LinkedIn is niet meer weg te denken in het zakelijke landschap. Sterker nog, elke marketeer, verkoper en business developer zou de fijne kneepjes van LinkedIn dienen te beheersen om er meer uit te halen. Binnen LinkedIn staat jouw persoonlijke merk (profiel) centraal en heeft het als doel om op een gerichte wijze waarde toe te voegen en je doelgroep te bereiken. Het op een juiste wijze inzetten van LinkedIn via social selling elimineert de koude benadering van het leggen van contact en zorgt voor het opbouwen en onderhouden van warme zakelijke relaties.
In de LinkedIn training duik je in het algoritme van LinkedIn en verkrijg je theoretisch en praktisch inzicht in hoe je meer uit LinkedIn (en jezelf) kunt halen. Met de opgedane inzichten kun je je LinkedIn account inrichten, leer je de juiste mensen te vinden, waarde toe te voegen aan je netwerk en relaties te beheren. Dit alles om de commerciële inzet van je LinkedIn profiel te verhogen. Je gaat ook praktisch aan de slag met de optimalisatie van je LinkedIn account, waardoor je aan het eind van de training zelf een goed ingericht profiel hebt gecreëerd.
Direct resultaat
- Je kunt de belangrijke doelstelling(en), doelgroep(en) en strategie(ën) van je LinkedIn activiteiten bepalen.
- Je verkrijgt inzicht in de belangrijkste voorwaarden om je persoonlijke profiel te optimaliseren en past deze direct toe tijdens de training.
- Je verkrijgt inzicht in hoe je het best content kunt creëren en kunt plannen om op het juiste moment met de juiste content de meeste waarde toe te voegen.
- Je leert social selling via LinkedIn toepassen en kunt je netwerk uitbreiden met relevante connecties, betere zakelijke relaties opbouwen en koppelen aan een actieplan.
- De training wordt gebaseerd op het eigen LinkedIn account (en aanvullend je vragen), zodat je direct tijdens en na de training met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.
- Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.
Programma
- Introductie in LinkedIn marketing.
- Jouw branding en LinkedIn profiel:
– Je eigen branding.
– Jouw onderscheidend profiel.
– Je samenvatting, die bijdraagt een jouw commerciële doelstellingen.
– Je sales pitch en bijbehorende media.
– De juiste trefwoorden voor optimale vindbaarheid. - Doelstelling(en), doelgroep(en) en strategie(ën) bepalen:
– Wat is je doelstelling?
– Wie wil je bereiken? Waarom en wat zijn de kenmerken van jouw doelgroep?
– Hoe kom en blijf ik in contact met klanten en prospects? - Inzet van de juiste content:
– Research op wat je doelgroep wil horen.
– Delen van content en inzichten (waarde toevoegen aan jouw netwerk).
– Contentkalender (onderwerpen indelen op basis van de klantreis).
– Je online planning; handmatig of via auto posters en schedulers.
– Templates voor je Inmails en berichten. - Inzet van social selling:
– Social selling in 5 stappen.
– Social selling elementen.
– Netwerk uitbreiden met relevante connecties.
– Opbouwen van online zakelijke relaties.
– Je actieplan.
Doelgroep
Of je nu net actief bent binnen het marketingvak of al jaren meeloopt, jij wil meer weten over LinkedIn. Je bent benieuwd hoe het optimaliseren van jouw LinkedIn account jouw effectiviteit als marketeer, verkoper en/of business developer gaan verhogen en hoe dit jou nog succesvoller maakt. Daarnaast wil je ook nog eens jouw LinkedIn profiel grandioos verbeteren en nog meer impact maken.
Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit. Ontdek direct hoe cursisten de training hebben beoordeeld
Voorkennis
Voorkennis van LinkedIn en/of social selling is niet noodzakelijk. Wel dien je een persoonlijk LinkedIn profiel beschikbaar te hebben.
