Social selling training

> Trainingen > Social selling training


Social selling is niet meer weg te denken en het belang van het goed inzetten van social selling wordt nog altijd steeds belangrijker. Sterker nog, elke commerçant (verkoper, marketeer, business developer en sales support medewerker) zou de fijne kneepjes van social selling dienen te beheersen.

Social selling stelt onder andere jouw persoonlijke merk centraal en heeft als doel om op een gerichte wijze waarde toe te voegen en je doelgroep te bereiken. Social selling elimineert de koude benadering van het leggen van contact en zorgt voor het opbouwen en onderhouden van warme zakelijke relaties. In de social selling training verkrijg je theoretisch en praktisch inzicht in hoe je social selling vanuit belangrijke pijlers kunt toepassen. Met de opgedane inzichten kun je je social media (LinkedIn) account inrichten, leer je de juiste mensen te vinden, waarde toe te voegen aan je netwerk en relaties te beheren. Dit alles om de commerciële inzet van je LinkedIn profiel te verhogen en daarmee je omzet. Je gaat ook praktisch aan de slag met de optimalisatie van je LinkedIn account, waardoor je aan het eind van de training zelf een goed ingericht profiel hebt gecreëerd ten behoeve van een betere vindbaarheid.


Direct resultaat

De (online)wereld voor commerçanten is drastisch aan het veranderen. De Social Selling training helpt jou goed om te kunnen gaan met deze wijzigingen in de manier van werken. Na deze training weet jij exact het verschil tussen social selling, virtual selling en creative selling, ga je aan de slag met je eigen digitale sales- en marketingplan en weet je exact wat in te zetten, wanneer en voor wie. Deze training gaat jouw social selling effectiviteit aanzienlijk verhogen zodat je meer contacten legt, een groter bereik behaalt, meer afspraken krijgt en met jouw bedrijf of als individuele bijdrager nog meer opvalt.


Programma

  • Introductie in social selling:
    – Wat is social selling?
    – Social selling in 5 stappen.
    – Social selling elementen (digital research, merkcreatie, berichten, lead nurturing, digital marketing, funnel management, verkoopautomatisering, IT-integratie, etc.).
    – Social selling kanalen (YouTube, LinkedIn, Instagram, Facebook, etc.).
    – Verschil tussen social selling, virtual selling en creative selling.
  • Jouw branding en profiel:
    – Je eigen branding.
    – Jouw onderscheidend profiel.
    – Je samenvatting, die bijdraagt een jouw commerciële doelstellingen.
    – Je sales pitch en bijbehorende media.
    – De juiste trefwoorden voor optimale vindbaarheid.
  • Je online strategie:
    – Wat is je doelstelling?
    – Wie wil je bereiken? Waarom en wat zijn de kenmerken van jouw doelgroep?
    – Hoe kom en blijf ik in contact met klanten en prospects?
    – Templates voor je Inmails en berichten.
    – Delen van content en inzichten (waarde toevoegen aan jouw netwerk).
    – Research op wat je doelgroep wil horen.
    – Contentkalender (onderwerpen indelen op basis van de klantreis).
    – Je online planning; handmatig of via auto posters en schedulers.
  • Online selling:
    – Online prospecting, je netwerk verbreden.
    – Je (online) acties.
    – Opbouwen van online zakelijke relaties, vertrouwen creëren.
    – Online accountmanagement.
    – Virtuele meetings en emailing.
    – Messaging, forums, streams, live events & webinars, blogs, live chat, mobile apps , etc.
    – Je actieplan.


Doelgroep

Of je nu net actief bent binnen het marketing of salesvak of al jaren meeloopt, jij wil meer weten over social selling, virtual selling en creative selling. Je bent benieuwd hoe deze nieuwe manier van werken jouw effectiviteit als verkoper en marketeer gaan verhogen en hoe dit jou nog succesvoller maakt. Je wilt alle details kennen zodat jij als verkoper nog beter voorbereid bent op de toekomst. Daarnaast wil je ook nog eens jouw LinkedIn profiel grandioos verbeteren en nog meer impact maken.

Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit. Ontdek direct hoe cursisten de training hebben beoordeeld


Voorkennis

Voorkennis van social selling is niet noodzakelijk. Wel dien je een persoonlijk LinkedIn profiel beschikbaar te hebben.


