Google Tag Manager training

> Trainingen > Google Tag Manager training


Google Tag Manager is dé tool om tags (stukjes code) te injecteren op je website, zonder tussenkomst van je webbouwer. Met deze tags kun je tools als Google Analytics en -Ads, evenals niet-Google tools als Facebook, eenvoudig op je website integreren. Bovendien kun je alle gewenste handelingen (zoals bijvoorbeeld klikken op links en buttons) op je website verzamelen, wanneer je Google Tag Manager op een juiste wijze implementeert. Zodoende hoef je niet meer te rusten op de schouders van je webbouwer en heb je de meetbaarheid van je website en marketingcampagnes volledig in eigen handen.

In de Google Tag Manager training verkrijg je praktisch inzicht in hoe Google Tag Manager werkt en hoe je de tool kunt toepassen voor je eigen website en marketingcampagnes. Je gaat ook daadwerkelijk aan de slag met het inrichten van je eigen Google Tag Manager account, zodat je aan het eind van de training een goede basis-inrichting hebt staan.


Direct resultaat

  • Je verkrijgt kennis over Google Tag Manager, zodat je zelf Google Tag Manager accounts kunt opzetten en installeren op websites.
  • Je kunt een Google Tag Manager account met een folderstructuur voor tags, triggers en variabelen een duidelijk overzicht geven.
  • Je kunt trackingcodes/meetpixels van Google Analytics, Google Ads, Facebook/LinkedIn en overige tools implementeren via Google Tag Manager.
  • Je kunt de belangrijkste gebeurtenissen voor websites doormeten in Google Analytics.
  • Je kunt geavanceerde trackingscripts implementeren, waaronder het meten van betrokkenheid, klikken op buttons, formulier verzendingen, e-commerce, 404-errors en AVG/GDPR.
  • De training wordt gebaseerd op het eigen Google Tag Manager account (en aanvullend je vragen), zodat je direct tijdens de training aan de slag kunt.
  • Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.


Programma

  • Introductie Google Tag manager.
  • Uitleg werking van Google Tag manager (tags, triggers, variabelen en dataLayers).
  • Structureren van een overzichtelijk account met folders, tags, triggers en variabelen.
  • Google Tag Manager installeren op je website.
  • Google Tag Manager implementeren voor trackingcodes/meetpixels van:
    • Google Analytics.
    • Google Ads (remarketing en conversiemeting).
    • Facebook/LinkedIn (Insights).
    • Overige tools (o.a. Hotjar).
  • Gebeurtenissen meetbaar maken voor:
    • Klikken op links (uitgaand, telefoonnummers en e-mailadressen).
    • Klikken op buttons.
    • PDF downloads.
    • Interactie met YouTube video’s.
    • Formulier verzendingen.
  • Geavanceerd gebruik van Google Tag Manager:
    • Betrokkenheid van bezoekers bepalen via scrolldiepte en zichtbaarheid van elementen.
    • AVG/GDPR toepassen via het opzetten van een cookiemuur.
    • Implementeren van bestaande scripts (o.a. muisbeweging (hover) over elementen).
    • E-commerce voor het doormeten van online verkopen in Google Analytics.
    • 404-error aanroepingen doormeten.
    • Het gebruik van Lookup en Regex Tables.
    • Tags debuggen en previewen.


Doelgroep

Wil je zelf aan de knoppen leren draaien of juist meer inzicht verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze training geschikt voor jou. Douro Media is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.

Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit. Ontdek direct hoe cursisten de training hebben beoordeeld


Voorkennis

Voorkennis van Google Tag Manager is niet noodzakelijk. Het is praktisch wanneer je de diverse Google tools kent en toegang hebt tot een Google Tag Manager account, dan wel van tevoren een Google Tag Manager account gratis hebt gecreëerd. Dan kun je tijdens de training direct concreet met tags en triggers aan de slag.


