Mailchimp specialist training

> Trainingen > Mailchimp > Specialist training


Mailchimp is een van de meest populaire e-mailmarketing tools in de markt. En niet voor niets! Gebruiksvriendelijkheid, een aantrekkelijk prijskaartje en de vele functionaliteiten maken van Mailchimp de perfecte en meest complete e-mailmarketing tool voor zowel beginners als gevorderden.

In de Mailchimp specialist training verkrijg je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in Mailchimp. Alle basis- als de meer geavanceerde facetten passeren in de Mailchimp specialist training de revue. Met de opgedane inzichten kun je je Mailchimp campagnes (nieuwsbrieven) tot in diepte inrichten, analyseren en optimaliseren.


Direct resultaat

  • Je kunt Mailchimp templates maken en de functionaliteiten testen in verschillende e-mail clients.
  • Je kunt contacten importeren en lijsten maken voor verzending.
  • Je kunt na deze training een perfecte Mailchimp nieuwsbrief maken.
  • Je verkrijgt informatie over de verschillende soorten formulieren en hoe je ze aanmaakt.
  • Je leert welke soorten profielvelden er zijn en hoe je ze in kunt zetten voor de personalisatie van mailings.
  • Je doet kennis op over de AVG en waar je rekening mee moet houden in Mailchimp.
  • Je kunt rapportages aflezen in Mailchimp en weet hoe je het resultaat terugziet in Google Analytics.
  • Je weet hoe je de Mailchimp Content Studio kunt gebruiken.
  • Je kunt Mailchimp automations, triggers en follow-up mails opzetten.
  • Je leert hoe je een database in Mailchimp het beste kunt opschonen en onderhouden.
  • Je kunt meer resultaat uit jouw contacten halen met dataverrijking.
  • Je verkrijgt kennis over nieuwe features zoals Customer Journey, Survey, Social post en Website.
  • Je kunt A/B- en multivariate testen inzetten om je e-mail resultaten te optimaliseren.
  • De training wordt gebaseerd op het eigen Mailchimp account (en aanvullend je vragen), zodat je direct tijdens de training aan de slag kunt.
  • Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname, je mag je dan een ware Mailchimp expert noemen.


Opbouw van de training

De Mailchimp specialist training bestaat uit twee trainingsdagen en is samengesteld op basis van twee trainingen die perfect op elkaar aansluiten:


Programma

Dag 1

  • Introductie in Mailchimp.
  • E-mail templates: (dynamische) blokken, styling en testen.
  • Importeren van contacten en maken van lijsten (CRM).
  • Verzending van campagnes (nieuwsbrieven).
  • Formulieren opmaken en integreren op je website.
  • Profielvelden van contacten en toepassen van personalisatie.
  • Mailchimp en de AVG.
  • Mailchimp Content Studio.
  • Rapportages analyseren in Mailchimp en Google Analytics.
  • E-mailmarketing do’s en dont’s (o.a. best practices voor afzendadres/naam, onderwerpregel, tijd van verzending).


Dag 2

  • Inrichten van Customer journey/Mailchimp automations op basis van datum, aankoop, gedrag en profielinformatie.
  • Praktijkvoorbeelden van Mailchimp automations.
  • Slim werken met tags, groups en segmenten.
  • Database onderhoud (list hygiëne) en inrichting.
  • Meer uit je huidige contacten halen in Mailchimp (dataverrijking).
  • A/B- en multivariate testen.
  • Nieuwe features in Mailchimp (social media tools, surveys, landingspagina’s en meer).
  • Integratie van Mailchimp met andere applicaties en software.


Doelgroep

Wil je zelf aan de knoppen leren draaien of juist meer inzicht verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze training geschikt voor jou. Douro Media is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.

Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit. Ontdek direct hoe cursisten de training hebben beoordeeld


Voorkennis

Voorkennis van Mailchimp is niet noodzakelijk.


