Wil je leren hoe je social media effectiever kunt inzetten in de marketingmix? In deze training geven we je inzicht in de mogelijkheden van verschillende social media kanalen en hoe je jezelf als organisatie daarop professioneel presenteert. Je leert met welke posts en teksten je jouw doelgroep optimaal bereikt, hoe je volgers krijgt, hoe je deze activeert en hoe je echte fans maakt van je volgers, gebruikers en klanten. Ook leer je hoe je door goed geschreven content beter vindbaar en zichtbaar wordt.
Direct resultaat
- Je haalt meer rendement uit de social media kanalen die je organisatie nu inzet.
- Je leert alle technieken en krijgt bouwstenen om aantrekkelijke en effectieve teksten te schrijven voor social media kanalen als Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn.
- Je krijgt uitleg over de verschillende kanalen en do’s en dont’s per kanaal.
- Je leert keuzes te maken welk social media kanaal het beste past bij je contentstrategie en behoeften van je doelgroep.
- Je leert hoe je de juiste tone of voice bepaald per kanaal.
- Je leert hoe je door goed geschreven content beter vindbaar en zichtbaar wordt bij je doelgroep.
- Je leert welke hashtags je waar en wanneer gebruikt om het bereik te vergroten binnen je doelgroep.
- Je leert hoe je een contentplanning opstelt.
- Je krijgt praktische voorbeelden, handvatten en handige tools mee die je direct kunt gaan toepassen.
- Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.
Programma
- Do’s en dont’s voor goede social posts.
- In kaart brengen van de behoeften van je doelgroep op social media.
- Tone of voice voor jouw doelgroep bepalen.
- Cialdini op social media: verleidingsprincipes om mensen te activeren.
- Belang van algoritme en hashtags.
- Het schrijven van een effectieve tekst voor social media + call to action.
- Het opmaken van een post (ook video/beeld) voor social media.
- Content posten, reageren en engagen.
- Content recyclen.
- Contentkalender.
- Resultaten meten en bijstellen.
Doelgroep
De training schrijven voor social media is bedoeld voor iedereen die social media inzet voor marketing en/of communicatie. Douro Media is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.
Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit. Ontdek direct hoe cursisten de training hebben beoordeeld
Voorkennis
Voorkennis van schrijven voor social media is niet noodzakelijk.
Trainer
|
Linda HovestadAls marketing consultant helpt Linda organisaties bij het ontwikkelen van de marketingstrategie en hun positionering die vervolgens worden vertaald naar onderscheidende proposities en online campagnes. Om jezelf als organisatie op de juiste manier te kunnen positioneren is het belangrijk dat je weet waar je voor staat, wat je kernwaarden en drijfveren zijn, wat jou uniek maakt, zodat je vanuit je Why het juiste verhaal verteld aan je doelgroep. Storytelling is hiervoor de ideale tool. En de basis voor een winnende contentstrategie. Linda geeft je dan ook de tools, kennis, inspirerende voorbeelden en technieken mee om direct na de training met storytelling aan de slag te gaan binnen je organisatie. Lees meer over Linda |
Trainingsdata
Ma 17 apr 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Ma 17 apr 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Wo 21 jun 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Wo 21 jun 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Ma 28 aug 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Ma 28 aug 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Vr 27 okt 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Vr 27 okt 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Ma 18 dec 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Ma 18 dec 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Ma 17 apr 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Wo 21 jun 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Ma 28 aug 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Vr 27 okt 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Ma 18 dec 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Ma 17 apr 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Wo 21 jun 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Ma 28 aug 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Vr 27 okt 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Ma 18 dec 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Hebben meerdere collega’s dezelfde leerwensen?
Ga voor een incompany training
Door te kiezen voor een incompany training maken alle collega’s direct dezelfde ontwikkeling door, ontvang je concrete tips en verbeterpunten voor voor het laten groeien van jullie bedrijf of idee en kan de training volledig op maat worden aangeboden. Al vanaf drie deelnemers komen wij graag langs. Lees meer over een incompany training
Schrijven voor social media training
Eerstvolgende training
Ma 17 apr 2023 | |
in Rosmalen óf | |
Virtueel | |
Bekijk alle data |
Voor 595,- |
(excl. BTW) |
|
Inschrijven | Optie nemen |
Kosteloos aanmelden met STAP-budget |
1 dag van 10.00 – 16.00 uur | |
Klassikaal (fysiek) óf virtueel | |
Maximaal 8 personen | |
Inclusief studiemateriaal | |
Inclusief drinken en heerlijke lunch | |
Certificaat van deelname |
-
Hoe kan ik het STAP-budget aanvragen?
Je kunt één keer per kalenderjaar het STAP-budget toegekend krijgen. Het is daarbij niet van belang of je het maximale subsidie budget hebt aangevraagd. Je kunt alle stappen terugvinden op onze STAP-budget pagina.
-
Wanneer kan ik het STAP-budget aanvragen?
Op 1 mei 2023 start de eerstvolgende aanvraagronde voor trainingen die starten tussen 29 mei en 30 september 2023. Na inschrijving voor een training ontvang je van ons het daarvoor benodigde STAP-aanmeldingsbewijs. Tevens informeren we je uitgebreid welke stappen je dient te nemen om het STAP-budget aan te vragen.
-
Wat als ik het STAP-budget niet verkrijg?
Wanneer je het STAP-budget niet krijgt toegewezen en/of het STAP-budget reeds in het tijdvak is verbruikt, dan zit je nergens aan vast. Je kunt je inschrijving dan kosteloos annuleren óf natuurlijk doorzetten naar een volgend tijdvak.
-
De training die ik wil volgen kost meer dan € 1.000 (incl. BTW). Kan ik of mijn werkgever meebetalen?
Wanneer een training meer dan € 1.000 (incl. BTW) kost dan dien je het restbedrag zelf of door je werkgever te (laten) betalen. Het STAP-budget wordt uiteraard in mindering gebracht op de trainingskosten. Je (werkgever) ontvangt dan een separate factuur voor het resterende bedrag.
-
Kan ik het STAP-budget verdelen over meerdere trainingen?
Nee, dat is helaas niet mogelijk.
Wij verzorgen al onze trainingen hybride, waardoor je bij je inschrijving kunt kiezen voor klassikale of virtuele deelname aan de training.
De training wordt klassikaal (bij ons op locatie) gegeven. Wil je dezelfde training liever virtueel volgen? Neem dan vanuit je (thuis)werkplek digitaal deel aan de reguliere klassikale training. We garanderen dezelfde kwaliteit en bovendien kun je altijd tussentijds switchen van virtueel naar klassikaal en andersom. Lees meer