Trainer

Alex van Holland

Alex van Holland

Alex is een enthousiaste data gedreven online marketeer met ruim 10 jaar ervaring. Met Google Tag Manager bepaalt hij de betrouwbaarheid van gegevens voor diverse stakeholders binnen een diversiteit aan opdrachtgevers. Lees meer over Alex


Trainingsdata

Maandag 17 augustus
van 10.00 tot 16.00
Start gegarandeerd
Rosmalen Inschrijven
Reserveer vrijblijvend

Dinsdag 15 september
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Reserveer vrijblijvend

Woensdag 14 oktober
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Reserveer vrijblijvend

Dinsdag 10 november
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Reserveer vrijblijvend

Woensdag 9 december
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Reserveer vrijblijvend



Andere trainingsmogelijkheden

Incompany

Hebben meerdere collega’s in de organisatie dezelfde leerwens? Door te kiezen voor een incompany training maken alle collega’s direct dezelfde ontwikkeling door, ontvang je concrete tips en verbeterpunten voor je Google Tag Manager account en kan de training volledig op maat worden aangeboden. Al vanaf drie deelnemers komen wij graag langs. Ontdek meer informatie over een incompany training

1 op 1

Wil je tijdens de training volledig inzoomen op jouw bedrijfscase en daarin alle tijd met de trainer hebben? Kies dan voor een een-op-een training. Voor ieder van onze trainingen is het mogelijk om deze individueel te volgen. Wanneer je interesse hebt kun je de een-op-een training optie kiezen in het inschrijfformulier. In nader overleg bepalen we dan je wensen en een trainingsdatum.



Eerstvolgende training

Start gegarandeerd
Maandag 17 augustus
Rosmalen (direct aan station + gratis parkeren)
Bekijk alle data
495,-

(excl. BTW) all-in prijs

√ Betaal vooraf: via factuur, iDEAL of in termijnen

Inschrijven


Reserveer vrijblijvend


Kenmerken

1 dag van 10.00 – 16.00 uur
2 tot maximaal 6 personen
Inclusief studiemateriaal
Inclusief drinken en heerlijke lunch
Certificaat van deelname
Veilig en verantwoord (coronaprotocol)



Brochure downloaden



Trainingen van Douro Media zijn uniek



Persoonlijke bedrijfscase

Gebruik je eigen account om tot de beste inzichten te komen

Kleine groepen

Groepen van 2-6 personen met veel persoonlijke aandacht en interactie

Toptrainers

Zeer ervaren en gekwalificeerde trainers uit de praktijk

Beste Opleider van NL

3 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland

Niets geleerd geld terug

Niets geleerd? Dan vergoeden wij de volledige training

Perfecte nazorg

Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies

Cursisten passen nieuwe kennis bij mooie organisaties toe

t-mobile
gemeente amsterdam
abn amro
rode kruis

Ingezoomd op onze cases


Heel blij dat ik deze training heb gevolgd. We waren maar met 2 cursisten waardoor er veel interactie mogelijk was en er goed kon worden ingezoomd op onze cases. Heel praktisch en direct toepasbaar.

ghw
Lindsay Schuurman
GHW Assurantieadviseurs, marketeer
9

Cursus zeker aanbevelen


Een heldere cursus gegeven door een enthousiaste trainer! Alle belangrijke aspecten komen uitgebreid aan bod en veel informatie kun je direct toepassen. Bereikbaarheid is ook goed! Mooi pand, met voldoende gratis parkeerplaats en iedere dag een lekkere lunch. Ik zou de cursus zeker aanbevelen.

erem
Lindy Nijman
eReM, marketing & communication executive
9

Direct toepasbaar


Voldoende parkeergelegenheid, makkelijk bereikbaar, trainer legt alles tip top uit, leerzame training met veel praktijkvoorbeelden en als extra service ook nog advies achteraf. Een uitstekend training waar je in de praktijk veel aan hebt

de huizenbemiddelaar
Harald Meurders
De Huizenbemiddelaar, eigenaar
9

Onze trainingen worden vanuit 504 reviews beoordeeld met een 9,7

Lees meer reviews

dennis mickers

Nieuwsgierig geworden?

Neem direct contact op met Dennis

Bel direct 073 – 369 0515 of stuur een bericht (en ontvang binnen 1 werkdag een reactie)

Naam

E-mailadres

Bericht