Social advertising training

> Trainingen > Social media > Advertising training


Adverteren via de sociale kanalen Facebook, Instagram en LinkedIn is een interessante manier om je doelgroep te bereiken. Je kunt zowel consumenten als professionals (bedrijven) bereiken op basis van een divers pakket aan targetingopties. Door gerichte advertenties genereer je waardevolle leads, verkopen en verhoog je de naamsbekendheid.

In de social advertising training verkrijg je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in de advertentie mogelijkheden van Facebook, Instagram én LinkedIn. Alle basis- als de meer geavanceerde facetten passeren in de social advertising training de revue. Met de opgedane inzichten kun je je Facebook, Instagram en LinkedIn advertising campagnes tot in diepte inrichten, analyseren en optimaliseren.


Direct resultaat

  • Je kunt de belangrijke doelstelling(en), doelgroep(en) en strategie(ën) van je Facebook, Instagram en LinkedIn advertising activiteiten bepalen.
  • Je verkrijgt inzicht in de belangrijke company page voorwaarden om het LinkedIn bedrijfsprofiel te optimaliseren.
  • Je verkrijgt inzicht in hoe je goed converterende content, foto’s en video’s kunt creëren.
  • Je verkrijgt diepgaande kennis over Facebook (Ad platform), Instagram en LinkedIn advertising, zodat je zelf campagnes kunt opzetten en geavanceerd kunt inrichten.
  • Je kunt binnen Instagram zogeheten Visuals en Stories advertentie campagnes structureren en optimaliseren.
  • Je kunt binnen de campagnemanager alle vormen van LinkedIn advertentie campagnes structureren en optimaliseren.
  • Je kunt de belangrijke Facebook, Instagram en LinkedIn advertentie activiteiten meetbaar maken en interpreteren.
  • Je kunt campagnes via een volledige online verkoop funnel opzetten en met een experimentele strategie het rendement maximaliseren.
  • Je kunt geavanceerde mogelijkheden als remarketing, in-debt Look-a-like- en Custom audiences inzetten.
  • Op basis van grondige geavanceerde statistische analyses leer je kansen ontdekken, zodat je het rendement van de campagne kunt verhogen.
  • De training wordt gebaseerd op het eigen Facebook, Instagram en LinkedIn account (en aanvullend je vragen), zodat je direct tijdens en na de training met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.
  • Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.


Opbouw van de training

De social advertising training bestaat uit drie trainingsdagen en is samengesteld op basis van drie trainingen die perfect op elkaar aansluiten:


Programma

Dag 1

  • Introductie in Facebook & Instagram advertising.
  • Doelstelling(en), doelgroep(en) en strategie(ën) bepalen.
  • Content:
    – Creëren van goed converterende content.
    – Gebruik van foto’s en video’s (tips en tools).
  • Facebook Ad platform:
    – Structuur van advertentie campagnes.
    – Facebook Business Manager.
    – Doelstelling(en), doelgroep(en), budget en content bepalen.
  • Instagram Advertising:
    – Nuances ten opzichte van Facebook.
    – Visuals en Stories Ads.
  • Installeren van de conversie pixels.


Dag 2

  • Rendement maximaliseren via de experimentele strategie (o.a. A/B testen).
  • Geavanceerde campagne-instellingen (o.a. automatische- en geavanceerde biedstrategieën en advertentieplanning).
  • Ads opzetten via volledige online verkoop funnel.
  • Resultaten analyseren en optimaliseren (o.a. segmenteren en de beoordeling van ratioscores).
  • Inzetten van remarketing.
  • Inzetten van in-debt Look-a-like audiences en Custom audiences.
  • Toepassen van de doelgroep statistieken tool om direct potentiële klanten te targeten.
  • Geavanceerde mogelijkheden van de tracking pixels.
  • Leren omgaan met het effect van de iOS 14 update.
  • Tips en tricks ter bevordering van het rendement van campagnes.


Dag 3

  • Introductie in LinkedIn advertising.
  • Doelstelling(en), doelgroep(en) en strategie(ën) bepalen.
  • Optimaliseren van je huidige company page.
  • Content:
    – Creëren van goed converterende content.
    – Gebruik van foto’s en video’s (tips en tools).
  • Campagnemanager:
    – Structuur van advertentie campagnes.
    – Verschillende targetingopties.
    – LinkedIn follow & text ads, sponsored InMail.
    – Sponsored updates.
  • Adverteren als een pro:
    – Conversie pixels.
    – Retargeting.
    – A/B testen.
  • Statistieken en dashboards analyseren.