Trainer

Judith Hompe

Judith Hompe

Judith is al ruim 13 jaar bezig met (online) ondernemen. E-mailmarketing met al de facetten die daarbij komen heeft daarin haar speciale aandacht. Het is namelijk ontzettend waardevol om e-mailmarketing op een bij jou passende manier in te richten. Judith helpt je in de training met praktische tips waar je meteen mee aan de slag kunt. Lees meer over Judith


Trainingsdata

Ma 5 en 12 jun 2023
van 10.00 tot 16.00
Start gegarandeerd
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Ma 5 en 12 jun 2023
van 10.00 tot 16.00
Start gegarandeerd
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Ma 21 en 28 aug 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Ma 21 en 28 aug 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Di 24 en 31 okt 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Di 24 en 31 okt 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Ma 4 en 11 dec 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Ma 4 en 11 dec 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen
Ma 5 en 12 jun 2023
van 10.00 tot 16.00
Start gegarandeerd
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Ma 21 en 28 aug 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Di 24 en 31 okt 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Ma 4 en 11 dec 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen
Ma 5 en 12 jun 2023
van 10.00 tot 16.00
Start gegarandeerd
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Ma 21 en 28 aug 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Di 24 en 31 okt 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Ma 4 en 11 dec 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen



Hebben meerdere collega’s dezelfde leerwensen?

Ga voor een incompany training

Door te kiezen voor een incompany training maken alle collega’s direct dezelfde ontwikkeling door, ontvang je concrete tips en verbeterpunten voor jullie Mailchimp account en kan de training volledig op maat worden aangeboden. Al vanaf drie deelnemers komen wij graag langs. Lees meer over een incompany training



Mailchimp specialist training

Eerstvolgende training

Start gegarandeerd
Ma 5 en 12 jun 2023
in Rosmalen óf
Virtueel
Bekijk alle data

Voor 1.125,-

(excl. BTW)

Inschrijven Optie nemen
Aanmelden met 1.000,- STAP-budget


Kenmerken

2 dagen van 10.00 – 16.00 uur
Klassikaal (fysiek) óf virtueel
Maximaal 8 personen
Inclusief studiemateriaal
Inclusief drinken en heerlijke lunch
Certificaat van deelname



Brochure downloaden


STAP-budget veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik het STAP-budget aanvragen?

    Je kunt één keer per kalenderjaar het STAP-budget toegekend krijgen. Het is daarbij niet van belang of je het maximale subsidie budget hebt aangevraagd. Je kunt alle stappen terugvinden op onze STAP-budget pagina.

  • Wanneer kan ik het STAP-budget aanvragen?

    Op 3 juli 2023 start de eerstvolgende aanvraagronde voor trainingen die starten tussen 31 juli 2023 en 3 maart 2024. Na inschrijving voor een training ontvang je van ons het daarvoor benodigde STAP-aanmeldingsbewijs. Tevens informeren we je uitgebreid welke stappen je dient te nemen om het STAP-budget aan te vragen.

  • Wat als ik het STAP-budget niet verkrijg?

    Wanneer je het STAP-budget niet krijgt toegewezen en/of het STAP-budget reeds in het tijdvak is verbruikt, dan zit je nergens aan vast. Je kunt je inschrijving dan kosteloos annuleren óf natuurlijk doorzetten naar een volgend tijdvak.

  • De training die ik wil volgen kost meer dan € 1.000 (incl. BTW). Kan ik of mijn werkgever meebetalen?

    Wanneer een training meer dan € 1.000 (incl. BTW) kost dan dien je het restbedrag zelf of door je werkgever te (laten) betalen. Het STAP-budget wordt uiteraard in mindering gebracht op de trainingskosten. Je (werkgever) ontvangt dan een separate factuur voor het resterende bedrag.

  • Kan ik het STAP-budget verdelen over meerdere trainingen?

    Nee, dat is helaas niet mogelijk.


Kies voor klassikaal of virtueel

Wij verzorgen al onze trainingen hybride, waardoor je bij je inschrijving kunt kiezen voor klassikale of virtuele deelname aan de training.