Trainer

sandor willems

Sandor Willems

Sandor Willems is commercieel adviseur en trainer bij het door hem opgerichte Blue Pepper. Met zijn jarenlange internationale sales- en marketingervaring, zijn eigen modellen, methodieken en aanpak helpt hij organisaties, groot en klein, om structureel commercieel beter te worden en te blijven. Hij helpt jou, onder andere met zijn boek Groei harder dan ooit, om harder te groeien dan ooit. Lees meer over Sandor


Trainingsdata

Vr 31 mrt 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Vr 31 mrt 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Vr 16 jun 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Vr 16 jun 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Vr 29 sep 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Vr 29 sep 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Vr 1 dec 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Vr 1 dec 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen
Vr 31 mrt 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Vr 16 jun 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Vr 29 sep 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen

Vr 1 dec 2023
van 10.00 tot 16.00
Rosmalen Inschrijven
Optie nemen
Vr 31 mrt 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Vr 16 jun 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Vr 29 sep 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen

Vr 1 dec 2023
van 10.00 tot 16.00
Virtueel Inschrijven
Optie nemen



Hebben meerdere collega’s dezelfde leerwensen?

Ga voor een incompany training

Door te kiezen voor een incompany training maken alle collega’s direct dezelfde ontwikkeling door, ontvang je concrete tips en verbeterpunten voor jullie LinkedIn accounts en kan de training volledig op maat worden aangeboden. Al vanaf drie deelnemers komen wij graag langs. Lees meer over een incompany training



Social selling training

Eerstvolgende training

Vr 31 mrt 2023
in Rosmalen óf
Virtueel
Bekijk alle data

Voor 595,-

(excl. BTW)

Inschrijven Optie nemen
Kosteloos aanmelden met STAP-budget


Kenmerken

1 dag van 10.00 – 16.00 uur
Klassikaal (fysiek) óf virtueel
Maximaal 8 personen
Inclusief studiemateriaal
Inclusief drinken en heerlijke lunch
Certificaat van deelname



Brochure downloaden


STAP-budget veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik het STAP-budget aanvragen?

    Je kunt één keer per kalenderjaar het STAP-budget toegekend krijgen. Het is daarbij niet van belang of je het maximale subsidie budget hebt aangevraagd. Je kunt alle stappen terugvinden op onze STAP-budget pagina.

  • Wanneer kan ik het STAP-budget aanvragen?

    Op 28 februari 2023 start de eerstvolgende aanvraagronde voor trainingen die starten tussen 28 maart en 30 juli 2023. Na inschrijving voor een training ontvang je van ons het daarvoor benodigde STAP-aanmeldingsbewijs. Tevens informeren we je uitgebreid welke stappen je dient te nemen om het STAP-budget aan te vragen.

  • Wat als ik het STAP-budget niet verkrijg?

    Wanneer je het STAP-budget niet krijgt toegewezen en/of het STAP-budget reeds in het tijdvak is verbruikt, dan zit je nergens aan vast. Je kunt je inschrijving dan kosteloos annuleren óf natuurlijk doorzetten naar een volgend tijdvak.

  • De training die ik wil volgen kost meer dan € 1.000 (incl. BTW). Kan ik of mijn werkgever meebetalen?

    Wanneer een training meer dan € 1.000 (incl. BTW) kost dan dien je het restbedrag zelf of door je werkgever te (laten) betalen. Het STAP-budget wordt uiteraard in mindering gebracht op de trainingskosten. Je (werkgever) ontvangt dan een separate factuur voor het resterende bedrag.

  • Kan ik het STAP-budget verdelen over meerdere trainingen?

    Nee, dat is helaas niet mogelijk.


Kies voor klassikaal of virtueel

Wij verzorgen al onze trainingen hybride, waardoor je bij je inschrijving kunt kiezen voor klassikale of virtuele deelname aan de training.