Doelgroep

Wil je zelf aan de knoppen leren draaien of juist meer inzicht verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze training geschikt voor jou. Douro Media is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.

Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit. Ontdek direct hoe cursisten de training hebben beoordeeld


Voorkennis

Voorkennis van social advertising is niet noodzakelijk.


Trainer

bilal mousaoui

Bilal Mousaoui

Vanuit jarenlange ervaring heeft Bilal reeds tientallen bedrijven (waaronder Philips, Bolsius en BookSpot) kunnen ondersteunen om middels de kracht van social media meer omzet te genereren en te groeien als bedrijf. Als trainer ligt zijn kracht in de diepgang van de online advertentie platformen en het bereiken van de ideale doelgroep om deze groep te overtuigen om over te gaan op een conversie. Lees meer over Bilal


Trainingsdata

Do 29 jun, 6 en 13 jul 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Do 29 jun, 6 en 13 jul 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Wo 30 aug, 6 en 13 sep 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Wo 30 aug, 6 en 13 sep 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Do 28 sep, 5 en 12 okt 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Do 28 sep, 5 en 12 okt 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Wo 1, 8 en 15 nov 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Wo 1, 8 en 15 nov 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Do 7, 14 en 21 dec 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Do 7, 14 en 21 dec 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen
Do 29 jun, 6 en 13 jul 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Wo 30 aug, 6 en 13 sep 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Do 28 sep, 5 en 12 okt 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Wo 1, 8 en 15 nov 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Do 7, 14 en 21 dec 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen
Do 29 jun, 6 en 13 jul 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Wo 30 aug, 6 en 13 sep 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Do 28 sep, 5 en 12 okt 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Wo 1, 8 en 15 nov 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Do 7, 14 en 21 dec 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen



Hebben meerdere collega’s dezelfde leerwensen?

Ga voor een incompany training

Door te kiezen voor een incompany training maken alle collega’s direct dezelfde ontwikkeling door, ontvang je concrete tips en verbeterpunten voor jullie Facebook, Instagram en LinkedIn accounts en kan de training volledig op maat worden aangeboden. Al vanaf drie deelnemers komen wij graag langs. Lees meer over een incompany training



Social advertising training

Eerstvolgende training

Do 29 jun, 6 en 13 jul 2023
in Rosmalen óf
Virtueel
Bekijk alle data

Voor 1.675,-

(excl. BTW)

Inschrijven Optie nemen
Aanmelden met 1.000,- STAP-budget


Kenmerken

3 dagen van 10.00 – 16.00 uur
Klassikaal (fysiek) óf virtueel
Maximaal 8 personen
Inclusief studiemateriaal
Inclusief drinken en heerlijke lunch
Certificaat van deelname



Brochure downloaden


STAP-budget veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik het STAP-budget aanvragen?

    Je kunt één keer per kalenderjaar het STAP-budget toegekend krijgen. Het is daarbij niet van belang of je het maximale subsidie budget hebt aangevraagd. Je kunt alle stappen terugvinden op onze STAP-budget pagina.

  • Wanneer kan ik het STAP-budget aanvragen?

    Op 3 juli 2023 start de eerstvolgende aanvraagronde voor trainingen die starten tussen 31 juli 2023 en 3 maart 2024. Na inschrijving voor een training ontvang je van ons het daarvoor benodigde STAP-aanmeldingsbewijs. Tevens informeren we je uitgebreid welke stappen je dient te nemen om het STAP-budget aan te vragen.

  • Wat als ik het STAP-budget niet verkrijg?

    Wanneer je het STAP-budget niet krijgt toegewezen en/of het STAP-budget reeds in het tijdvak is verbruikt, dan zit je nergens aan vast. Je kunt je inschrijving dan kosteloos annuleren óf natuurlijk doorzetten naar een volgend tijdvak.

  • De training die ik wil volgen kost meer dan € 1.000 (incl. BTW). Kan ik of mijn werkgever meebetalen?

    Wanneer een training meer dan € 1.000 (incl. BTW) kost dan dien je het restbedrag zelf of door je werkgever te (laten) betalen. Het STAP-budget wordt uiteraard in mindering gebracht op de trainingskosten. Je (werkgever) ontvangt dan een separate factuur voor het resterende bedrag.

  • Kan ik het STAP-budget verdelen over meerdere trainingen?

    Nee, dat is helaas niet mogelijk.


Kies voor klassikaal of virtueel

Wij verzorgen al onze trainingen hybride, waardoor je bij je inschrijving kunt kiezen voor klassikale of virtuele deelname aan de training.

