Social advertising training

> Trainingen > Social media > Advertising training


Adverteren via de sociale kanalen Facebook, Instagram en LinkedIn is een interessante manier om je doelgroep te bereiken. Je kunt zowel consumenten als professionals (bedrijven) bereiken op basis van een divers pakket aan targetingopties. Door gerichte advertenties genereer je waardevolle leads, verkopen en verhoog je de naamsbekendheid.

In de social advertising training verkrijg je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in de advertentie mogelijkheden van Facebook, Instagram én LinkedIn. Alle basis- als de meer geavanceerde facetten passeren in de social advertising training de revue. Met de opgedane inzichten kun je je Facebook, Instagram en LinkedIn advertising campagnes tot in diepte inrichten, analyseren en optimaliseren.


Direct resultaat

  • Je kunt de belangrijke doelstelling(en), doelgroep(en) en strategie(ën) van je Facebook, Instagram en LinkedIn advertising activiteiten bepalen.
  • Je verkrijgt inzicht in de belangrijke company page voorwaarden om het LinkedIn bedrijfsprofiel te optimaliseren.
  • Je verkrijgt inzicht in hoe je goed converterende content, foto’s en video’s kunt creëren.
  • Je verkrijgt diepgaande kennis over Facebook (Ad platform), Instagram en LinkedIn advertising, zodat je zelf campagnes kunt opzetten en geavanceerd kunt inrichten.
  • Je kunt binnen Instagram zogeheten Visuals en Stories advertentie campagnes structureren en optimaliseren.
  • Je kunt binnen de campagnemanager alle vormen van LinkedIn advertentie campagnes structureren en optimaliseren.
  • Je kunt de belangrijke Facebook, Instagram en LinkedIn advertentie activiteiten meetbaar maken en interpreteren.
  • Je kunt campagnes via een volledige online verkoop funnel opzetten en met een experimentele strategie het rendement maximaliseren.
  • Je kunt geavanceerde mogelijkheden als remarketing, in-debt Look-a-like- en Custom audiences inzetten.
  • Op basis van grondige geavanceerde statistische analyses leer je kansen ontdekken, zodat je het rendement van de campagne kunt verhogen.
  • De training wordt gebaseerd op het eigen Facebook, Instagram en LinkedIn account (en aanvullend je vragen), zodat je direct tijdens en na de training met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.
  • Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.


Opbouw van de training

De social advertising training bestaat uit drie trainingsdagen en is samengesteld op basis van drie trainingen die perfect op elkaar aansluiten:


Programma

Dag 1

  • Introductie in Facebook & Instagram advertising.
  • Doelstelling(en), doelgroep(en) en strategie(ën) bepalen.
  • Content:
    – Creëren van goed converterende content.
    – Gebruik van foto’s en video’s (tips en tools).
  • Facebook Ad platform:
    – Structuur van advertentie campagnes.
    – Facebook Business Manager.
    – Doelstelling(en), doelgroep(en), budget en content bepalen.
  • Instagram Advertising:
    – Nuances ten opzichte van Facebook.
    – Visuals en Stories Ads.
  • Installeren van de conversie pixels.


Dag 2

  • Rendement maximaliseren via de experimentele strategie (o.a. A/B testen).
  • Geavanceerde campagne-instellingen (o.a. automatische- en geavanceerde biedstrategieën en advertentieplanning).
  • Ads opzetten via volledige online verkoop funnel.
  • Resultaten analyseren en optimaliseren (o.a. segmenteren en de beoordeling van ratioscores).
  • Inzetten van remarketing.
  • Inzetten van in-debt Look-a-like audiences en Custom audiences.
  • Toepassen van de doelgroep statistieken tool om direct potentiële klanten te targeten.
  • Geavanceerde mogelijkheden van de tracking pixels.
  • Tips en tricks ter bevordering van het rendement van campagnes.


Dag 3

  • Introductie in LinkedIn advertising.
  • Doelstelling(en), doelgroep(en) en strategie(ën) bepalen.
  • Optimaliseren van je huidige company page.
  • Content:
    – Creëren van goed converterende content.
    – Gebruik van foto’s en video’s (tips en tools).
  • Campagnemanager:
    – Structuur van advertentie campagnes.
    – Verschillende targetingopties.
    – LinkedIn follow & text ads, sponsored InMail.
    – Sponsored updates.
  • Adverteren als een pro:
    – Conversie pixels.
    – Retargeting.
    – A/B testen.
  • Statistieken en dashboards analyseren.


Doelgroep

Wil je zelf aan de knoppen leren draaien of juist meer inzicht verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze training geschikt voor jou. Douro Media is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.

Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit. Ontdek direct hoe cursisten de training hebben beoordeeld


Voorkennis

Voorkennis van social advertising is niet noodzakelijk.