De training wordt klassikaal (bij ons op locatie) gegeven. Wil je dezelfde training liever virtueel volgen? Neem dan vanuit je (thuis)werkplek digitaal deel aan de reguliere klassikale training. We garanderen dezelfde kwaliteit en bovendien kun je altijd tussentijds switchen van virtueel naar klassikaal en andersom. Lees meer



Trainingen van Douro Media zijn uniek



Persoonlijke bedrijfscase

Gebruik je eigen website(s) en/of account(s) om tot de beste inzichten te komen

Kleine groepen

Groepen van max. 8 personen met veel persoonlijke aandacht en interactie

Toptrainers

Zeer ervaren en gekwalificeerde trainers uit de praktijk

Beste Opleider van NL

6 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland

Niets geleerd geld terug

Niets geleerd? Dan vergoeden wij de volledige training

Perfecte nazorg

Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies

Cursisten passen nieuwe kennis bij mooie organisaties toe

t-mobile
gemeente amsterdam
abn amro
rode kruis

Goede opbouw


Heldere informatie, goede opbouw. Eventuele vragen die we hadden werden goed beantwoord. Achteraf worden de presentatie dia’s ook per e-mail bezorgd. Complexe taal werd begrijpelijk vertaald.

babbage company
Modhu follong
Babbage Company, recruitment consultant marketing
10

Cursus zeker aanbevelen


Een heldere cursus gegeven door een enthousiaste trainer! Alle belangrijke aspecten komen uitgebreid aan bod en veel informatie kun je direct toepassen. Bereikbaarheid is ook goed! Mooi pand, met voldoende gratis parkeerplaats en iedere dag een lekkere lunch. Ik zou de cursus zeker aanbevelen.

erem
Lindy Nijman
eReM, marketing & communication executive
9

Leuke en leerzame training


Hele leuke en leerzame training! De trainer legt alles erg duidelijk uit en neemt de tijd voor je. Zeker een aanrader, ook als je nog niet veel kennis hebt over dit onderwerp!

babbage company
Gina Iglesias
Babbage Company, office manager
10

Onze trainingen worden vanuit 668 reviews beoordeeld met een 9,6

Lees meer reviews

Iets nog onduidelijk?

Overleg met opleidingsadviseur Dennis

Kijk eens bij de veelgestelde vragen

dennis mickers
  • Kan ik voor deze training gebruik maken van het STAP-budget?

    Jazeker! Het STAP-budget is voor werkenden (in loondienst of als ondernemer/ZZP’er) én werkzoekenden. Oftewel ieder persoon die een band heeft met de Nederlandse arbeidsmarkt.

    Alle trainingen van Douro Media zijn opgenomen in het STAP-scholingsregister van de overheid. Je kunt het € 1.000,- STAP-budget inzetten als korting voor een van onze trainingen of 65% daarvan zelfs kosteloos volgen.

    Meer informatie en antwoorden op veelgestelde vragen kun je vinden op onze STAP-pagina.


  • Stel ik krijg het STAP-budget niet toegekend, kan ik mijn inschrijving dan kosteloos annuleren?

    Wanneer je het STAP-budget in eerste instantie niet krijgt toegewezen en/of het STAP-budget reeds in het tijdvak is verbruikt, dan zit je nergens aan vast. Je kunt je inschrijving dan kosteloos annuleren. Mocht het STAP-budget in het tijdvak op zijn dan kunnen we je uiteraard altijd ondersteunen bij een nieuwe aanvraag in een nieuw tijdvak.


  • Ik heb enige ervaring. Welk niveau kan ik het best volgen?

    Het merendeel van onze trainingen is zonder voorkennis te volgen. Heb je al enige ervaring en twijfel je over welk niveau je het best kunt volgen? Bekijk dan de leerdoelen en onderwerpen van de training. Kun je bij vrijwel ieder van de leerdoelen/onderwerpen een vinkje zetten omdat je de kennis beheerst dan kun je het best een gevorderden training volgen.

    Je kunt uiteraard altijd contact met ons opnemen om te kijken welke training het best bij je past.


  • Kan ik ook na de trainingsdag(en) met vragen bij jullie terecht?

    Mocht je in de dagen, weken, maanden, jaren na het volgen van de training nog vragen hebben en/of advies wensen, dan kun je altijd bij ons terecht. We begrijpen als geen ander dat wanneer je de nieuw opgedane kennis in de praktijk gaat brengen vragen kunnen opspelen. Aangezien je bekend bent met de trainer kun je direct met hem/haar contact opnemen om je vraag voor te leggen.