De training wordt klassikaal (bij ons op locatie) gegeven. Wil je dezelfde training liever virtueel volgen? Neem dan vanuit je (thuis)werkplek digitaal deel aan de reguliere klassikale training. We garanderen dezelfde kwaliteit en bovendien kun je altijd tussentijds switchen van virtueel naar klassikaal en andersom. Lees meer



Trainingen van Douro Media zijn uniek



Persoonlijke bedrijfscase

Gebruik je eigen website(s) en/of account(s) om tot de beste inzichten te komen

Kleine groepen

Groepen van max. 8 personen met veel persoonlijke aandacht en interactie

Toptrainers

Zeer ervaren en gekwalificeerde trainers uit de praktijk

Beste Opleider van NL

6 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland

Niets geleerd geld terug

Niets geleerd? Dan vergoeden wij de volledige training

Perfecte nazorg

Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies

Cursisten passen nieuwe kennis bij mooie organisaties toe

t-mobile
gemeente amsterdam
abn amro
rode kruis

Tips specifiek voor jouw bedrijf


Ondanks dat de training in groepsvorm is gegeven, weet de trainer toch veel één op één tips te geven die specifiek voor jouw bedrijf of branche van toepassing zijn, helemaal top!

new heroes
Rosanne Weerd
New Heroes, content manager
10

Lekker praktisch


Met veel plezier deelgenomen aan de training Facebook/Instagram. Lekker praktisch, direct bruikbaar. Dennis is een prettige, vriendelijke gastheer en Martijn’s enthousiasme werkt aanstekelijk. Leuke training met veel fijne tips. Aanrader!

mosadex
Angelique Derks
Mosadex, manager corporate communicatie
8

Aangename en leerzame training


De trainer combineerde zijn kennis, enthousiasme en belangstelling naar iedere cursist wat resulteerde in een heel aangename en leerzame training.

wildeman media
Wilco Splinter
Wildeman Media, marketing & communicatie
10

Onze trainingen worden vanuit 682 reviews beoordeeld met een 9,6

Lees meer reviews

Iets nog onduidelijk?

Overleg met opleidingsadviseur Dennis

Kijk eens bij de veelgestelde vragen

dennis mickers
  • Kan ik voor deze training gebruik maken van het STAP-budget?

    Jazeker! Het STAP-budget is voor werkenden (in loondienst of als ondernemer/ZZP’er) én werkzoekenden. Oftewel ieder persoon die een band heeft met de Nederlandse arbeidsmarkt.

    Alle trainingen van Douro Media zijn opgenomen in het STAP-scholingsregister van de overheid. Je kunt het € 1.000,- STAP-budget inzetten als korting voor een van onze trainingen of 65% daarvan zelfs kosteloos volgen.

    Meer informatie en antwoorden op veelgestelde vragen kun je vinden op onze STAP-pagina.


  • Stel ik krijg het STAP-budget niet toegekend, kan ik mijn inschrijving dan kosteloos annuleren?

    Wanneer je het STAP-budget in eerste instantie niet krijgt toegewezen en/of het STAP-budget reeds in het tijdvak is verbruikt, dan zit je nergens aan vast. Je kunt je inschrijving dan kosteloos annuleren. Mocht het STAP-budget in het tijdvak op zijn dan kunnen we je uiteraard altijd ondersteunen bij een nieuwe aanvraag in een nieuw tijdvak.


  • Ik heb enige ervaring. Welk niveau kan ik het best volgen?

    Het merendeel van onze trainingen is zonder voorkennis te volgen. Heb je al enige ervaring en twijfel je over welk niveau je het best kunt volgen? Bekijk dan de leerdoelen en onderwerpen van de training. Kun je bij vrijwel ieder van de leerdoelen/onderwerpen een vinkje zetten omdat je de kennis beheerst dan kun je het best een gevorderden training volgen.

    Je kunt uiteraard altijd contact met ons opnemen om te kijken welke training het best bij je past.


  • Kan ik ook na de trainingsdag(en) met vragen bij jullie terecht?

    Mocht je in de dagen, weken, maanden, jaren na het volgen van de training nog vragen hebben en/of advies wensen, dan kun je altijd bij ons terecht. We begrijpen als geen ander dat wanneer je de nieuw opgedane kennis in de praktijk gaat brengen vragen kunnen opspelen. Aangezien je bekend bent met de trainer kun je direct met hem/haar contact opnemen om je vraag voor te leggen.