én werkzoekenden. Oftewel ieder persoon die een band heeft met de Nederlandse arbeidsmarkt.

    Alle trainingen van Douro Media zijn opgenomen in het STAP-scholingsregister van de overheid. Je kunt het € 1.000,- STAP-budget inzetten als korting voor een van onze trainingen of 65% daarvan zelfs kosteloos volgen.

    Meer informatie en antwoorden op veelgestelde vragen kun je vinden op onze STAP-pagina.


  • Stel ik krijg het STAP-budget niet toegekend, kan ik mijn inschrijving dan kosteloos annuleren?

    Wanneer je het STAP-budget in eerste instantie niet krijgt toegewezen en/of het STAP-budget reeds in het tijdvak is verbruikt, dan zit je nergens aan vast. Je kunt je inschrijving dan kosteloos annuleren. Mocht het STAP-budget in het tijdvak op zijn dan kunnen we je uiteraard altijd ondersteunen bij een nieuwe aanvraag in een nieuw tijdvak.


  • Ik heb enige ervaring. Welk niveau kan ik het best volgen?

    Het merendeel van onze trainingen is zonder voorkennis te volgen. Heb je al enige ervaring en twijfel je over welk niveau je het best kunt volgen? Bekijk dan de leerdoelen en onderwerpen van de training. Kun je bij vrijwel ieder van de leerdoelen/onderwerpen een vinkje zetten omdat je de kennis beheerst dan kun je het best een gevorderden training volgen.

    Je kunt uiteraard altijd contact met ons opnemen om te kijken welke training het best bij je past.


  • Kan ik ook na de trainingsdag(en) met vragen bij jullie terecht?

    Mocht je in de dagen, weken, maanden, jaren na het volgen van de training nog vragen hebben en/of advies wensen, dan kun je altijd bij ons terecht. We begrijpen als geen ander dat wanneer je de nieuw opgedane kennis in de praktijk gaat brengen vragen kunnen opspelen. Aangezien je bekend bent met de trainer kun je direct met hem/haar contact opnemen om je vraag voor te leggen.