De training wordt klassikaal (bij ons op locatie) gegeven. Wil je dezelfde training liever virtueel volgen? Neem dan vanuit je (thuis)werkplek digitaal deel aan de reguliere klassikale training. We garanderen dezelfde kwaliteit en bovendien kun je altijd tussentijds switchen van virtueel naar klassikaal en andersom. Lees meer



Trainingen van Douro Media zijn uniek



Persoonlijke bedrijfscase

Gebruik je eigen website(s) en/of account(s) om tot de beste inzichten te komen

Kleine groepen

Groepen van max. 8 personen met veel persoonlijke aandacht en interactie

Toptrainers

Zeer ervaren en gekwalificeerde trainers uit de praktijk

Beste Opleider van NL

6 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland

Niets geleerd geld terug

Niets geleerd? Dan vergoeden wij de volledige training

Perfecte nazorg

Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies

Cursisten passen nieuwe kennis bij mooie organisaties toe

t-mobile
gemeente amsterdam
abn amro
rode kruis

Trainingsruimte is top


Top training. Goede interactie met de trainer. De trainer heeft veel verstand van het onderwerp en ervaringen uit de praktijk. De locatie is goed bereikbaar en de trainingsruimte is top!

simplex waterproof
Dave Leeflang
Simplex Waterproof, eigenaar
10

Duidelijk kennis van zaken


De trainer had duidelijk kennis van zaken en wist de inhoud op aansprekende wijze over te brengen. Niets aan te merken op het tempo en het niveau, de locatie en de communicatie. Aanrader!

radboud universiteit
Thom Teulings
Radboud Universiteit Nijmegen, medewerker Career Service Arts
10

Bijzonder positief ervaren


Ik heb deze training als bijzonder positief ervaren. Kleine groep, zeer leerzaam, geleerd aan de hand van voorbeelden die cursisten zelf mogen aandragen en zelfs buiten de trainingen om vragen aan Douro Media mogen stellen.

Susanne Roelle 10

Onze trainingen worden vanuit 682 reviews beoordeeld met een 9,6

Lees meer reviews

Iets nog onduidelijk?

Overleg met opleidingsadviseur Dennis

Kijk eens bij de veelgestelde vragen

dennis mickers
  • Kan ik voor deze training gebruik maken van het STAP-budget?

    Jazeker! Het STAP-budget is voor werkenden (in loondienst of als ondernemer/ZZP’er) én werkzoekenden. Oftewel ieder persoon die een band heeft met de Nederlandse arbeidsmarkt.

    Alle trainingen van Douro Media zijn opgenomen in het STAP-scholingsregister van de overheid. Je kunt het € 1.000,- STAP-budget inzetten als korting voor een van onze trainingen of 65% daarvan zelfs kosteloos volgen.

    Meer informatie en antwoorden op veelgestelde vragen kun je vinden op onze STAP-pagina.


  • Stel ik krijg het STAP-budget niet toegekend, kan ik mijn inschrijving dan kosteloos annuleren?

    Wanneer je het STAP-budget in eerste instantie niet krijgt toegewezen en/of het STAP-budget reeds in het tijdvak is verbruikt, dan zit je nergens aan vast. Je kunt je inschrijving dan kosteloos annuleren. Mocht het STAP-budget in het tijdvak op zijn dan kunnen we je uiteraard altijd ondersteunen bij een nieuwe aanvraag in een nieuw tijdvak.


  • Ik heb enige ervaring. Welk niveau kan ik het best volgen?

    Het merendeel van onze trainingen is zonder voorkennis te volgen. Heb je al enige ervaring en twijfel je over welk niveau je het best kunt volgen? Bekijk dan de leerdoelen en onderwerpen van de training. Kun je bij vrijwel ieder van de leerdoelen/onderwerpen een vinkje zetten omdat je de kennis beheerst dan kun je het best een gevorderden training volgen.

    Je kunt uiteraard altijd contact met ons opnemen om te kijken welke training het best bij je past.


  • Kan ik ook na de trainingsdag(en) met vragen bij jullie terecht?

    Mocht je in de dagen, weken, maanden, jaren na het volgen van de training nog vragen hebben en/of advies wensen, dan kun je altijd bij ons terecht. We begrijpen als geen ander dat wanneer je de nieuw opgedane kennis in de praktijk gaat brengen vragen kunnen opspelen. Aangezien je bekend bent met de trainer kun je direct met hem/haar contact opnemen om je vraag voor te leggen.