Mailchimp is een van de meest populaire e-mailmarketing tools in de markt. En niet voor niets! Gebruiksvriendelijkheid, een aantrekkelijk prijskaartje en de vele functionaliteiten maken van Mailchimp de perfecte en meest complete e-mailmarketing tool voor zowel beginners als gevorderden.
In de Mailchimp specialist training verkrijg je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in Mailchimp. Alle basis- als de meer geavanceerde facetten passeren in de Mailchimp specialist training de revue. Met de opgedane inzichten kun je je Mailchimp campagnes (nieuwsbrieven) tot in diepte inrichten, analyseren en optimaliseren.
Direct resultaat
- Je kunt Mailchimp templates maken en de functionaliteiten testen in verschillende e-mail clients.
- Je kunt contacten importeren en lijsten maken voor verzending.
- Je kunt na deze training een perfecte Mailchimp nieuwsbrief maken.
- Je verkrijgt informatie over de verschillende soorten formulieren en hoe je ze aanmaakt.
- Je leert welke soorten profielvelden er zijn en hoe je ze in kunt zetten voor de personalisatie van mailings.
- Je doet kennis op over de AVG en waar je rekening mee moet houden in Mailchimp.
- Je kunt rapportages aflezen in Mailchimp en weet hoe je het resultaat terugziet in Google Analytics.
- Je weet hoe je de Mailchimp Content Studio kunt gebruiken.
- Je kunt Mailchimp automations, triggers en follow-up mails opzetten.
- Je leert hoe je een database in Mailchimp het beste kunt opschonen en onderhouden.
- Je kunt meer resultaat uit jouw contacten halen met dataverrijking.
- Je verkrijgt kennis over nieuwe features zoals Customer Journey, Survey, Social post en Website.
- Je kunt A/B- en multivariate testen inzetten om je e-mail resultaten te optimaliseren.
- De training wordt gebaseerd op het eigen Mailchimp account (en aanvullend je vragen), zodat je direct tijdens de training aan de slag kunt.
- Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname, je mag je dan een ware Mailchimp expert noemen.
Opbouw van de training
De Mailchimp specialist training bestaat uit twee trainingsdagen en is samengesteld op basis van twee trainingen die perfect op elkaar aansluiten:
Programma
Dag 1
- Introductie in Mailchimp.
- E-mail templates: (dynamische) blokken, styling en testen.
- Importeren van contacten en maken van lijsten (CRM).
- Verzending van campagnes (nieuwsbrieven).
- Formulieren opmaken en integreren op je website.
- Profielvelden van contacten en toepassen van personalisatie.
- Mailchimp en de AVG.
- Mailchimp Content Studio.
- Rapportages analyseren in Mailchimp en Google Analytics.
- E-mailmarketing do’s en dont’s (o.a. best practices voor afzendadres/naam, onderwerpregel, tijd van verzending).
Dag 2
- Inrichten van Customer journey/Mailchimp automations op basis van datum, aankoop, gedrag en profielinformatie.
- Praktijkvoorbeelden van Mailchimp automations.
- Slim werken met tags, groups en segmenten.
- Database onderhoud (list hygiëne) en inrichting.
- Meer uit je huidige contacten halen in Mailchimp (dataverrijking).
- A/B- en multivariate testen.
- Nieuwe features in Mailchimp (social media tools, surveys, landingspagina’s en meer).
- Integratie van Mailchimp met andere applicaties en software.
Doelgroep
Wil je zelf aan de knoppen leren draaien of juist meer inzicht verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze training geschikt voor jou. Douro Media is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.
Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit. Ontdek direct hoe cursisten de training hebben beoordeeld
Voorkennis
Voorkennis van Mailchimp is niet noodzakelijk.
