Adverteren via de sociale kanalen Facebook, Instagram en LinkedIn is een interessante manier om je doelgroep te bereiken. Je kunt zowel consumenten als professionals (bedrijven) bereiken op basis van een divers pakket aan targetingopties. Door gerichte advertenties genereer je waardevolle leads, verkopen en verhoog je de naamsbekendheid.
In de social advertising training verkrijg je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in de advertentie mogelijkheden van Facebook, Instagram én LinkedIn. Alle basis- als de meer geavanceerde facetten passeren in de social advertising training de revue. Met de opgedane inzichten kun je je Facebook, Instagram en LinkedIn advertising campagnes tot in diepte inrichten, analyseren en optimaliseren.
Direct resultaat
- Je kunt de belangrijke doelstelling(en), doelgroep(en) en strategie(ën) van je Facebook, Instagram en LinkedIn advertising activiteiten bepalen.
- Je verkrijgt inzicht in de belangrijke company page voorwaarden om het LinkedIn bedrijfsprofiel te optimaliseren.
- Je verkrijgt inzicht in hoe je goed converterende content, foto’s en video’s kunt creëren.
- Je verkrijgt diepgaande kennis over Facebook (Ad platform), Instagram en LinkedIn advertising, zodat je zelf campagnes kunt opzetten en geavanceerd kunt inrichten.
- Je kunt binnen Instagram zogeheten Visuals en Stories advertentie campagnes structureren en optimaliseren.
- Je kunt binnen de campagnemanager alle vormen van LinkedIn advertentie campagnes structureren en optimaliseren.
- Je kunt de belangrijke Facebook, Instagram en LinkedIn advertentie activiteiten meetbaar maken en interpreteren.
- Je kunt campagnes via een volledige online verkoop funnel opzetten en met een experimentele strategie het rendement maximaliseren.
- Je kunt geavanceerde mogelijkheden als remarketing, in-debt Look-a-like- en Custom audiences inzetten.
- Op basis van grondige geavanceerde statistische analyses leer je kansen ontdekken, zodat je het rendement van de campagne kunt verhogen.
- De training wordt gebaseerd op het eigen Facebook, Instagram en LinkedIn account (en aanvullend je vragen), zodat je direct tijdens en na de training met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.
- Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.
Opbouw van de training
De social advertising training bestaat uit drie trainingsdagen en is samengesteld op basis van drie trainingen die perfect op elkaar aansluiten:
- Facebook & Instagram advertising basis training
- Facebook & Instagram advertising gevorderden training
- LinkedIn advertising training
Programma
Dag 1
- Introductie in Facebook & Instagram advertising.
- Doelstelling(en), doelgroep(en) en strategie(ën) bepalen.
- Content:
– Creëren van goed converterende content.
– Gebruik van foto’s en video’s (tips en tools). - Facebook Ad platform:
– Structuur van advertentie campagnes.
– Facebook Business Manager.
– Doelstelling(en), doelgroep(en), budget en content bepalen. - Instagram Advertising:
– Nuances ten opzichte van Facebook.
– Visuals en Stories Ads. - Installeren van de conversie pixels.
Dag 2
- Rendement maximaliseren via de experimentele strategie (o.a. A/B testen).
- Geavanceerde campagne-instellingen (o.a. automatische- en geavanceerde biedstrategieën en advertentieplanning).
- Ads opzetten via volledige online verkoop funnel.
- Resultaten analyseren en optimaliseren (o.a. segmenteren en de beoordeling van ratioscores).
- Inzetten van remarketing.
- Inzetten van in-debt Look-a-like audiences en Custom audiences.
- Toepassen van de doelgroep statistieken tool om direct potentiële klanten te targeten.
- Geavanceerde mogelijkheden van de tracking pixels.
- Leren omgaan met het effect van de iOS 14 update.
- Tips en tricks ter bevordering van het rendement van campagnes.
Dag 3
- Introductie in LinkedIn advertising.
- Doelstelling(en), doelgroep(en) en strategie(ën) bepalen.
- Optimaliseren van je huidige company page.
- Content:
– Creëren van goed converterende content.
– Gebruik van foto’s en video’s (tips en tools). - Campagnemanager:
– Structuur van advertentie campagnes.
– Verschillende targetingopties.
– LinkedIn follow & text ads, sponsored InMail.
– Sponsored updates. - Adverteren als een pro:
– Conversie pixels.
– Retargeting.
– A/B testen. - Statistieken en dashboards analyseren.
Doelgroep
Wil je zelf aan de knoppen leren draaien of juist meer inzicht verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze training geschikt voor jou. Douro Media is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.
Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit. Ontdek direct hoe cursisten de training hebben beoordeeld
Voorkennis
Voorkennis van social advertising is niet noodzakelijk.
Trainer
|
Bilal MousaouiVanuit jarenlange ervaring heeft Bilal reeds tientallen bedrijven (waaronder Philips, Bolsius en BookSpot) kunnen ondersteunen om middels de kracht van social media meer omzet te genereren en te groeien als bedrijf. Als trainer ligt zijn kracht in de diepgang van de online advertentie platformen en het bereiken van de ideale doelgroep om deze groep te overtuigen om over te gaan op een conversie. Lees meer over Bilal |
Trainingsdata
Do 29 jun, 6 en 13 jul 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Do 29 jun, 6 en 13 jul 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Wo 30 aug, 6 en 13 sep 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Wo 30 aug, 6 en 13 sep 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Do 28 sep, 5 en 12 okt 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Do 28 sep, 5 en 12 okt 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Wo 1, 8 en 15 nov 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Wo 1, 8 en 15 nov 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Do 7, 14 en 21 dec 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Do 7, 14 en 21 dec 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Do 29 jun, 6 en 13 jul 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Wo 30 aug, 6 en 13 sep 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Do 28 sep, 5 en 12 okt 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Wo 1, 8 en 15 nov 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Do 7, 14 en 21 dec 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Do 29 jun, 6 en 13 jul 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Wo 30 aug, 6 en 13 sep 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Do 28 sep, 5 en 12 okt 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Wo 1, 8 en 15 nov 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Do 7, 14 en 21 dec 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Hebben meerdere collega’s dezelfde leerwensen?
Ga voor een incompany training
Door te kiezen voor een incompany training maken alle collega’s direct dezelfde ontwikkeling door, ontvang je concrete tips en verbeterpunten voor jullie Facebook, Instagram en LinkedIn accounts en kan de training volledig op maat worden aangeboden. Al vanaf drie deelnemers komen wij graag langs. Lees meer over een incompany training
Social advertising training
Eerstvolgende training
Do 29 jun, 6 en 13 jul 2023 | |
in Rosmalen óf | |
Virtueel | |
Bekijk alle data |
Voor 1.675,- |
(excl. BTW) |
|
Inschrijven | Optie nemen |
Aanmelden met 1.000,- STAP-budget |
3 dagen van 10.00 – 16.00 uur | |
Klassikaal (fysiek) óf virtueel | |
Maximaal 8 personen | |
Inclusief studiemateriaal | |
Inclusief drinken en heerlijke lunch | |
Certificaat van deelname |
-
Hoe kan ik het STAP-budget aanvragen?
Je kunt één keer per kalenderjaar het STAP-budget toegekend krijgen. Het is daarbij niet van belang of je het maximale subsidie budget hebt aangevraagd. Je kunt alle stappen terugvinden op onze STAP-budget pagina.
-
Wanneer kan ik het STAP-budget aanvragen?
Op 3 juli 2023 start de eerstvolgende aanvraagronde voor trainingen die starten tussen 31 juli 2023 en 3 maart 2024. Na inschrijving voor een training ontvang je van ons het daarvoor benodigde STAP-aanmeldingsbewijs. Tevens informeren we je uitgebreid welke stappen je dient te nemen om het STAP-budget aan te vragen.
-
Wat als ik het STAP-budget niet verkrijg?
Wanneer je het STAP-budget niet krijgt toegewezen en/of het STAP-budget reeds in het tijdvak is verbruikt, dan zit je nergens aan vast. Je kunt je inschrijving dan kosteloos annuleren óf natuurlijk doorzetten naar een volgend tijdvak.
-
De training die ik wil volgen kost meer dan € 1.000 (incl. BTW). Kan ik of mijn werkgever meebetalen?
Wanneer een training meer dan € 1.000 (incl. BTW) kost dan dien je het restbedrag zelf of door je werkgever te (laten) betalen. Het STAP-budget wordt uiteraard in mindering gebracht op de trainingskosten. Je (werkgever) ontvangt dan een separate factuur voor het resterende bedrag.
-
Kan ik het STAP-budget verdelen over meerdere trainingen?
Nee, dat is helaas niet mogelijk.
Wij verzorgen al onze trainingen hybride, waardoor je bij je inschrijving kunt kiezen voor klassikale of virtuele deelname aan de training.
De training wordt klassikaal (bij ons op locatie) gegeven. Wil je dezelfde training liever virtueel volgen? Neem dan vanuit je (thuis)werkplek digitaal deel aan de reguliere klassikale training. We garanderen dezelfde kwaliteit en bovendien kun je altijd tussentijds switchen van virtueel naar klassikaal en andersom. Lees meer