Trainer
|
Sandor WillemsSandor Willems is commercieel adviseur en trainer bij het door hem opgerichte Blue Pepper. Met zijn jarenlange internationale sales- en marketingervaring, zijn eigen modellen, methodieken en aanpak helpt hij organisaties, groot en klein, om structureel commercieel beter te worden en te blijven. Hij helpt jou, onder andere met zijn boek Groei harder dan ooit, om harder te groeien dan ooit. Lees meer over Sandor |
Trainingsdata
Vr 16 jun 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Vr 16 jun 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Vr 29 sep 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Vr 29 sep 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Vr 1 dec 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Vr 1 dec 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Vr 16 jun 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Vr 29 sep 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Vr 1 dec 2023van 10.00 tot 16.00 | Rosmalen | Inschrijven Optie nemen |
Vr 16 jun 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Vr 29 sep 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Vr 1 dec 2023van 10.00 tot 16.00 | Virtueel | Inschrijven Optie nemen |
Hebben meerdere collega’s dezelfde leerwensen?
Ga voor een incompany training
Door te kiezen voor een incompany training maken alle collega’s direct dezelfde ontwikkeling door, ontvang je concrete tips en verbeterpunten voor jullie LinkedIn accounts en kan de training volledig op maat worden aangeboden. Al vanaf drie deelnemers komen wij graag langs. Lees meer over een incompany training
LinkedIn training
Eerstvolgende training
Vr 16 jun 2023 | |
in Rosmalen óf | |
Virtueel | |
Bekijk alle data |
Voor 595,- |
(excl. BTW) |
|
Inschrijven | Optie nemen |
Kosteloos aanmelden met STAP-budget |
1 dag van 10.00 – 16.00 uur | |
Klassikaal (fysiek) óf virtueel | |
Maximaal 8 personen | |
Inclusief studiemateriaal | |
Inclusief drinken en heerlijke lunch | |
Certificaat van deelname |
-
Hoe kan ik het STAP-budget aanvragen?
Je kunt één keer per kalenderjaar het STAP-budget toegekend krijgen. Het is daarbij niet van belang of je het maximale subsidie budget hebt aangevraagd. Je kunt alle stappen terugvinden op onze STAP-budget pagina.
-
Wanneer kan ik het STAP-budget aanvragen?
Op 3 juli 2023 start de eerstvolgende aanvraagronde voor trainingen die starten tussen 31 juli 2023 en 3 maart 2024. Na inschrijving voor een training ontvang je van ons het daarvoor benodigde STAP-aanmeldingsbewijs. Tevens informeren we je uitgebreid welke stappen je dient te nemen om het STAP-budget aan te vragen.
-
Wat als ik het STAP-budget niet verkrijg?
Wanneer je het STAP-budget niet krijgt toegewezen en/of het STAP-budget reeds in het tijdvak is verbruikt, dan zit je nergens aan vast. Je kunt je inschrijving dan kosteloos annuleren óf natuurlijk doorzetten naar een volgend tijdvak.
-
De training die ik wil volgen kost meer dan € 1.000 (incl. BTW). Kan ik of mijn werkgever meebetalen?
Wanneer een training meer dan € 1.000 (incl. BTW) kost dan dien je het restbedrag zelf of door je werkgever te (laten) betalen. Het STAP-budget wordt uiteraard in mindering gebracht op de trainingskosten. Je (werkgever) ontvangt dan een separate factuur voor het resterende bedrag.
-
Kan ik het STAP-budget verdelen over meerdere trainingen?
Nee, dat is helaas niet mogelijk.
Wij verzorgen al onze trainingen hybride, waardoor je bij je inschrijving kunt kiezen voor klassikale of virtuele deelname aan de training.
De training wordt klassikaal (bij ons op locatie) gegeven. Wil je dezelfde training liever virtueel volgen? Neem dan vanuit je (thuis)werkplek digitaal deel aan de reguliere klassikale training. We garanderen dezelfde kwaliteit en bovendien kun je altijd tussentijds switchen van virtueel naar klassikaal en andersom. Lees meer