Trainer
|
Judith HompeJudith is al ruim 13 jaar bezig met (online) ondernemen. E-mailmarketing met al de facetten die daarbij komen heeft daarin haar speciale aandacht. Het is namelijk ontzettend waardevol om e-mailmarketing op een bij jou passende manier in te richten. Judith helpt je in de training met praktische tips waar je meteen mee aan de slag kunt. Lees meer over Judith |
Trainingsdata
Ma 5 en 12 jun 2023van 10.00 tot 16.00 |
Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Ma 5 en 12 jun 2023van 10.00 tot 16.00 |
Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Ma 21 en 28 aug 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Ma 21 en 28 aug 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Di 24 en 31 okt 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Di 24 en 31 okt 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Ma 4 en 11 dec 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Ma 4 en 11 dec 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Ma 5 en 12 jun 2023van 10.00 tot 16.00 |
Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Ma 21 en 28 aug 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Di 24 en 31 okt 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Ma 4 en 11 dec 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Ma 5 en 12 jun 2023van 10.00 tot 16.00 |
Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Ma 21 en 28 aug 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Di 24 en 31 okt 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Ma 4 en 11 dec 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Hebben meerdere collega’s dezelfde leerwensen?
Ga voor een incompany training
Door te kiezen voor een incompany training maken alle collega’s direct dezelfde ontwikkeling door, ontvang je concrete tips en verbeterpunten voor jullie Mailchimp account en kan de training volledig op maat worden aangeboden. Al vanaf drie deelnemers komen wij graag langs. Lees meer over een incompany training
Mailchimp specialist training
Eerstvolgende training
Start gegarandeerd | |
Ma 5 en 12 jun 2023 | |
in Rosmalen óf | |
Virtueel | |
Bekijk alle data |
Voor 1.125,- |
(excl. BTW) |
|
Inschrijven | Optie nemen |
Aanmelden met 1.000,- STAP-budget |
2 dagen van 10.00 – 16.00 uur | |
Klassikaal (fysiek) óf virtueel | |
Maximaal 8 personen | |
Inclusief studiemateriaal | |
Inclusief drinken en heerlijke lunch | |
Certificaat van deelname |
-
Hoe kan ik het STAP-budget aanvragen?
Je kunt één keer per kalenderjaar het STAP-budget toegekend krijgen. Het is daarbij niet van belang of je het maximale subsidie budget hebt aangevraagd. Je kunt alle stappen terugvinden op onze STAP-budget pagina.
-
Wanneer kan ik het STAP-budget aanvragen?
Op 3 juli 2023 start de eerstvolgende aanvraagronde voor trainingen die starten tussen 31 juli 2023 en 3 maart 2024. Na inschrijving voor een training ontvang je van ons het daarvoor benodigde STAP-aanmeldingsbewijs. Tevens informeren we je uitgebreid welke stappen je dient te nemen om het STAP-budget aan te vragen.
-
Wat als ik het STAP-budget niet verkrijg?
Wanneer je het STAP-budget niet krijgt toegewezen en/of het STAP-budget reeds in het tijdvak is verbruikt, dan zit je nergens aan vast. Je kunt je inschrijving dan kosteloos annuleren óf natuurlijk doorzetten naar een volgend tijdvak.
-
De training die ik wil volgen kost meer dan € 1.000 (incl. BTW). Kan ik of mijn werkgever meebetalen?
Wanneer een training meer dan € 1.000 (incl. BTW) kost dan dien je het restbedrag zelf of door je werkgever te (laten) betalen. Het STAP-budget wordt uiteraard in mindering gebracht op de trainingskosten. Je (werkgever) ontvangt dan een separate factuur voor het resterende bedrag.
-
Kan ik het STAP-budget verdelen over meerdere trainingen?
Nee, dat is helaas niet mogelijk.
Wij verzorgen al onze trainingen hybride, waardoor je bij je inschrijving kunt kiezen voor klassikale of virtuele deelname aan de training.
De training wordt klassikaal (bij ons op locatie) gegeven. Wil je dezelfde training liever virtueel volgen? Neem dan vanuit je (thuis)werkplek digitaal deel aan de reguliere klassikale training. We garanderen dezelfde kwaliteit en bovendien kun je altijd tussentijds switchen van virtueel naar klassikaal en andersom. Lees meer