Trainer

bilal mousaoui

Bilal Mousaoui

Vanuit jarenlange ervaring heeft Bilal reeds tientallen bedrijven (waaronder Philips, Bolsius en BookSpot) kunnen ondersteunen om middels de kracht van social media meer omzet te genereren en te groeien als bedrijf. Als trainer ligt zijn kracht in de diepgang van de online advertentie platformen en het bereiken van de ideale doelgroep om deze groep te overtuigen om over te gaan op een conversie. Lees meer over Bilal


Trainingsdata

Di 14, 21 en 28 sep 2021
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Di 14, 21 en 28 sep 2021
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Do 11, 18 en 25 nov 2021
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Do 11, 18 en 25 nov 2021
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Di 7, 14 en 21 dec 2021
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Di 7, 14 en 21 dec 2021
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen
Di 14, 21 en 28 sep 2021
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Do 11, 18 en 25 nov 2021
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Di 7, 14 en 21 dec 2021
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen
Di 14, 21 en 28 sep 2021
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Do 11, 18 en 25 nov 2021
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Di 7, 14 en 21 dec 2021
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen



Andere trainingsmogelijkheden

Incompany

Hebben meerdere collega’s in de organisatie dezelfde leerwens? Door te kiezen voor een incompany training maken alle collega’s direct dezelfde ontwikkeling door, ontvang je concrete tips en verbeterpunten voor je social media accounts en kan de training volledig op maat worden aangeboden. Al vanaf drie deelnemers komen wij graag langs. Ontdek meer informatie over een incompany training

1 op 1

Wil je tijdens de training volledig inzoomen op jouw bedrijfscase en daarin alle tijd met de trainer hebben? Kies dan voor een een-op-een training. Voor ieder van onze trainingen is het mogelijk om deze individueel te volgen. Wanneer je interesse hebt kun je de een-op-een training optie kiezen in het inschrijfformulier. In nader overleg bepalen we dan je wensen en een trainingsdatum.



Social advertising training

Eerstvolgende training

Di 14, 21 en 28 sep 2021
in Rosmalen óf
Virtueel
Bekijk alle data

Voor 1.485,-

(excl. BTW)

√ Betaal via factuur, iDEAL of in termijnen

Inschrijven


Optie nemen


Kenmerken

3 dagen van 10.00 – 16.00 uur
Klassikaal (fysiek) óf virtueel
2 tot maximaal 6 personen
Inclusief studiemateriaal
Inclusief drinken en heerlijke lunch
Certificaat van deelname
Veilig en verantwoord (coronaprotocol)



Brochure downloaden


Kies voor klassikaal of virtueel

Wij vinden het belangrijk dat je leert op de manier die bij jou past. Daarom kan je bij je inschrijving kiezen voor klassikaal of virtueel. Ga je voor klassikaal? Wij zorgen voor een veilige leeromgeving, met duidelijke hygiëneregels op 1,5 meter afstand.

Wil je de training liever virtueel volgen? Neem dan vanuit je (thuis)werkplek digitaal deel aan de reguliere klassikale training. We garanderen dezelfde kwaliteit en bovendien kun je altijd tussentijds switchen van virtueel naar klassikaal en andersom. Lees meer



Trainingen van Douro Media zijn uniek



Persoonlijke bedrijfscase

Gebruik je eigen account om tot de beste inzichten te komen

Kleine groepen

Groepen van 2-6 personen met veel persoonlijke aandacht en interactie

Toptrainers

Zeer ervaren en gekwalificeerde trainers uit de praktijk

Beste Opleider van NL

4 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland

Niets geleerd geld terug

Niets geleerd? Dan vergoeden wij de volledige training

Perfecte nazorg

Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies

Cursisten passen nieuwe kennis bij mooie organisaties toe

t-mobile
gemeente amsterdam
abn amro
rode kruis

Tips specifiek voor jouw bedrijf


Ondanks dat de training in groepsvorm is gegeven, weet de trainer toch veel één op één tips te geven die specifiek voor jouw bedrijf of branche van toepassing zijn, helemaal top!

new heroes
Rosanne Weerd
New Heroes, content manager
10

Lekker praktisch


Met veel plezier deelgenomen aan de training Facebook/Instagram. Lekker praktisch, direct bruikbaar. Dennis is een prettige, vriendelijke gastheer en Martijn’s enthousiasme werkt aanstekelijk. Leuke training met veel fijne tips. Aanrader!

mosadex
Angelique Derks
Mosadex, manager corporate communicatie
8

Aangename en leerzame training


De trainer combineerde zijn kennis, enthousiasme en belangstelling naar iedere cursist wat resulteerde in een heel aangename en leerzame training.

wildeman media
Wilco Splinter
Wildeman Media, marketing & communicatie
10

Onze trainingen worden vanuit 571 reviews beoordeeld met een 9,6

Lees meer reviews

dennis mickers

Nieuwsgierig geworden?

Neem direct contact op met Dennis

Bel direct 073 – 369 0515 of stuur een bericht (en ontvang binnen 1 werkdag een reactie)

    Naam

    E-mailadres

    Bericht